Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Stałe napięcie na wtyczce elektrozaworu wariatora - 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    156 2.0TS
    Postów
    5

    Domyślnie Stałe napięcie na wtyczce elektrozaworu wariatora - 2.0 TS

    Cześć,
    Pacjent: 156 2.0ts rok 2000
    Problem: Tydzień temu auto straciło na mocy.
    Objawy: Jak przy niedziałającym wariatorze, tj. tragiczna dynamika podczas przyspieszania.
    Podjęte dotychczas działania i próby diagnozy:
    Początkowo obstawiałem wariator, ale uznałem, że warto sprawdzić rzeczy, do których mam dostęp.
    Wykręciłem elektrozawór i sprawdziłem czy po podaniu napięcia z prostownika wysuwa się igła - z tym jest ok.
    Zmierzyłem też napięcie na wtyczce elektrozaworu i tutaj jest problem. Domyślam się, że powinno się zmieniać, natomiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się tam 6,5V, po uruchomieniu silnika ok. 7,4-7,5V i niezależnie od obrotów jest ono stałe.

    Pytania do Was:
    Co powinienem sprawdzić? Gdzie szukać winowajcy? Czy moja diagnoza jest prawidłowa? Tzn. to napięcie powinno być zmienne i stąd mogą wynikać problemy z silnikiem?

    W weekend będę w domu z dostępem do kabla do obd2, multimetru i podstawowych narzędzi.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - W JTS jest po uruchomieniu napięcie zasilania.
    - Przy max otwartej przepustnicy (gwałtowne dodanie gazu) na postoju – na kilka sekund napięcie spada do 0.
    - Przy małym otwarciu przepustnicy (lekkie dodanie gazu) na postoju – napięcie nie spada.
    - Napięcie zmienia sterownik i on decyduje przy jakich obrotach zmienić fazę rozrządu.
    - W MES to jest wył/wł.

    W 156 TS, też się zmienia, tyle, że chyba jest odwrotnie, co chyba też potwierdza to, że w MES nie ma parametru, a jest tylko test. Ale pewności nie mam - jak tak nie jest, to pewnie mnie ktoś poprawi.
    - na uruchomionym napięcie 0V (+-0,5V standardowo)
    - Przy max otwartej przepustnicy (gwałtowne dodanie gazu) na postoju – na kilka sekund napięcie rośnie do 12V.
    - Przy małym otwarciu przepustnicy (lekkie dodanie gazu) na postoju – napięcie nie rośnie.
    - Napięcie zmienia sterownik i on decyduje przy jakich obrotach zmienić fazę rozrządu.

    Sprawdzić napięcie na uruchomionym, na odłączonej łączówce.
    - jak będzie poprawne (inne), to sprawdzić chyba jednak oporność (na wyłączonym), ale jaka wartość - nie wiem.
    ----- kierunek zawór, łączówka.
    - Jak nic się nie zmieni – sterownik

    ???

    Tak, czy owak - można sprawdzić czy jest to samo na odłączonej łączówce
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-05-2017 o 00:03

Podobne wątki

  1. 156 sterowanie elektrozaworu wariatora
    Utworzone przez martinez54 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 19:56
  2. [146] Napięcie na elektrozaworze wariatora
    Utworzone przez discits w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 15:24
  3. [146] Lejący wtryskiwacz - stałe napięcie TS 1.4 16V
    Utworzone przez Jarek_Jarecki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 23:26
  4. Kolejność kabli we wtyczce przepływki
    Utworzone przez Mell w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 13:31
  5. Czy iglica elektrozaworu wariatora powinna sie wysuwać
    Utworzone przez ziuziak w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2010, 05:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory