Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Odczucia po wymianie rozrzadu !

  1. #1
    tymian81
    Gość

    Unhappy Odczucia po wymianie rozrzadu !

    Posiadam belle od 4 tyg. i w koncu zebralem sie na wymiane rozrzadu. W srode odebralem auto z warsztatu, do dzis jezdzilem jedynie w miescie (1,2,3; male miasto i krotkie odcinki miedzy skrzyzowaniami) i zbierala sie calkiem fajnie. Dzis zrobilem mala trase i mam odczucie jak by oslabla na 4 i 5 biegu. Ciagnac ciagnie ale nie tak jak wczesniej, nie ma juz tego efektu wciskania w fotel przy redukcji z 5->4 jak i polotu pod lekkie wzniesienie na 5 biegu. Mam tez wrazenie glosniejszej pracy silnika , 120km/h 2500obr. i dosc glosny warkot diesla, gdzie wczesniej przy 160km/h takiego nie slyszalem (szybciej jeszcze nia nie jezdzilem). Nie wiem czy jestem juz przewrazliwiony (troche problemow z elektronika) czy cos moze spierdzielili przy wymianie rozrzadu?

    Zapomnialem jeszcze zapytac, jak to jest z przyspieszeniem od 0 km/h, wczesniej tego testu nie robilem az do sytuacji ktora mnie do tego zmusila. Podjezdzalem w malym koreczku na polsprzegle do skrzyzowania, dojezdzam glowa w lewo, prawo (bieg 1 lewa noga w gorze) z lewej samochod, mysle wyrobie sie, prawa noga pedal do podlogi a tu do ok 1800obr. zonk. Ojca goly diesel 1.8 z '88r. lepiej sie w takiej sytuacji zbiera ;/ Jest na to jakies wytlumaczenie ?

  2. #2
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    skoro werkocze mogli przestawic rozrzad o jeden zabek i beda problemy

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Jestem po wymianie i też miałem odczucie,że jest troche słabszy xD Jednak ostatnio byłem w trasie(około 700km)i jakby już ok

  4. #4
    tymian81
    Gość

    Domyślnie

    Dzis nastepne 150km i nadal lipa, 4 i 5 bieg od ok 1200-1300 obr. w gore ciagnie caly czas tak samo (tak jak bym jezdzil dieslem bez turbiny). Co do glosnej pracy to znalazlem juz winowajce, przepalone elastyczne zlacze ukladu wydechowego (cale okopcone)

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Może Ci turbina bądź zawór wysokiego ciśnienia (?) padł?


  6. #6
    tymian81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Może Ci turbina bądź zawór wysokiego ciśnienia (?) padł?
    1,2,3 bieg slysze turbine, na 4 i 5 biegu robi sie zbyt glosno od pedu wiatru i przepalonego zlacza i jej juz nie slysze. Jutro zobacze czy przy otwartej szybie bedzie ja slychac, wczoraj i dzis jezdzilem z moja mala prelka (corcia ) i zona nie pozwolila mi na opuszczenie szyby . Rano zrobila mi tez zonka, dojezdzalem do skrzyzowania na dwojce, predkosc ok. 10-15km/h, zero ruchu no to gaz a ona pyr pyr i zdechla

    Turbina raczej nie mogla pasc poniewaz przed zakupem sprawdzalem auto w serwisie Alfa Romeo i powiedzieli ze jest w bardzo dobrym stanie, wybadali tylko zbyt mala dawke powietrza na biegu jalowym i niby czujmik polozenia walu (okazalo sie ze czujnik jest ok, no to immo. tez niby ok. no to aku. tez ok a problem pozostal bez rozwiazania)
    Ostatnio edytowane przez tymian81 ; 11-07-2009 o 21:38

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał tymian81 Zobacz post
    Dzis nastepne 150km i nadal lipa, 4 i 5 bieg od ok 1200-1300 obr. w gore ciagnie caly czas tak samo (tak jak bym jezdzil dieslem bez turbiny). Co do glosnej pracy to znalazlem juz winowajce, przepalone elastyczne zlacze ukladu wydechowego (cale okopcone)

    Tak poza "konkursem", może mi ktoś poda sens kręcenia silnika od obrotów 1200-1300?! Przecież nawet Diesel nie ma wtedy ani mocy, ani momentu żeby silnik katować takimi obciążeniami. Konkretnie rzecz biorąc to wtedy jeździsz bez turbiny, bo ilość spalin, jaka wtedy do niej jest dostarczana nie ma prawa jej odpowiednio napędzić...Poza tym odczucia to rzec subiektywna i często są efektem utopijnych oczekiwań kierowcy.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 11-07-2009 o 22:07

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ebarti
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    ...może mi ktoś poda sens kręcenia silnika od obrotów 1200-1300?! Przecież nawet Diesel nie ma wtedy ani mocy, ani momentu
    Święte słowa, zabawa zaczyna się dopiero od 2000 tys jaka to przyjemność dla Belli i jej kochanka (czyt. kierowcy) męczyć silnik takimi obrotami

  9. #9
    tymian81
    Gość

    Domyślnie

    Jaja sobie robicie, od 70km/h na 5 biegu nie powinna miec zadnego problemu przyspieszac.

  10. #10
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Kolego Tymian81, poszukaj i pooglądaj sobie wykresy charakterystyki momentu obrotowego, to zobaczysz, od ilu obrotów masz "coś pod nogą". Prawda jest taka jak wcześniej pisali koledzy- jak chcesz jechać dynamicznie 1,9jtd, to od 2tys. obrotów, ja mam 2,4 i u mnie zbiera sie od 1,5-1,6tys, a tak konkretnie to powyżej 2tys., poniżej, to choćbym nie wiem jak gniótł gaz w podłogę, to niestety niewiele się dzieje- zacznij jeździć "na obrotomierz", a nie na przekonanie, że od 70 na piątym biegu musi sie zbierać, a zobaczysz, że będzie lepiej
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] problem z silnikiem po wymianie rozrzadu
    Utworzone przez Lokus w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-04-2015, 13:02
  2. Po wymianie rozrzadu problem!!
    Utworzone przez bobo81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 09:20
  3. po wymianie rozrzadu jest slabszy
    Utworzone przez alli33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 22:03
  4. Problem po wymianie rozrzadu w alfir 166 v6
    Utworzone przez P3rLuS w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-05-2011, 22:10
  5. [146] po wymianie rozrzadu klapa??
    Utworzone przez Hades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-03-2008, 13:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory