Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Honowanie czy zlom

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR 156, 1.6, 16v TwinSpark
    Postów
    14

    Domyślnie Honowanie czy zlom

    Witam, moje pytanie dotyczy bloku silnika przy 156 1.6ts mianowicie po rozebraniu silnika na bloku mam 0.02-0.03 owalu i zastanawiam się czy wymiana pierścieni coś pomoze alfa brała olej pierścienie byly Nie za ladne... Tłoki są ok. Nie chciałbym robić szlifa bo to dość kosztowne. Może honowanie by pomogło?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Pomoże, oczywiście jeżeli wymiar cylindra po honowaniu będzie mieścił się jeszcze w zakresie tolerancji szlifu który obecnie mają tłoki.
    W sumie to nawet powinieneś to zrobić bo jak jest owal to sama wymiana pierścieni nic nie da.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Podkarpacie. Jasło
    Auto
    AR 156 1.9JTD-m 16v 140km, Audi A4 B5 2.6 V6 150hp LPG
    Postów
    186

    Domyślnie

    A w twoim silniku 1.6 są wymienialne tuleje cylindrow?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR 156, 1.6, 16v TwinSpark
    Postów
    14

    Domyślnie

    Niestety nie

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Honowanie czy zlom

    Szlif, honowanie i nowe tloki +0.4
    Inaczej nie rób bo to bez sensu.. TS nie lubi pół środków.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Honowanie może pogłębić jeszcze owalizację, ponieważ jest robione w wysokich temp. O ile piszesz o owalizacji, a nie stopniu zużycia cylindra. A normy tulei, to i tak nie utrzyma. To jest na zasadzie wszystko albo nic, jak już się otworzy silnik, bo ciśnienia już się nie kompensują.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR 156, 1.6, 16v TwinSpark
    Postów
    14

    Domyślnie

    Czyli nie pozostaje nic tylko pieniążki i ogień na szlif

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Szykuj sie na koszt 5-7 tyz zl jesli chcesz to zrobic porzadnie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Jak to tyle kosztuje, to bym zostawił jak jest, niech się pierścienie trochę dopasują do tego owalu- nie zmieniałbym ich. Jeśli tylko bierze olej, to można z tym żyć.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR 156, 1.6, 16v TwinSpark
    Postów
    14

    Domyślnie

    A jaki może być maksymalny luz na zamku? Tłoka?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory