Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Akumulator Yuasa Silver 80Ah 760A czy nie zaduży?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie Akumulator Yuasa Silver 80Ah 760A czy nie zaduży?

    Witam wszystkich,

    czy akumulator Yuasa Silver 80Ah 760A (EN) do Alfy 156 jtdm 150km 2005 rok będzie OK czy może za duży? Martwi mnie te 80Ah - czy alternator to doładuje? A może lepiej kupić Yuasa Silver 75Ah 680A (EN), tylko tutaj prąd rozruchu wydaje się trochę mały.
    Będę wdzięczny za opinie i pomoc.
    Ostatnio edytowane przez nebria ; 04-01-2016 o 22:44

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    307

    Domyślnie

    Trzeba by porównać wymiary bo nie jestem pewien, czy 80ah się zmieści.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    wymiarowo się mieści idealnie (278x175x190), tylko wszyscy podają, że do alfy 156 jtd najlepiej założyć aku o pojemności 72-74Ah i prądzie rozruchowym 720-760A (EN). Ten podany wyżej ma aż 80Ah i nie wiem czy będzie ładowany. Zastanawia mnie tylko jak to jest, że akumulatory takich marek jak Moll, Banner czy właśnie Yuasa mają w ofercie akumulatory o pojemności 74-75Ah i prądzie rozruchowym 680A (czyli trochę za małym) lub od razu przeskok na pojemność 80-85Ah i prąd 700-710A (Banner, Moll) lub 760A (Yuasa). Czyli dla alfy albo za duża pojemność (?) albo za mały prąd rozruchowy?

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    może jednak ktoś wie, czy alternator w alfie 156 doładuje aku o pojemności 80Ah?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    A czemu ma nie doładować. Jak nie zużywasz w aucie więcej prądu niż wydajność alternatora to "nadmiar" ładuje akumulator. Warunek to sprawny altek. Każdy akumulator jest wtedy naładowany do max swojej pojemności (jaka by ona nie była) Gorzej się sprawy mają kiedy często odpalamy silnik, są trudności z jego uruchomieniem (długie kręcenie) rozbudowane audio, jakieś zwarcia powodujące ciągły upływ prądu. Wtedy każdy akumulator będzie nie doładowany. Pojemność nie ma tu nic do rzeczy.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedź, a pytam bo szperałem po forum w sprawie wymiany aku i jego parametrów i kilka razy pojawiło się, żeby nie brać za dużego bo nie będzie ładowany. Chciałem się więc upewnić, bo mój przy pierwszych mrozach zdechł. O większości marek - Bosch, Varta, Centra itd czytam głównie złe opinie, więc myślałem nad czymś z "wyższej" półki. Tylko że tak jak pisałem wyżej mają dziwne parametry. Auto sprawne, kręci ok, ale często jeżdżę po mieście a więc krótkie odcinki, korki, stop-start. Rozumiem, że w takich warunkach może być problem z ładowaniem???
    Ostatnio edytowane przez nebria ; 05-01-2016 o 13:52

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Może. A nie doładowany się zasiarczy i straci pojemność. Po prostu może brakować czasu do pełnego naładowania. Jak nie ogranicza cię budżet za bardzo to zerknij w stronę żelowych, są odporniejsze na częste rozładowania, lepiej "trzymają pojemność" i mają mniejszą upływność. Mniej się też zasiarczają. Amerykańskie bryki takie mają. Ja też idę w tym kierunku jak mój zacznie niedomagać. Wada chyba jedna to cena.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    a czy prąd rozruchowy na poziomie 680A (EN) to faktycznie za mało?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Z tym prądem często to ściema, jak z klasami energetycznymi, głośnością opon i mocami wzmacniaczy. Dobry firmowy nie będzie miał problemu z prądem rozruchowym, ciężarówki też nie masz.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    czyli np akumulator Yuasa Silver 75Ah 680A (EN) mógłby być jeśli chodzi o parametry?

    Wydaje się być bezpieczniejszą opcją niż ten o pojemności 80Ah. Nigdy nie miałem aku Yuasa ale w internecie ma bardzo dobre opinie, myślałem żeby spróbować, bo mam bardo złe doświadczenia z Centrą (mam teraz) i Vartą. O żelowych nie myślałem, zresztą tu na forum ktoś stwierdził, że to przesada ładować żelowy do alfy. Ale wiadomo opinie zawsze będą różne.
    Ostatnio edytowane przez nebria ; 06-01-2016 o 21:58

Podobne wątki

  1. Aku 80Ah 790A do 2.4 jtd - czy jednak inny??????
    Utworzone przez Tomulus w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 21-07-2012, 17:36
  2. Jaki akumulator? Yuasa vs. Eiamm
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 09:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory