Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: pompa paliwa problem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie pompa paliwa problem

    Witam,
    Koledzy proszę o pomoc. Dzisiaj jadąc alfą nagle zgasła. Dodam że to 2.0 JTS.
    Okazało się że nie dochodzi napięcie na kostke od pompy paliwa. Przekaźnik sprawdzony i działa, napięcia dochodzą. Bezpiecznik dobry a napięcie nie dochodzi. Moje pytanie gdzie dochodzi plusowy przewód po przekażniku, bezpośrednio do pompy paliwa? Czy jest jeszcze jakaś kostka przy pedałach pod kierownicą? Może gdzieś jest przetarty przewód albo zaśniedziała wtyczka ale nie wiem gdzie to dokładnie idzie.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał lokuss Zobacz post
    Okazało się że nie dochodzi napięcie na kostke od pompy paliwa. Przekaźnik sprawdzony i działa, napięcia dochodzą.
    No dobra, napięcie dochodzi do przekaźnika a wychodzi z niego?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafik. Zobacz post
    No dobra, napięcie dochodzi do przekaźnika a wychodzi z niego?
    Tak napiecie wychodzi z przekaznika i pozniej sie gdzies gubi. Gdzie po przekazniku ten przewod idzie? Bezposrednii do pompy? Jest gdzies jeszcze jakas kostka? Przekaznik dzialana 100% gdzies jest przerwa za przekaznikiem :/

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Jest jeszcze wyłącznik bezwładnościowy w okolicach siedzenia kierowcy.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Zapomniałem dopisać że wylącznik bezwładnościowy też został sprawdzony i działa.
    Jedna rzecz mnie jeszcze nurtuje co może powodować że przekażnik pompy po przekręceniu kluczyka pracuje cały czas, nie wyłącza się po kilku sekundach a potem załącza jak uruchomi się silnik. Czy jest jeszcze jakiś czujnik który podaje sygnał do komputera który potem wysyła sygnał do przekaźnika żeby go rozłączyć. Chyba jest jakiś czujnik który badda czy w układzie jest odpowiednie ciśnienie paliwa? Jak to działa bo już się pogubiłem. Po włączeniu auta pompa pracuje cały czas?




    Cytat Napisał rafik. Zobacz post
    Jest jeszcze wyłącznik bezwładnościowy w okolicach siedzenia kierowcy.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    W MAR na pompie nie ma wcale napięcia, albo jest b. krótko, zależnie jak szybko uruchomisz samochód w MAR zaraz po zatrzymaniu. Dlatego jeśli nie można uruchomić samochodu, pomiar w MAR może nie być miarodajny.

    Ponieważ nie mam własnych doświadczeń z usterką tego układu, to mogę tylko napisać jak jest w sprawnym układzie napięciowo.

    Tak powinno być:

    MAR:
    Łączówka pompy – chwilę obecne napięcie/brak napięcia
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)

    MAR do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
    Łączówka pompy – brak napięcia
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)

    OFF do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
    Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)

    Kręcenie rozrusznikiem:
    Łączówka pompy – obecne napięcie
    Czujnik ciśnienia paliwa – brak napięcie zasilania z aku, brak napięcie na sygnale, obecne nap 5V

    ON:
    Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)
    ---- napięcia sygnałowe są zmienne, zależą od ECT i od strategii pracy silnika.

    - ECU – przekaźnik - sterowanie masą, plus z aku.
    - wyłącznik bezwładnościowy działa pośrednio poprzez przekaźnik.
    - pompa paliwa, zasilanie prądem sterującym (1,4 – 10A). Jej sprawność określa prąd, jego wartość, a przy niektórych usterkach pompy wykres prądowy. Tak jest w ON.
    - nie wiem, czy ECU przy niesprawnej pompie może ją traktować ją prądem w MAR, aby wymusić stosowne ciśnienie na listwie. Ale raczej wątpię. W ON to na pewno.
    - nie wiem, czy ECU może odciąć paliwo jak mu w MAR coś nie pasuje, ale gdyby tak było zrobiłby to poprzez przekaźnik.
    - czujnik ciśnienia paliwa mierzy ciśnienie na listwie. Ciśnienie zależy od regulatora napięcia, pompy, wtrysków.
    - ECU raczej nie monitoruje obwodu pompy, ponieważ bez pompy w obwodzie, wyrzuca błąd za niskiego ciśnienia na listwie. A w takim wypadku trzeba sprawdzać wszystko, łącznie z pompą. Generalnie ciężki układ do badania, jeśli samochód nie odpala i z miernikiem bez możliwości pomiarów na załączonych łączówkach, z użyciem igieł pomiarowych.

    Regulator napięcia to nie da się miernikiem, ponieważ jeden pin daje sygnał prostokątnym chyba, że poprzez amplitudę napięcia. Ale ponieważ niejasny masz problem – nie rozumiem z tego co napisałeś, jaki jest problem, nie wiadomo czy samochód odpala, czy nie, to nie mam co się rozpisywać. Czasami kod błędu, bywa pomocny… a jeśli samochód jeździ to parametry układu… Może można próbować z parametrami w MAR, ale szczerze mówiąc nie wiem, nie miałam podobnej awarii.

    Może ktoś inny ma większe doświadczenia.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 02-08-2016 o 22:33

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    O to mi chodziło, chciałem wiedzieć czy jeszcze jakiś czujnik steruje tym przekaźnikiem pompy i wygląda na to że czujnik ciśnienia paliwa.
    Auto nie odpalało bo nie było wogóle napięcia na samej wtyczce pompy paliwa. Bezpośrednio za przekaźnikiem napięcie jest ale później gubi się w skrzynce bezpieczników która jest pod kierownicą. Więc dałem osobny bezpiecznik i poprowadziłem napięcie z przekaźnika do pompy bezpośrednio i teraz działa ale przedtem było tak że po przekręceniu w pozycji MAR na 5 sekund pompa się włączała i wyłączała. Dopiero po uruchomieniu auta zaczynała pracować stale. Teraz jest tak że po przekręceniu w MAR pracuje stale. Ale auto odpala normalnie i nie zauważyłem nic nie pokojącego podczas jazdy więc narazie tak jeżdże.
    Nie lubie jak mi coś nie działa tak jak powinno więc zastanawiam się czy wymiana czujnika ciśnienia rozwiąże ten problem.
    Dzięki Majka za wyczerpującą odpowiedź.

    pozdrawiam

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    W MAR na pompie nie ma wcale napięcia, albo jest b. krótko, zależnie jak szybko uruchomisz samochód w MAR zaraz po zatrzymaniu. Dlatego jeśli nie można uruchomić samochodu, pomiar w MAR może nie być miarodajny.

    Ponieważ nie mam własnych doświadczeń z usterką tego układu, to mogę tylko napisać jak jest w sprawnym układzie napięciowo.

    Tak powinno być:

    MAR:
    Łączówka pompy – chwilę obecne napięcie/brak napięcia
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)

    MAR do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
    Łączówka pompy – brak napięcia
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)

    OFF do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
    Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)

    Kręcenie rozrusznikiem:
    Łączówka pompy – obecne napięcie
    Czujnik ciśnienia paliwa – brak napięcie zasilania z aku, brak napięcie na sygnale, obecne nap 5V

    ON:
    Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
    Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)
    ---- napięcia sygnałowe są zmienne, zależą od ECT i od strategii pracy silnika.

    - ECU – przekaźnik - sterowanie masą, plus z aku.
    - wyłącznik bezwładnościowy działa pośrednio poprzez przekaźnik.
    - pompa paliwa, zasilanie prądem sterującym (1,4 – 10A). Jej sprawność określa prąd, jego wartość, a przy niektórych usterkach pompy wykres prądowy. Tak jest w ON.
    - nie wiem, czy ECU przy niesprawnej pompie może ją traktować ją prądem w MAR, aby wymusić stosowne ciśnienie na listwie. Ale raczej wątpię. W ON to na pewno.
    - nie wiem, czy ECU może odciąć paliwo jak mu w MAR coś nie pasuje, ale gdyby tak było zrobiłby to poprzez przekaźnik.
    - czujnik ciśnienia paliwa mierzy ciśnienie na listwie. Ciśnienie zależy od regulatora napięcia, pompy, wtrysków.
    - ECU raczej nie monitoruje obwodu pompy, ponieważ bez pompy w obwodzie, wyrzuca błąd za niskiego ciśnienia na listwie. A w takim wypadku trzeba sprawdzać wszystko, łącznie z pompą. Generalnie ciężki układ do badania, jeśli samochód nie odpala i z miernikiem bez możliwości pomiarów na załączonych łączówkach, z użyciem igieł pomiarowych.

    Regulator napięcia to nie da się miernikiem, ponieważ jeden pin daje sygnał prostokątnym chyba, że poprzez amplitudę napięcia. Ale ponieważ niejasny masz problem – nie rozumiem z tego co napisałeś, jaki jest problem, nie wiadomo czy samochód odpala, czy nie, to nie mam co się rozpisywać. Czasami kod błędu, bywa pomocny… a jeśli samochód jeździ to parametry układu… Może można próbować z parametrami w MAR, ale szczerze mówiąc nie wiem, nie miałam podobnej awarii.

    Może ktoś inny ma większe doświadczenia.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Gdyby czujnik ciśnienia paliwa sterował pracą pompy to przy jego awarii samochód byłby unieruchomiony, a tak być nie może.
    Konstruktorzy zawsze tak projektują, aby w razie awarii czujnika móc dojechać do warsztatu. Jedyny czujnik, którego awaria unieruchamia samochód to czujnik wału korbowego.
    Natomiast pracą pompy musi kierować jakiś układ logiczny, który rozpoznaje, czy silnik jest uruchomiony. Jeśli po przekręceniu kluczyka w poz. MAR nie nastąpi uruchomienie silnika to po ok. 5 sek pompa zostaje wyłączona. Myślę, że to zadanie wykonuje ECU. Tylko wtedy nie powinno być napięcia na wyjściu z przekaźnika, gdy silnik stoi.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - Wydaje mi się, że jak sprawdzałam pompa działała po wyłączeniu zapłonu jakiś czas. Trzyma też ciśnienie na listwie dość długo, ale to może zależeć od czegoś innego. ECU wiele sygnałów napięciowych z czujników czy aktuatorów podtrzymuje przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu (nie przebiegi, ale same napięcia). Podtrzymywane jest także napięcie na CAN, oraz podświetlanie licznika. To jest nawet wygodne w badaniu, bo można sprawdzić poprawność podłączenia, przed pełnym testem. Ale skoro piszesz, że zawsze jest tak, że po wyłączeniu zapłonu ma nie dawać napięcia na pompę. Z pompą teraz zwątpiłam, nie zapisałam żadnego pełnego przebiegu, a to co napisałeś brzmi logicznie. Więc albo nie wykonałam testu od początku do końca, albo coś jest nie tak. Nie pamiętam już, to było dawno. Sygnał z CKP jest chyba istotny. Pompa powinna zacząć pracować po osiągnięciu pewnych obrotów, więc logicznie, że powinna przestać pracować z momentem utraty sygnału z CKP. Z CKP razem pomiaru nie robiłam, samą pompę badałam, bo musiałabym ciągnąć kabel na drugi koniec samochodu, więc dokładnie momentu pojawienia się napięcia na pompie nie mam złapanego. Na pewno przestaje pracować, bo inaczej rozładowałaby akumulator, a tak nie było. Poza tym, ECU potrafi odciąć paliwo przy błędach TP, więc raczej funkcjonuje. Sprawdzę sygnały na pompie jak będę miała możliwość, na razie nie jest to możliwe. Wtedy zweryfikuję najwyżej, to co napisałam w OFF.

    Ok. zajrzałam do elearna:
    - Czujnik bezwładnościowy działa bezpośrednio na pin pompy paliwa.
    - W GT - 2 piny pompy przechodzą przez body computer, w 156 nie wiem jak, bo tam nie body computera.

    Jeśli będzie utrudniony rozruch, znaczenie pewnie będą miały osiągnięte obroty, czas kręcenia i ilość prób. Takiej próby nie robiłam, przy problemach z rozruchem. ECU patrzy w MAR i ON, podczas rozruchu nie mierzy. Powinien wtedy sprawdzać napięcie tor ładowania, ale to jest też problematyczne. Generalnie błędy zawsze wyrzuca jak silnik się uruchomi, nawet przy problemach z rozruchem. Nie spotkałam się z inną sytuacją. Tak samo jest z pompą, wyrzuci błąd za niskiego ciśnienia na listwie, jeśli uruchomi silnik z odłączoną pompą. Jeśli nie to nie.

    Nigdy nie byłam w sytuacji, że GT nie można było w ogóle odpalić. Były problemy z rozruchem. Więc pewnie masz rację. Możliwe, że odpali bez czujnika ciśnienia paliwa lub z wadliwym. Nie wiem. Od jego wskazań zależy sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa. Jeśli odpali powinien wyrzucić odpowiedni kod błędu po uruchomieniu. Pozwoli dojechać do warsztatu o ile ma tryb serwisowy umożliwiający sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa bez informacji o ciśnieniu paliwa z czujnika, np.: w funkcji samych obrotów, albo przez odtworzenie zapisu sterowania ostatnio zapamiętanego, przez ograniczenie osiągów. Inaczej chyba zgaśnie, ponieważ porównuje ciśnienie paliwa oczekiwane z zadanym. Jeśli nie będzie w MAR sygnałów może też zablokować rozruch, ale wtedy rozrusznik chyba nie zakręci.
    - Czujnik ciśnienia nie steruje pompą paliwa, podczas rozruchu na pompie jest max pik prądowy, potem ustala wartość pulsacji na jakimś poziomie. Czujniki niczym nie sterują, dają dane do sterowania. Ten akurat do sterowania regulatorem ciśnienia paliwa.


    Nie wiem, czy ECU potrafi wykryć przerwę w obwodzie pompy, albo problem z przekaźnikiem i dać stosowny błąd. Jest test przekaźnika pompy w MES, więc teoretycznie tak. Po odłączeniu pompy, jeśli odpali, wyrzuci błąd za niskiego ciśnienia na listwie i po zwiększeniu obrotów zgaśnie, przy sprawnym czujniku. Ale to nie zależy od przekaźnika, działa wtedy poprawnie.

    Cytat Napisał lokuss Zobacz post
    Bezpośrednio za przekaźnikiem napięcie jest ale później gubi się w skrzynce bezpieczników która jest pod kierownicą. Więc dałem osobny bezpiecznik i poprowadziłem napięcie z przekaźnika do pompy bezpośrednio i teraz działa ale przedtem było tak że po przekręceniu w pozycji MAR na 5 sekund pompa się włączała i wyłączała. Dopiero po uruchomieniu auta zaczynała pracować stale. Teraz jest tak że po przekręceniu w MAR pracuje stale.
    Tego nie rozumiem, bo skoro nie rozłącza w MAR, to czemu rozłącza w OFF? Na akumulatorze jest zawsze napięcie. I czy przy takim podłączeniu ECU zareaguje odcięciem paliwa w wypadku jakiejś usterki? Działa przekaźnik, czy sterowanie, czy nie? Może i głupie pytania, ale jak mam się zastanawiać bez sensu to wolę zapytać…
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 04-08-2016 o 22:06

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa_paliwa_prąd_CKP.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	89.1 KB
ID:	207394

    Jednak przeciągałam przewód na drugi koniec samochodu. Wiele elementów załącza jak osiągnie minimalne obroty.
    - Wyłącza razem z zapłonem, tak samo, jak załącza w MAR.

    Dzięki za korektę.

    Zasilanie pompy i czujnika poziomu paliwa w baku jest chyba jedno, ale brak zasilania na łączówce pompy nie spowoduje wyzerowania i sygnału awarii w pozycji MAR. Body computer pokaże zapamiętany poziom paliwa w MAR. Nie jest potrzebny sygnał z czujnika w MAR. Nie musi być też ciągły, ponieważ tylko w ruchu stan baku się zmieni, a body computer przelicza sobie w ciągu tych max 5 sekund. Potem już pomija dane. Tak jak załącza kontrolnie różne kontrolki. Po uruchomieniu jeśli nie będzie sygnału z czujnika, wtedy wyzeruje poziom paliwa i włączy sygnał awarii. Tak myślę, bo jeśli ECU zeruje poziom paliwa np.: przy błędach MAF, wtrysków, zapłonu to robi to po uruchomieniu silnika, a pompa w tym czasie pracuje. Więc działa chyba na obwód BC – licznik. Jest możliwość wstępnej diagnostyki różnicowej obwodów i przyczyn.
    - Czy działa sterowanie przekaźnikiem, to można sprawdzić jadąc na biegu do odcięcia, czy ECU odetnie paliwo przy max rpm, a czy działa awaryjne zerowanie poziomu paliwa – odłączając na jedno uruchomienie MAF.
    - w jeździe zmienia się wartość prądu na pewno zależnie od obrotów. Co więcej, nie wiem.
    - Taki stan niczym nie będzie wiec skutkować, w warunkach normalnych, będzie tam ciągłe napięcie. Pompa pracuje autonomicznie? Tyle, że jak to jest możliwe, nie wiem nadal.

    Nie wiem jak z czujnikiem temp. silnika, nie pamiętam, bo tam będzie sygnał ciągły. Mimo, to wydaje mi się, że jak badałam w MAR, to wtedy ECT się nie zmieniało. Dopiero po uruchomieniu silnika, albo wyłączeniu i ponownym uruchomieniu MAR się zmieniało. Może więc działa podobnie, że też czyta w ciągu 5s, a potem już nie.

    Nad łączówką pompy się zastanawiałam, że też powinno być tak, że badanie jej pinów powinno umożliwić określenie przyczyn, bez konieczności sprawdzania konkretnych komponentów w tym czujnika bezwładnościowego. Pin 3 i 4 z zasilania wtrysku (serowanie ECU). Ale to tak, teoretycznie.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 07-08-2016 o 10:10

Podobne wątki

  1. [159] Pompa paliwa
    Utworzone przez Songoku w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2016, 08:54
  2. Gt 1.8 ts problem z pompa paliwa
    Utworzone przez Plemek4 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-02-2015, 15:40
  3. Problem z pompa paliwa V6
    Utworzone przez -BamBosZek- w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 19:31
  4. [164] Pompa paliwa
    Utworzone przez MRDUX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 18:30
  5. [145] Pompa paliwa
    Utworzone przez Maroo_ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-04-2008, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory