Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 118

Temat: Zgniła podłoga

  1. #91
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Kolejny dzień rozbiórki i kolejne problemy...
    Niestety wszystkie błotniki do wymiany..
    Więc w tej chwili to staje przed dylematem, albo robię całkowitą odnowę blacharki, z piaskowaniem spodu i malowaniem no i wymianą wszystkiego co zardzewiałe..
    Plus malowanie całego auta pewnie.
    Albo złom... choć chyba będę walczył z tematem .
    Wiec z tematu zrobi się chyba całkowita odbudowa alfy 156. Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat.

    Czy takie błotniki, to nowe ( w cenie ok 200 zł) są przyzwoitej jakości? Czy to wszytko jest kiepskie i lepiej szukać używanych oryginalnych?
    Jeśli chodzi o wypełnienie nadkoli to jakie macie rozwiązania? bo to dywanikowe nadkole to chyba więcej szkody robi jak pożytku? Jaki nadkola się sprawdzają najlepiej?
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #92
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Kolejny dzień rozbiórki i kolejne problemy...
    Niestety wszystkie błotniki do wymiany..
    Więc w tej chwili to staje przed dylematem, albo robię całkowitą odnowę blacharki, z piaskowaniem spodu i malowaniem no i wymianą wszystkiego co zardzewiałe..
    Plus malowanie całego auta pewnie.
    Albo złom... choć chyba będę walczył z tematem .
    Wiec z tematu zrobi się chyba całkowita odbudowa alfy 156. Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat.

    Czy takie błotniki, to nowe ( w cenie ok 200 zł) są przyzwoitej jakości? Czy to wszytko jest kiepskie i lepiej szukać używanych oryginalnych?
    Jeśli chodzi o wypełnienie nadkoli to jakie macie rozwiązania? bo to dywanikowe nadkole to chyba więcej szkody robi jak pożytku? Jaki nadkola się sprawdzają najlepiej?
    Kolego moim zdaniem nie ma sensu.Za dużo mniej niż 1/3 kasy której potrzeba do odbudowy tej znajdziesz egzemplarz który nadaje się do naprawy blacharki.A Twoja moim zdaniem nie nadaje się do naprawy a kompletnej odbudowy.Jeśli miało by to być zrobione dobrze to koszt jest kosmiczny a sensu brak bo 156 to nie unikat.

    Nadkola przednie i tylne są OK .Nic nie trzeba kombinować.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #93
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Tak właśnie się zastanawiam ile to będzie kosztować.
    Podłogę chce zrobić sam, wstawki blaszane mniejsze czy większe też ogarnę sam ( mam nadzieje) . Spawanie- mam spawacza w firmie.
    Progi zewnętrzne mam. Progi wewnętrzne coś trzeba będzie kombinować, bo tego chyba nie da się kupić.
    Co do kosztów, to 4 nadkola +- 800 zł,
    Malowanie reaktywnym i podkładem wnętrzna i podłogi ile może kosztować? 500 zł? Znaczy materiały, bo lakiernika amatora mam .
    Malowanie auta po okazyjnej cenie powinno się zamknąć w 2-3 tys?
    W 5 tys mam nadzieje się zamknąć.
    A co ja kupie za 5 tys? Taką samą alfę jak mam. tylko może mieć dodatkowo mechanikę wywaloną.
    W tej mam mniej więcej wszystko powymieniane mechanicznie, silnik po remoncie, zawieszenie cale na trw itp itd.
    Zresztą do tej mam sentyment i to chyba najważniejszy argument.
    A mam nadzieje ze za jakiś czas 156 zostanie klasykiem. Z resztą z takim wyglądem jak 156 to musi zostać klasykiem. Jej wygląd się nie starzeje i cały czas jest przepiękny.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  4. #94
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Jeśli masz do niej sentyment to nie warto się zastanawiać- przecież tak rozumują Alfiści , gdyby kierowali się tylko chłodnym liczeniem kosztów, to tej marki dawno by już nie było. A 156 z pewnością zostanie klasykiem, szczególnie ten model Alfy na to zasługuje.

  5. #95
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Zrobisz jak zechcesz,Podłużnic z przodu zapewne już nie ma. Progów i połowy podłogi też niema.Czy to zostało trzyma jeszcze wymiary?Wątpię.
    Jungtaimerem pewnie zostanie,ma duże szanse. Ale to co zrobisz to sorry ale ulep będzie.

    Reaktywny nie nadaje się.Epoksydowy antykorozyjny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #96
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Podłużnice oraz tył wygląda w miarę ok. Choć tam jeszcze nie rozbierałem teraz. Zaniedbałem w niej tylko progi i podłogę kiedyś, no i to teraz się zemściło.
    Ale auto jest blacharsko 100 % oryginał, nikt w nim nie grzebał nigdy, wszystkie uszczelniania, spasowania elementów - fabryczne, aż miło ją rozbierać. A to jakie auto uda się zrobić okaże się na końcu.

    Pamiętacie może jaki nick ma kolega z forum co robił kiedyś Alfę 156 z silnikiem 2,5V6 wersje na tor? Z tego co pamiętam to był bardzo ambitny projekt, ze swapem na 3.0, dużą ilością modyfikacji auta. Czy powstały jeszcze jakieś podobne alfy w wersji torowo/sportowej? Pytam bo na forum miałem dość długą przerwę i już nie pamiętam wszystkiego.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #97
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Sprawdź dokładnie tylne podłużnice,wyciągnij gumowe zaślepki i palcem lub najlepiej specjalną kamerką sprawdź co panuje w środku bo mogą być zeżarte od środka,przednie są mniej na to narażone.
    Ja moją pierwszą SW też zacząłem rozbierać do remontu, ale jak dokładnie sprawdziłem podłużnice to....
    wyciągnołem silnik,skrzynie,cały wydech,zawieszenie, wnętrze i na złom
    I wszystko znalazło swoje miejsce w czerwonej sedan z '99 która też miała lekko nadjedzoną podłogę ale to już było do ogarnięcia.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 05-02-2019 o 07:53

  8. #98
    Użytkownik Świeżak Avatar MAJSU
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.8 TS 2004r / BMW E46 325CiA / BMW Z3
    Postów
    247

    Domyślnie

    Ta robota niema najmniejszego sensu, na żyletki bez zastanawiania się. Teraz wyszło ci 5 tyś, skończysz na 7-8 pewnie bo jeszcze coś wyjdzie a Ty z tego co widze na robocie się nie znasz. Ja za tyle kupiłem samochód w świetnym stanie blacharskim z powierzchowną drobną rdzą w kilku miejscach na podłodze.

  9. #99
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    aż miło ją rozbierać. A to jakie auto uda się zrobić okaże się na końcu.
    Patrząc na zdjęcia to stwierdzam że masz duże poczucie humoru i jeszcze większe samozaparcie
    Podłużnice przednie za amortyzatorami są na 100% zjedzone. Zajrzyj tam.
    Decyzja podjęta więc pozostaje życzyć powodzenia i wytrwałości !
    PS Moja 156 V6(którą właśnie kończę) była o jakieś 95% mniej zjedzona przez rudą a roboty było co nie miara.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #100
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Patrząc na zdjęcia to stwierdzam że masz duże poczucie humoru i jeszcze większe samozaparcie
    Podłużnice przednie za amortyzatorami są na 100% zjedzone. Zajrzyj tam.
    Decyzja podjęta więc pozostaje życzyć powodzenia i wytrwałości !
    PS Moja 156 V6(którą właśnie kończę) była o jakieś 95% mniej zjedzona przez rudą a roboty było co nie miara.
    Ten samochód jest już mi i tak nie potrzebny, i jeśli zostanie odbudowany to jako taki do kolekcji. Wiec jeśli nie wyjdzie to nic wielkiego się nie stanie, a czegoś nowego zawsze się dowiem.
    No bardzo mi się podobają takie projekty odbudowy samochodów. Co prawda nie wiele wiem , zwłaszcza praktycznie, w tym temacie, ale chce się nauczyć.
    Dzisiaj dalsza rozbiórka, niestety optymizm maleje.
    Masz rację co do tych podłużnic, bo pod kielichami za amortyzatorem jest źle, tylko nie wiem czy to już jest podłużnica czy tylko jakaś dodatkowa osłona, ale jest zgnita.
    Więc chyba trzeba będzie wyjechać z silnikiem. Jeśli faktycznie podłużnice z przodu są kiepskie to się poddaje.
    W sumie to i tak muszę silnik wyciągnąć , bo jak pójdzie na złom to silnik zostawiam.
    Jutro pożyczę kamerę endoskopową i będę podglądał alfę od środka.
    Jakbym miał V6 pod maską to motywacja byłaby jeszcze większa .
    Jak patrzę na takie wybebeszone auto to mi wracają marzenia z młodości o fajnej rajdówce , szkoda tylko że 156 jest napędzana na złą oś .


    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

Podobne wątki

  1. Blondynka u blacharza kontra zgniła podłoga :/
    Utworzone przez Alfa Romeo 147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 28-05-2017, 11:50
  2. Spuchnięta podłoga
    Utworzone przez Mackowiak w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-07-2016, 14:04
  3. [159] Podłoga
    Utworzone przez bobik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 16:51
  4. Mokra podłoga
    Utworzone przez Sniegu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 10:20
  5. [33] Skorodowana podłoga
    Utworzone przez Bronx18 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory