Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: falowanie obrotów - ciekawe zjawisko z tym związane

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie falowanie obrotów - ciekawe zjawisko z tym związane

    Witam, z tego względu że dziś zauważyłem w moim problemie z falującymi obrotami coś naprawdę dziwnego, postanowiłem napisać o tym nowy wątek.
    Otóż mam problem ze spadkiem obrotów (ostatnio już zawsze) jak stoję np na światłach, spadają do ok 500/600 o okres równy ok 3/5s

    Jednak dziś wyjeżdżając z pewnej posesji tyłem (podjazd był pod naprawdę dużym kątem) stojąc w takiej pozycji czekając na możliwość wyjazdu na ruchliwą drogę (auto bardzo pochylone - tył auta dużo wyżej od przodu) zauważyłem że w tej pozycji obroty nie skakały :O, czy działanie czujnika wału może w jakiś sposób zależeć od kąta ułożenia silnika? bo nie wiem na jakiej zasadzie on działa bo go nawet na oczy jeszcze nie widziałem, bo to ciekawa sprawa...

    dodam że wariator i przepływka wymianiana - oryginały

    diesel power http://je.pl/qeuy

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zalałeś filtr z węglem aktywnym

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    raczej od elektrozaworu przewietrzania zbiornika paliwa.
    - tylko ten zawór jest właczany podczas duzych obrotów, nie ma obrotach biegu jałowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Z tego co się zorientowałem (chyba, że się mylę) jeździsz na LPG.
    Możliwe, że falujące obrotu są spowodowane złą mapą wtrysku LPG. Zły mnożnik dla czasów wtrysku LPG powoduje zmianę parametrów sterownika Motronic (mapa wtrysku benzyny). Piszę o tym, bo właśnie miałem z tym problem. Falujące obroty biegu jałowego były bardzo uciążliwe szczególnie, gdy zrobiło się gorąco - rozgrzany silnik, włączona klima, włączony wentylator chłodnicy. Dodatkowo w tych ekstremalnych warunkach nie mogłem ruszyć spod świateł bez wcześniejszego przygazowania. Innym objawem było jeszcze spadanie obrotów przy dojeździe do skrzyżowania do 500obr/min.
    Zła mapa wtrysku LPG powoduje w dłuższym okresie czasu zmiany mapy wtrysku sterownika silnika, który odpowiada za pracę silnika krokowego biegu jałowego/przepustnicy na biegu jałowym. Stąd problemy.
    Oczywiście zmiany te są większe - ale najbardziej zauważalne są na biegu jałowym.
    Warto rozważyć taką przyczynę falowania obrotów na biegu jałowym.
    Ostatnio edytowane przez wal_kon ; 01-05-2009 o 20:07 Powód: uzupełnienie
    wal_kon

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Na początek spróbuj przeczyścić przepustnicę z nagaru i wtedy może coś się zmieni. U mnie w TS'ie było identycznie i nie wierzyłem, że przepustnica może takie efekty robić. Po przeczyszczeniu (a było co czyścić...) obroty się unormowały i długi czas był spokój.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał wal_kon Zobacz post
    Z tego co się zorientowałem (chyba, że się mylę) jeździsz na LPG.
    Możliwe, że falujące obrotu są spowodowane złą mapą wtrysku LPG. Zły mnożnik dla czasów wtrysku LPG powoduje zmianę parametrów sterownika Motronic (mapa wtrysku benzyny). Piszę o tym, bo właśnie miałem z tym problem. Falujące obroty biegu jałowego były bardzo uciążliwe szczególnie, gdy zrobiło się gorąco - rozgrzany silnik, włączona klima, włączony wentylator chłodnicy. Dodatkowo w tych ekstremalnych warunkach nie mogłem ruszyć spod świateł bez wcześniejszego przygazowania. Innym objawem było jeszcze spadanie obrotów przy dojeździe do skrzyżowania do 500obr/min.
    Zła mapa wtrysku LPG powoduje w dłuższym okresie czasu zmiany mapy wtrysku sterownika silnika, który odpowiada za pracę silnika krokowego biegu jałowego/przepustnicy na biegu jałowym. Stąd problemy.
    Oczywiście zmiany te są większe - ale najbardziej zauważalne są na biegu jałowym.
    Warto rozważyć taką przyczynę falowania obrotów na biegu jałowym.
    Czyli mam rozumieć że przez złą mapę na lpg po czasie i na benzynie też zaczyna się kaszanić z obrotami? bo u Mnie własnie i na benzynie i na lpg tak się dzieje...

    Ale to by też znaczyło że sterownik sam sobie zmienia parametry? wiec czy jezdząc tylko na benzynie nie powinien po jakims czasie znowu się unormować?

    Jezeli jest tak jak mowisz to co nalezy zrobic po wyregulowaniu sterownika LPG aby na benzynie też było już ok?

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Właśnie przeszukując net dowiedziałem się że mam instalacje V-generacji (wtrysk gazu ciekłego)
    oto co znalazłem:

    "Wszystkie podzespoły układu LPi ściśle ze sobą współpracują i są sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące (LPE), które na podstawie szeregu sygnałów dobiera optymalny moment i czas otwarcia wtryskiwaczy. LPE jest podłączony do fabrycznego komputera benzynowego i właściwie jest przez niego sterowany. Pozwala to uniknąć ewentualnych problemów z elektroniką samochodu. Oryginalne oprogramowanie komputera samochodowego oraz funkcje diagnostyczne pozostają nienaruszone. Zamontowana w samochodzie instalacja sprawuje się bez zarzutu. Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną. "

    Czyli z tego rozumiem, że mojej instalacji się nie reguluje gdyż steruje nią komputer zasilający benzyną :O
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 02-05-2009 o 11:20

    diesel power http://je.pl/qeuy

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest z V generacją. Ja mam generację IV - Mistral. Wydaje mi się, że jednak zawsze jakieś ustawienia się robi przy LPG. W Mistralu jest tak, że instalacja LPG uczy się czasów wtryskiwania od sterownika silnika - benzyny. Jednak ta nauka wstępna przeprowadzana jest podczas procesu autokalibracji. Proces ten jest bardzo ważny.
    Na pewno w V generacji jest podobnie.
    Proces kalibracji czasu wtryskiwania LPG to dobór współczynnika z jakim ma być przeliczony czas otwarcia tych wtryskiwaczy w porównaniu do benzynowych. Ważne aby ten współczynnik (zmienny w zakresie obciążeń i obrotów silnika) był dobrany tak, żeby oryginalny sterownik silnika nie zauważył zmiany paliwa i zawsze podawał ten sam czas dla tych samych parametrów.
    Przykład - jeżeli wtryskiwacz benzynowy ma być otwarty przez 3.9ms to wtryskiwacz LPG pracując ze współczynnikiem 1.5 będzie otwarty przez 5.85ms. I jeżeli jest to prawidłowy współczynnik to nie będzie wpływał na parametry naszego sterownika silnika. Ale jeżeli będzie nieodpowiedni to sterownik benzynowy odczytując zły skład spalin i innych parametrów pracy silnika zacznie się uczyć i przesterowywać - i wtedy zaczynają się problemy. U mnie były to problemy z obrotami na biegu jałowym + szarpanie przy zwalnianiu.
    Najlepiej podłączyć się do sterownika LPG i sprawdzić jakie sterownik silnika - benzyna - podaje czasy przy pracy na benzynie a potem przy pracy na gazie. Jeżeli czasy te są takie same w różnych punktach pracy - obrotów, obciążeń silnika to jest OK. Ale jeżeli po przełączeniu na LPG czasy te zaczynają się zmieniać tzn że mapa LPG jest źle dobrana.
    wal_kon

  8. #8
    magico
    Gość

    Domyślnie

    A powiedzcie mi cos takiego, mi czasami obroty faluja tylko jak klima chodzi.
    Co moze byc tego przyczyna?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał wal_kon Zobacz post
    Nie wiem jak jest z V generacją. Ja mam generację IV - Mistral. Wydaje mi się, że jednak zawsze jakieś ustawienia się robi przy LPG. W Mistralu jest tak, że instalacja LPG uczy się czasów wtryskiwania od sterownika silnika - benzyny. Jednak ta nauka wstępna przeprowadzana jest podczas procesu autokalibracji. Proces ten jest bardzo ważny.
    Na pewno w V generacji jest podobnie.
    Proces kalibracji czasu wtryskiwania LPG to dobór współczynnika z jakim ma być przeliczony czas otwarcia tych wtryskiwaczy w porównaniu do benzynowych. Ważne aby ten współczynnik (zmienny w zakresie obciążeń i obrotów silnika) był dobrany tak, żeby oryginalny sterownik silnika nie zauważył zmiany paliwa i zawsze podawał ten sam czas dla tych samych parametrów.
    Przykład - jeżeli wtryskiwacz benzynowy ma być otwarty przez 3.9ms to wtryskiwacz LPG pracując ze współczynnikiem 1.5 będzie otwarty przez 5.85ms. I jeżeli jest to prawidłowy współczynnik to nie będzie wpływał na parametry naszego sterownika silnika. Ale jeżeli będzie nieodpowiedni to sterownik benzynowy odczytując zły skład spalin i innych parametrów pracy silnika zacznie się uczyć i przesterowywać - i wtedy zaczynają się problemy. U mnie były to problemy z obrotami na biegu jałowym + szarpanie przy zwalnianiu.
    Najlepiej podłączyć się do sterownika LPG i sprawdzić jakie sterownik silnika - benzyna - podaje czasy przy pracy na benzynie a potem przy pracy na gazie. Jeżeli czasy te są takie same w różnych punktach pracy - obrotów, obciążeń silnika to jest OK. Ale jeżeli po przełączeniu na LPG czasy te zaczynają się zmieniać tzn że mapa LPG jest źle dobrana.
    A jak u ciebie było nie w pełnym słońcu? - np wieczorami. Bo u Mnie teraz (jest ok 10st) obroty chodzą równiutko, nawet na klimie mają tendencję do ustabilizowania się (identyczne objawy na gazie i beznzynie)

    zauważyłem też że w upale wystarczy nawet minimalnie zwiększyć obroty (zaledwie o ok 100obr od nominalnych na biegu jałowym) - minimalnie dotkac gazu i na tych troszke wiekszych silnik pracuje już bez skoków :/
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 03-05-2009 o 23:01

    diesel power http://je.pl/qeuy

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar balc3r
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Łomianki, Warsaw, Poland
    Auto
    AR 145 2.0 20VT / Peugeot 3008 1.6 THP
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał magico Zobacz post
    A powiedzcie mi cos takiego, mi czasami obroty faluja tylko jak klima chodzi.
    Co moze byc tego przyczyna?
    Podpinam się do pytania

Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  3. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  4. [155] Ciekawe zjawisko
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 21:02
  5. ciekawe zjawisko w moje alfie
    Utworzone przez tylki w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-12-2008, 18:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory