Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Rozszarpuje pasek wielorowkowy (klinowy) [1.9 JTD]

  1. #1
    pawels89
    Gość

    Exclamation Rozszarpuje pasek wielorowkowy (klinowy) [1.9 JTD]

    Witam Szanownych
    W ubiegłą sobotę wymienialiśmy z tatą kompletny rozrząd, bo już miał 80tys. przejechane.
    W niedzielę wybrałem się na przejażdżkę, żeby sprawdzić jak silnik chodzi. Zastrzeżeń nie miałem.
    W poniedziałek, jadąc na uczelnię, słyszałem ciche postukiwanie wydobywające się z komory silnika. Zgłosiłem uwagi, co zostało skwitowane 'przeczulony jesteś, wydaje Ci się'.
    W środę, chcąc jechać na uczelnię okazało się, że wspomaganie nie działa. Podnoszę maskę, licząc na to, że to płyn może skądś wyciekł. Spojrzałem odruchowo na silnik i zauważyłem rozszarpany pasek. Cóż... zdarza się. Stary był, w dodatku drugi raz założony (tymczasowo, za miesiąc chcieliśmy go wymienić, bo teraz warsztat nieco zajęty i nawet żeby rozrząd zrobić to był problem z otrzymaniem klucza).

    W ten sam dzień wieczorkiem, podjechałem po nowy pasek (Contitech'a).
    W czwartek (wczoraj) rano, z zamiarem zwalczenia upierdliwej usterki, zabrałem się za wymianę. Co zajęło mi około półtorej godzinki. Samochód pożyczyła mama. Przejechała 10km do pracy i wróciła twierdząc, że wszystko ok. Przeczulony jestem, więc postanowiłem profilaktycznie zajrzeć pod maskę. Okazało się, że pasek jest znów porwany. W taki sam sposób jak ten stary (czyli poprzecinany wzdłuż, tak że odcinane są wszystkie rowki jeden po drugim...).
    Nie mam pojęcia co może być przyczyną, gdyż jest to moja pierwsza Alfa, a mając poprzednio Renault, nigdy nie miałem okazji uświadczyć tego typu usterki (co nie znaczy, że to świetny, bezawaryjny samochód ).
    Dlatego prosiłbym Szacownych, o pomoc.
    Każda sugestia jest mile widziana.

    I na koniec - dla pewności - czy jest ktoś, kto posiada może schemat w jaki sposób montować ten pasek? Montowałem wg tych resztek co zostały z pierwszego, ale wolałbym się upewnić...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    witam znam odpowiedz na Toj problem miałem to samo alfa zjadła mi przez czas zanim doszedlem co jest grane 7 paskow aaa wiec tak pasek tnie poprzez krzywy samonapinacz lub rolke prowadzącą bstawiam samonapinacz u mnie skrzywiły się 3 krzywiły sie w miejscu gdzie jest taka plastikowa podkladka ktora umozliwia jego ruch góra dół i za kazdym razem miałem to samo a działo sie dla tego ze brakowało mi osłony plastikowej kolo kola prawgo oraz osłony pod silnikiem dostawał się tam piasek z wodą i robił negatywną robote po załozeniu osłon nowego samonapinacza oraz paska od roku jest spokój mysle ze pomogłem pozdrawiam
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego masz rozwulkanizowane koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych i ono powoduje drgania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    to napinacz w tsie miałem to samo

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał CIAMILL156 Zobacz post
    witam znam odpowiedz na Toj problem miałem to samo alfa zjadła mi przez czas zanim doszedlem co jest grane 7 paskow aaa wiec tak pasek tnie poprzez krzywy samonapinacz lub rolke prowadzącą bstawiam samonapinacz u mnie skrzywiły się 3 krzywiły sie w miejscu gdzie jest taka plastikowa podkladka ktora umozliwia jego ruch góra dół i za kazdym razem miałem to samo a działo sie dla tego ze brakowało mi osłony plastikowej kolo kola prawgo oraz osłony pod silnikiem dostawał się tam piasek z wodą i robił negatywną robote po załozeniu osłon nowego samonapinacza oraz paska od roku jest spokój mysle ze pomogłem pozdrawiam
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego masz rozwulkanizowane koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych i ono powoduje drgania
    Cześć. Obaj panowie mogą mieć rację. Pół roku temu miałem taki sam problem, zjadłem trochę mniej pasków na nim, bo tylko trzy. Co ciekawe, jeden mechanik postawił diagnozę 'na sucho' jak Maciek - rozwulkanizowane koło, drugi serwisant postawił na napinacz. Jako że mechanikiem nie jestem, zostawiłem auto w serwisie i miało do mnie wrócić po przeglądzie i naprawie. Został wymieniony kompletny napinacz - dosyć drogi - i od tej pory paska już nie tnie. Inna sprawa że przy wilgoci potrafi piszczeć (więc chyba jednak coś przy okazji serwisanci schrzanili), ale w najbliższym czasie zajmę się tym problemem.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  6. #6
    pawels89
    Gość

    Domyślnie

    Czyli do wymiany mam 3 elementy tj.
    - pasek wielorowkowy (ten Contitech jest ok? Czy szukać czegoś innego?)
    - napinacz paska
    - rolkę prowadzącą
    Tak? Czy jeszcze jakiś element?
    Duży problem przy wymianie? Na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Czy po prostu stare wykręcam, a nowe zwyczajnie, bezstresowo wkręcam?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze koło pasowe, o którym pisał Maciek. A co do napinacza, to chyba raczej taki: http://www.allegro.pl/item787447418_...o_1_9_jtd.html

    Ten Twój to jest od rozrządu, a my szukamy rozwiązania dla wielorowkowego Pasek u siebie mam Gates'a, ale to jest wszystko jedno.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Ostrwiec Św
    Auto
    156 - 1.9 JTD - 2004
    Postów
    32

    Domyślnie

    Również i ja doświadczyłem tego stanu . To mój już 2 pasek (słono zapłaciłem w ASO, bo porwało mi na trasie), teraz czym prędzej nie czekam tylko biorę sie za wymianę napinacza i rolki.
    Czy może pamiętacie jaki symbol ma ten pasek, pytam bo sprzedawcy namieszali mi tak w głowie, jeden podaje 6PK 1835 a inny 6PK 1836S. Moje autko to 1.9 JTD 8V + klima z 12/2004. Wielkie dzięki za pomoc.

  9. #9
    zawix
    Gość

    Domyślnie

    Ja wlasnie mam ten sam problem i juz jestem na finiszu wysiadl napinacz a mianowicie tuleja zespolila sie z korpusem przeco zamiast pracowac odkrecal srube mocujaca i po poluzowaniu przesuwal sie lekko w prawo wzgledem osi a wtedy rolka alternatora ciela pasek. A co do kola to duzo wszyscy gadaja a kolo rozwulkanizowane tez da rade i nie wyrzadzi takich szkod.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawels89 Zobacz post
    Czyli do wymiany mam 3 elementy tj.
    - pasek wielorowkowy (ten Contitech jest ok? Czy szukać czegoś innego?)
    - napinacz paska
    - rolkę prowadzącą
    Tak? Czy jeszcze jakiś element?
    Duży problem przy wymianie? Na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Czy po prostu stare wykręcam, a nowe zwyczajnie, bezstresowo wkręcam?
    sprawdź lepiej to koło bo będziesz drugi raz wszystko wymieniał, zużyte koło szarpie pasek na boki i może pokrzywić napinacz, on sam z siebie się przecież nie skrzywił

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 115 Pasek klinowy wielorowkowy altarnatora.
    Utworzone przez kordex w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 21:58
  2. pasek klinowy wielorowkowy?
    Utworzone przez iv3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 16:43
  3. [156] Zerwany pasek klinowy (wielorowkowy) drugi raz
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 23:51
  4. pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 20:41
  5. [156] pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory