Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 118

Temat: Zgniła podłoga

  1. #81
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    No piękny projekt i odbudowa.

    Moja jest w dużo gorszym stanie blacharskim, i boje się że podłoga to właśnie jeszcze nie wszystko. a tylko początek.
    Mam TS 2.0, pewnie jakbym miał V6 to sens odbudowy byłby większy.

    Nie mieszam już w Krakowie od dawna, teraz mieszkam w pow. Miechowskim, i to są okolice rolnicze. Mało tu specjalistów od czegokolwiek ( mechaników blacharzy , i innych) A Ci co są to nie wiedzą ile brać
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #82
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post
    Podłoga pod dźwigienkami otwierania bagażnika/klapki wlewu, i wzdłuż prawego progu od środka. Na 85% coś się tam znajdzie .
    no pod tymi twoimi dzwigienkami co mowisz itd to wybacz ale nie ma nic no trudno moja sztuka jest jakas inna moze powinienem ja sola na zime op...i poczekac do wiosny to sie cos pokaze to nie wiem co mam zrobic, nawet progi ostatnio zahaczyłem jak w pracy musialem jechac do klienta i sie zawiesil nie zderzakiem a wlasnie progiem i jeden dostał od spodu a cholercia byly cale...ale w kazdym badz razie dzieki temu zrobilem maly rekonesans, jak mowie co nie pojade na przeglad zawieszenia czy jak robilem sprzeglo czy inne glupoty jak oleje to kazdy w szoku jaka podloga jest no ale jak pisalem wczesniej widzialem duzo alf... i bardzo duzo odpadalo ze wzgledu nie na blacharke ale na podloge czy kielichy
    Ostatnio edytowane przez Witboy ; 27-11-2018 o 16:54
    Alfa 156 2.4 10v Stage 2 -> 208,7 km i 416,4 Nm Stage 3 -> ?? ??
    moja alfa -->> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...stinctive.html
    Powered by Dieselsoft Płock, Distinctive, Novitec, Fmic, Recaro, GTA, Bose, 18 Toora, nitro n2o
    FB https://www.facebook.com/Alfa-Romeo-...dmin_todo_tour

  3. #83
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Przykro mi . Ale bądźmy dobrej myśli, może jeszcze wyjdzie ;-).

  4. #84
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Ja zrobiłem całą podłogę i progi we własnym zakresie 3 lata temu i jest ok.
    Blacha 2 mm (przynajmniej dłużej pociągnie) , było bardzo ciężko to profilować na wzór startej podłogi i progów - 150zł.
    Środki konserwujące z wyższej półki - 150 zł.
    Wyspawałem na mig/mag ok 5 kg drutu -50zł.
    Czas operacji ok 2 tygodni.Najwięcej czasu zają mi delikatny demontaż starej podłogi żeby wiedzieć co i z czym i jak jest połączone.
    I tak jak wspomniałem od 3 lat co powiedzny kilka miesięcy mam okazję skorzystać z kanału z którego wychodzę bardzo zadowolony ze swojej pracy bo absolutnie nic się nie dzieje.

  5. #85
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie











    Koledzy, proszę wyjadaczy w temacie blacharki 156 o pomoc.
    Sytuacja u mnie wygląda tak, że rozebrałem alfę i chce ją robić sam ze znajomym, który trochę ogarnia blacharkę ( i dobrze maluje).

    Zaraz wrzucę zdjęcia jak to wygląda. Ale jako że mi się spieszy to na razie opiszę.
    Lewa strona jest duża dziura w podłodze przy lewej krawędzi.
    Prawa strona jest dziura w podłodze prawy przód , mniej wiecej przy początku drzwi.

    Ale mam ważne pytanie, mam na blasze taką substancje, ( bitumiczna masa? czy co) i nie wiem czy to było oryginalnie tak zbezpieczane? Czy to poprzednio blacharz tak zbezpieczył podłogę?
    I właśnie nie wiem co jest pod tą warstwą? od spodu wiele nie widać na razie, bo jeszcze nie dościłem. Natomiast nie wiem czy zrywać tą warstwę od środka?

    Moje pytanie jest takie, co muszę zrobić żeby to było zrobione w miarę porządnie?
    Czy tylko wyciąć kiepskie miejsca przy krawędziach podłogi i zrobić łaty? Czy raczej przymierzać się do dorobienia całego panelu podłogi z nowej blachy? ( bo myślę że uda mi się skopiować oryginalne ryflowanie jak w podłodze fabrycznej)
    Po tym wszystkim trzeba nałożyć na nowo tą grubą warstwę ochronną? Co to może być w ogóle?
    A jak jest z dostępnością wygłuszeń? Bo moje są trochę popękane, da się to kupić?

    Poza tym mam oczywiście progi do roboty, ale progi mam kupione, natomiast wewnętrzny próg miejscami też jest lichy, wiec chyba trzeba będzie go albo łatać albo dorabiać w całości.
    Czy może szukać teraz jakieś karoserii ze zdrowym spodem i przekładać? Tylko gdzie znaleźć taką budę zdrową...

    Mam do dyspozycji zakład produkcyjny, sam jestem inżynierem, wiec z tworzeniem elementów ze stali nie ma problemów, tylko jest brak doświadczenia ( bo zwykle robimy maszyny z blachy 3, 5 czy 12 mm grubości ) natomiast cienkie blachy i blacharstwo samochodowe jako takie to na razie dla mnie czarna magia. Ale mam nadzieje że się nauczę teraz na YouTubie jest dużo merytorycznych materiałów.

    Zastanawiam się nad piaskowaniem, bo mam piaskarkę, tylko że wtedy musiałbym chyba całe wnętrze wymontować, bo piach będzie wszędzie. Ewentualnie auto na bok i piaskować tylko od spodu?
    Ostatnio edytowane przez Kacper_agh ; 02-02-2019 o 23:11
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  6. #86
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    łooo...wygląda to masakrycznie,największy problem będzie z progiem wewnętrzym (mój był w bardzo dobrym stanie więc go nie ruszałem)
    Dowiedz się czy naprawa/wymiana progu wew. nie będzie skutkowała postawienia Alfy na ramie naprawczej,to ważny element nośny nadwozia.
    Ta smoła od środka to fabryczne wytłumienie/zabezpieczenie.
    Maty wygłuszające różnego rodzaju są ogólnie dostępne.
    Obejrzyj też dokładnie podłuznice z przodu i styłu i zdemontuj zbiornik paliwa bo nad nim też będzie rdza.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 03-02-2019 o 09:31

  7. #87
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Dzięki za radę.
    A trzeba zerwać tą smołę? Pod nią może być rdza? Czy raczej pod nią powinna być zdrowa blacha?
    Co do naprawy to chce przyspawać alfę do jakieś konstrukcji właśnie, a potem dopiero powycinać co chore, dorobić i wspawać nowe.

    U mnie jest taki problem z fachowacami od aut, że się w końcu wkurzyłem i robię sam, a jak nie wyjdzie to trudno. Kupie następną, a zostanie mi mechanika na zapas.

    Próg wewnętrzny lewy pewnie będzie do wymiany, natomiast mam nadzieje że prawy jest w miarę.

    W sumie więcej się dowiem jak rozłożę wszystkie blachy na zgrzewach i dobiorę się do reszty.
    Preparaty reaktywne na rdze są ok? Czy to tylko chwyt marketingowy?

    Moja alfa za 3 lata będzie się łapała na zółte blachy rocznik 97 to w 2022 będzie 25 lat , i od 15 lat nie produkowana , a produkcję w 2007 skończyli chyba.
    Ostatnio edytowane przez Kacper_agh ; 03-02-2019 o 11:55
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  8. #88
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Jakoś nie ufam tym "reaktywnym" wynalazką.
    Nie jestem fachowcem,moje nazewnictwo nie będzie fachowe.
    Robiąc progi i podłogę w mojej Alfie w niektóre zakamarki nie byłem w stanie niczym dojść żeby usunąć rdzę,szczególnie wewnątrz progu.
    Zrobiłem pewne doświadczenie......wziołem kawałek 20x20cm blachy z wyciętej podłogi,blacha zdrowa ale z nalotem rdzy i wżerami....dalej sporządziłem miksturę,wziołem SMAR,nie wiem jaki był zielony i bardzo gęsty i wymieszałem go z OLEJEM silnikowym w takiej proporcji żeby smar pozostał masą (żeby nie zrobiła się z tego zupa) i ten wspomniany kawałek blachy został tym nasmarowany i zostawiony na dworze na tydzień.
    I ku mojemu zdziwieniu, po wytarciu tego smaru brak rdzy i wżery znikneły, czysta ładna blacha...szok.
    Preparaty do konserwacji profili zamkniętych mają właściwości antykorozyjne,tak chronią ale zdrową blachę z podkładem bez rdzy, naszym Alfą to już nic nie da.
    Wydaje mi się że problem leży w gumowych uszczelnieniach otworów technologicznych u dołu progu zewnętrznego z czsem zaczynają przepuszczać wodę stąd zaczyna się korozja na łączeniu progu zew. z wew. i podłogą i dalej wygląda to jak na zdjęciach kolegi.
    Ja wyciołem cały dół progu zew. i wspawałem nową pełną blachę a konserwacji dokonałem moim smarem z olejem otworami fabrycznymi w progu wew. po uchyleniu dywanu podłogi.
    Plastikowych wew. ozdobnych nakładek progów do tej pory nie mam założonych bo od czasu do czasu uchylam dywan i latareczką patrzę czy nie ma wody w progu i jest ok Prawie 4 lata i spokój.
    Kasa się nie liczy....żaden warsztat nie zrobiłb tego tak dokładnie i na lata.Największy koszt to spawarka/przyłbica/butla,ale to już się zwrociło.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 03-02-2019 o 15:55

  9. #89
    Użytkownik Świeżak Avatar SLAWAK
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR146 AR156 AR156/2.4 16V/GIULIETTA
    Postów
    71

    Domyślnie

    Na początku zastanawiam czy nie lepiej oddać ją na żyletki a co najmniej zrobić przeszczep nie których elementów. Roboty tyle że załamać się można. Parę lat temu też kupiłem synowi w podobnym stanie ale o wiele mniej dziur. Co było robić zabrałem się za naprawę. Nie kombinowałem dużo z schrotu kupiłem połowę podłogi i wszczepiłem. Zycze powodzenia.

  10. #90
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    szczerze wg mnie to nie warto jej robic za bardzo zjedzona ...
    Alfa 156 2.4 10v Stage 2 -> 208,7 km i 416,4 Nm Stage 3 -> ?? ??
    moja alfa -->> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...stinctive.html
    Powered by Dieselsoft Płock, Distinctive, Novitec, Fmic, Recaro, GTA, Bose, 18 Toora, nitro n2o
    FB https://www.facebook.com/Alfa-Romeo-...dmin_todo_tour

Podobne wątki

  1. Blondynka u blacharza kontra zgniła podłoga :/
    Utworzone przez Alfa Romeo 147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 28-05-2017, 11:50
  2. Spuchnięta podłoga
    Utworzone przez Mackowiak w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-07-2016, 14:04
  3. [159] Podłoga
    Utworzone przez bobik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 16:51
  4. Mokra podłoga
    Utworzone przez Sniegu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 10:20
  5. [33] Skorodowana podłoga
    Utworzone przez Bronx18 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory