
Napisał
Majka
W MAR na pompie nie ma wcale napięcia, albo jest b. krótko, zależnie jak szybko uruchomisz samochód w MAR zaraz po zatrzymaniu. Dlatego jeśli nie można uruchomić samochodu, pomiar w MAR może nie być miarodajny.
Ponieważ nie mam własnych doświadczeń z usterką tego układu, to mogę tylko napisać jak jest w sprawnym układzie napięciowo.
Tak powinno być:
MAR:
Łączówka pompy – chwilę obecne napięcie/brak napięcia
Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)
MAR do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
Łączówka pompy – brak napięcia
Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)
OFF do kilku minut po zatrzymaniu silnika:
Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap.ref. (5V)
Kręcenie rozrusznikiem:
Łączówka pompy – obecne napięcie
Czujnik ciśnienia paliwa – brak napięcie zasilania z aku, brak napięcie na sygnale, obecne nap 5V
ON:
Łączówka pompy – obecne napięcie z przekaźnika (12V)
Czujnik ciśnienia paliwa – obecne napięcie zasilania z aku, obecne napięcie na sygnale, obecne nap. ref. (5V)
---- napięcia sygnałowe są zmienne, zależą od ECT i od strategii pracy silnika.
- ECU – przekaźnik - sterowanie masą, plus z aku.
- wyłącznik bezwładnościowy działa pośrednio poprzez przekaźnik.
- pompa paliwa, zasilanie prądem sterującym (1,4 – 10A). Jej sprawność określa prąd, jego wartość, a przy niektórych usterkach pompy wykres prądowy. Tak jest w ON.
- nie wiem, czy ECU przy niesprawnej pompie może ją traktować ją prądem w MAR, aby wymusić stosowne ciśnienie na listwie. Ale raczej wątpię. W ON to na pewno.
- nie wiem, czy ECU może odciąć paliwo jak mu w MAR coś nie pasuje, ale gdyby tak było zrobiłby to poprzez przekaźnik.
- czujnik ciśnienia paliwa mierzy ciśnienie na listwie. Ciśnienie zależy od regulatora napięcia, pompy, wtrysków.
- ECU raczej nie monitoruje obwodu pompy, ponieważ bez pompy w obwodzie, wyrzuca błąd za niskiego ciśnienia na listwie. A w takim wypadku trzeba sprawdzać wszystko, łącznie z pompą. Generalnie ciężki układ do badania, jeśli samochód nie odpala i z miernikiem bez możliwości pomiarów na załączonych łączówkach, z użyciem igieł pomiarowych.
Regulator napięcia to nie da się miernikiem, ponieważ jeden pin daje sygnał prostokątnym chyba, że poprzez amplitudę napięcia. Ale ponieważ niejasny masz problem – nie rozumiem z tego co napisałeś, jaki jest problem, nie wiadomo czy samochód odpala, czy nie, to nie mam co się rozpisywać. Czasami kod błędu, bywa pomocny… a jeśli samochód jeździ to parametry układu… Może można próbować z parametrami w MAR, ale szczerze mówiąc nie wiem, nie miałam podobnej awarii.
Może ktoś inny ma większe doświadczenia.