Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 52

Temat: 156 V6 -Jak to jest z tym termostatatem i temperaturami?

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    No właśnie to ja nie wiem co ja mam. Auto z 2002r w przedliftowej budzie z poliftowym wnętrzem. Komp na kolektorze ssącym - ale jaki nie wiem. AlfaOBD DEmo podaje że połączył sie z Bosch Motronic ME3.1 nawet jak wybiorę inny. Mam 4 katy i 4 sondy.
    Ale czy to jest CF3 czy CF4 i co to znaczy to niestety nie wiem. Wiem wiele innych rzeczy i coś tam sobie zrobię - ale tego akurat jakoś po lamersku nie wiem.
    Ktoś wie jak to poznać i po czym?
    No to masz CF3, ale dziwne że masz 4-o pin, bo ja mam dokładnie tak jak Ty, 2002 rok, poliftowe wnętrze, a mam wtyk 3 pin do czujnika. Może w tym samym roku już zdąrzyli to zmienić
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  2. #42
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar latem666
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Były: Corsa B 1.2 16V, AR 156 1.6 TS SW R.I.P., AR 156 SW FL 1.9 JTD 8v, AR Giulietta 1.4MA
    Postów
    502

    Domyślnie

    Jak zajrzałem z ciekawości do tematu. Co prawda nie mam v6 ale lubię czasem poczytać. Jest też taka opcja, że masz uszkodzony zegar od temperatury i to dlatego źle pokazuje. Takie moje spostrzeżenie.

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Mam takie pytanie: to czym różni się CF3 od CF4, albo co to oznacza?

    Uszkodzony zegar od temperatury? Co masz konkretnie na myśli lub inaczej jaką konkretnie usterkę masz na myśli. Zegar można wymienić zawsze - ale jego konstrukcja jest tak prosta że nie bardzo ma co się tam zepsuć. Prędzej podejrzewałbym kiepską masę albo zaśniedziałe styki w którymś z połączeń.

    Najgorsze jest to, że nie ma takich danych jak oporność czujnika przy konkretnych temperaturach - wtedy byłoby bardzo łatwo sprawdzić całą resztę - wtykamy w otwory we wtyczce jeden lub dwa lub nawet trzy rezystory o różnych opornościach - odpowiadających określonym temperaturom - i patrzymy co nam pokazuje zegar - jak dobrze to wymieniamy czujnik, jak źle to szukamy przyczyny.

    Ktoś ma takie dane? Np wykres oporności w zależności od temperatury albo tabelkę
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #44
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR156 2.5 v6 '00
    Postów
    15

    Domyślnie

    Witam
    Może i ja dołoże swoje do tematu. Jak kupiłem swoja 156 2.5 v6 cf3 to tez zauwazylem ze w miescie na wskazniku mam sztywno 90 st. W trasie identycznie jak autor jest na wskazniku powyzej drugiej kreski.
    Z pocztku tez myslalem o termostacie i wyjęłem go i zagotowałem w garnku. Okazało sie że otwiera przy 87 st wiec termostat wykluczony. Na kompie temperatury jak najbardziej pokrywaja się z temperaturą otwarcia termostatu.
    Kiedys na któryms z zagranicznych forów wyczytałem że ktoś miał ten sam problem odnosnie wskazan na zegarze przy wersji z jednym czujnikiem. W tamtym temacie chłopaki wywnioskowali ze po prostu w trakcie jazdy duzo chlodniejszego powietrza owiewa czujnik prowadzac do wychłodzenia obwodu odpowiadajacego za wskaznik. Częsściowym rozwiazaniem było założenie na czujnik pianki izolacyjnej od rurek . Faktycznie daje to rezulatat i temperatura na wskazniku pokazywana jest blizej prawdy. Używałem tego patentu przez jakis czas dopuki nie zgubiłem tej pianki a teraz po prostu przyzwyczaiłem się że chociaż wskazuje cos kolo 70 to i tak temperatura jest prawidlowa. Sprawdz ewentuanie opornosc na wtyku wchodzacym do czujnika czy kable nie utleniły sie delikatnie w złączu i masę na zegarach.
    Jutro zobacze ilo pinowy czujnik siedzi u mnie.
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    U mnie czujnik wprawdzie nie jest zaizolowany ale jest osłonięty - temperatura nie waha się w zależności od tego czy jadę czy stoję - tzn nie waha się w zauważalnym zakresie albo takim który by mi robił różnicę.

    Znalazłem charakterystykę czujnika temperatury do wskaźnika (jest w tej francuskiej instrukcji do 156 ".... by Larry" (jakos tak)) - pytanie tylko czy czujniki we wszystkich rocznikach miały tę samą charakterystykę... sprawdzimy

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_3035.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	86.8 KB
ID:	183507

    No to użerki ciąg dalszy - wypiąłem wtyczkę od czujnika i rezystorami postanowiłem zasymulować wskazania temperatury. Pierwsze spostrzeżenia:
    1. wg wszystkich schematów pin czujnika na wskazówkę to pin 1 - niestety w rzeczywistości pin 3,
    2. między pin 1 a pin 2 na czas prób należy włożyć rezystor 1,2 kohma bo nas wentylator zabije (nie będzie wył na drugim biegu)
    3. ten wykres powyżej to jakoś ma sie nijak do pomierzonych wartości
    4. oczywiście test nie przyniósł jednoznacznej odpowiedzi co: czujnik czy zegar jest uszkodzony - bo nie mogłem pomierzyć czujnika (przyjdzie wkrótce)

    Po lewej temperatura pokazywana na wskaźniku (zegarze), po prawej wartość rezystora wpiętego pomiędzy pin 3 i masę wywołujący dane wskazanie

    130 st - 56 ohm
    122 st - 75 ohm
    110 st - 100 ohm
    102 st - 120 ohm
    90 st - 150 ohm
    82 st - 175 ohm
    75 st - 200 ohm
    70 st - 220 ohm
    62 st - 270 ohm
    58 st - 330 ohm
    52 st - 390 ohm
    50 st - 470 ohm

    Więc tak:
    Przyszedł czujnik temperatury - wymieniłem - wskazanie poprawiło się o 10 stopni ale i tak pokazywał o 7 stopni za mało.
    Postanowiłem więc nie walczyć dalej z durnym czujnikiem (sprawdziłem masy, połączenia, czujnik wkręcony na smar miedziany) - tylko skorygować wskazanie tj właściwie skorygować oporność czujnika. Zresztą taki sposób juz ktoś opisał na innym forum.

    Jak powszednie wiadomo dwie oporności połączone równolegle mają oporność mniejszą niż najmniejsza z tych połączonych.
    Czyli jak podłączymy rezystor równolegle do naszego czujnika temperatury to sumaryczna oporność takiego połączenia będzie mniejsza niż najmniejsza oporność zastosowana w tym połączeniu - i o to nam chodzi. Jest na to wzór ale o tym później.
    Ponieważ nasz czujnik ma za dużą oporność to wskaźnik pokazuje za niską temperaturę - trzeba zmniejszyć oporność czujnika dokładając równolegle dodatkowy rezystor.
    Najprościej jest to zrobić dokładając rezystor z tyłu wskaźnika pomiędzy wejście z czujnika i masę (jak na zdjęciu poniżej).

    Można to zrobić na dwa sposoby:
    1. Zamiast rezystora dokładamy potencjometr wieloobrotowy o oporności 1,5kohm lub 2,2 kohm. Jedną końcówkę podłączamy do masy a drugą (to ważne: suwak czyli tę która suwa się po rezystorze i zmienia oporność) do wejścia z czujnika (jak na foto - rysunek czerwoną kreską). Regulując potencjometrem zmieniamy jego oporność i korygujemy wskazanie czujnika do wartości odczytanej w FES-ie, MES-ie lub AlfaDiagu lub jakimś innym AlfaOBD.
    UWAGA: Robimy to oczywiście gdy silnik mamy nagrzany do temperatury 90 stopni.

    lub

    2. Nagrzewamy silnik do temperatury 90 stopni (sprawdzamy za pomocą któregoś z programów), odłączamy wtyczkę od czujnika i mierzymy jego faktyczną oporność.
    Zamiast potencjometru wieloobrotowego używamy zwykłego rezystora - tyle że jego oporność musimy sobie wyliczyć ze wzoru:

    A=(B*C)/(B-C)

    gdzie:
    A - szukana oporność rezystora (tego który chcemy dołożyć)
    B - faktyczna oporność czujnika (zmierzona w temp 90 stopni wg programu)
    C - oporność czujnika jaka powinna być w w temp 90 stopni (odczytujemy z mojej rozpiski która jest w tym poście powyżej)

    Podstawiamy do wzoru i obliczamy. Otrzymujemy wartość w ohmach, dzielimy przez 1000 i mamy wartość w kiloohmach - idziemy do sklepu i kupujemy rezystor o najbliższej wartości (najlepiej trochę większej niż mniejszej). Prawdopodobnie będzie to jakieś 1,2 kohm.
    Podłączamy z tyłu wskaźnika jak na fotce. Zrobione.

    Ponieważ tak jak u mnie dostęp do czujnika jest utrudniony i trudno zmierzyć jego faktyczną oporność- to oporność tę możemy przyjąć. Patrzymy jaką temperaturę pokazuje nam wskaźnik - i dla tej wartości odczytujemy wartość rezystora z tej rozpiski powyżej czyli:

    A - szukana oporność rezystora (tego który chcemy dołożyć)
    B - wskaźnik pokazuje np. 82 stopnie - oporność odczytana z rozpiski 175ohm
    C - oporność jaką powinien mieć czujnik w temp 90 stopni (temp odczytana programem diagnostycznym) - oporność odczytana z rozpiski 150ohm

    podstawiamy do wzoru i wychodzi 1050ohm czyli 1kohm. Ja dałem 1,2 kohm.

    Oczywiście oporność czujnika się zmienia w funkcji temperatury a rezystora nie (przynajmniej nie w takim stopniu) co powoduje że wprowadzamy błąd we wskazaniu - jest on największy dla niskiej temperatury i najmniejszy dla temp 90 stopni. Ale nie zauważyłem zauważalnego błędu dla 50 stopni jak i 110 stopni.

    Bardziej łopatologicznie się nie da
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wskaźnik.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	68.4 KB
ID:	184065   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	czujnik 4 pin alfa.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	33.1 KB
ID:	184066  
    Ostatnio edytowane przez r-sokol ; 23-11-2015 o 11:47
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #46
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    U mnie czujnik wprawdzie nie jest zaizolowany ale jest osłonięty - temperatura nie waha się w zależności od tego czy jadę czy stoję - tzn nie waha się w zauważalnym zakresie albo takim który by mi robił różnicę.

    Znalazłem charakterystykę czujnika temperatury do wskaźnika (jest w tej francuskiej instrukcji do 156 ".... by Larry" (jakos tak)) - pytanie tylko czy czujniki we wszystkich rocznikach miały tę samą charakterystykę... sprawdzimy

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_3035.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	86.8 KB
ID:	183507

    No to użerki ciąg dalszy - wypiąłem wtyczkę od czujnika i rezystorami postanowiłem zasymulować wskazania temperatury. Pierwsze spostrzeżenia:
    1. wg wszystkich schematów pin czujnika na wskazówkę to pin 1 - niestety w rzeczywistości pin 3,
    2. między pin 1 a pin 2 na czas prób należy włożyć rezystor 1,2 kohma bo nas wentylator zabije (nie będzie wył na drugim biegu)
    3. ten wykres powyżej to jakoś ma sie nijak do pomierzonych wartości
    4. oczywiście test nie przyniósł jednoznacznej odpowiedzi co: czujnik czy zegar jest uszkodzony - bo nie mogłem pomierzyć czujnika (przyjdzie wkrótce)

    Po lewej temperatura pokazywana na wskaźniku (zegarze), po prawej wartość rezystora wpiętego pomiędzy pin 3 i masę wywołujący dane wskazanie

    130 st - 56 ohm
    122 st - 75 ohm
    110 st - 100 ohm
    102 st - 120 ohm
    90 st - 150 ohm
    82 st - 175 ohm
    75 st - 200 ohm
    70 st - 220 ohm
    62 st - 270 ohm
    58 st - 330 ohm
    52 st - 390 ohm
    50 st - 470 ohm

    Więc tak:
    Przyszedł czujnik temperatury - wymieniłem - wskazanie poprawiło się o 10 stopni ale i tak pokazywał o 7 stopni za mało.
    Postanowiłem więc nie walczyć dalej z durnym czujnikiem (sprawdziłem masy, połączenia, czujnik wkręcony na smar miedziany) - tylko skorygować wskazanie tj właściwie skorygować oporność czujnika. Zresztą taki sposób juz ktoś opisał na innym forum.

    Jak powszednie wiadomo dwie oporności połączone równolegle mają oporność mniejszą niż najmniejsza z tych połączonych.
    Czyli jak podłączymy rezystor równolegle do naszego czujnika temperatury to sumaryczna oporność takiego połączenia będzie mniejsza niż najmniejsza oporność zastosowana w tym połączeniu - i o to nam chodzi. Jest na to wzór ale o tym później.
    Ponieważ nasz czujnik ma za dużą oporność to wskaźnik pokazuje za niską temperaturę - trzeba zmniejszyć oporność czujnika dokładając równolegle dodatkowy rezystor.
    Najprościej jest to zrobić dokładając rezystor z tyłu wskaźnika pomiędzy wejście z czujnika i masę (jak na zdjęciu poniżej).

    Można to zrobić na dwa sposoby:
    1. Zamiast rezystora dokładamy potencjometr wieloobrotowy o oporności 1,5kohm lub 2,2 kohm. Jedną końcówkę podłączamy do masy a drugą (to ważne: suwak czyli tę która suwa się po rezystorze i zmienia oporność) do wejścia z czujnika (jak na foto - rysunek czerwoną kreską). Regulując potencjometrem zmieniamy jego oporność i korygujemy wskazanie czujnika do wartości odczytanej w FES-ie, MES-ie lub AlfaDiagu lub jakimś innym AlfaOBD.
    UWAGA: Robimy to oczywiście gdy silnik mamy nagrzany do temperatury 90 stopni.

    lub

    2. Nagrzewamy silnik do temperatury 90 stopni (sprawdzamy za pomocą któregoś z programów), odłączamy wtyczkę od czujnika i mierzymy jego faktyczną oporność.
    Zamiast potencjometru wieloobrotowego używamy zwykłego rezystora - tyle że jego oporność musimy sobie wyliczyć ze wzoru:

    A=(B*C)/(B-C)

    gdzie:
    A - szukana oporność rezystora (tego który chcemy dołożyć)
    B - faktyczna oporność czujnika (zmierzona w temp 90 stopni wg programu)
    C - oporność czujnika jaka powinna być w w temp 90 stopni (odczytujemy z mojej rozpiski która jest w tym poście powyżej)

    Podstawiamy do wzoru i obliczamy. Otrzymujemy wartość w ohmach, dzielimy przez 1000 i mamy wartość w kiloohmach - idziemy do sklepu i kupujemy rezystor o najbliższej wartości (najlepiej trochę większej niż mniejszej). Prawdopodobnie będzie to jakieś 1,2 kohm.
    Podłączamy z tyłu wskaźnika jak na fotce. Zrobione.

    Ponieważ tak jak u mnie dostęp do czujnika jest utrudniony i trudno zmierzyć jego faktyczną oporność- to oporność tę możemy przyjąć. Patrzymy jaką temperaturę pokazuje nam wskaźnik - i dla tej wartości odczytujemy wartość rezystora z tej rozpiski powyżej czyli:

    A - szukana oporność rezystora (tego który chcemy dołożyć)
    B - wskaźnik pokazuje np. 82 stopnie - oporność odczytana z rozpiski 175ohm
    C - oporność jaką powinien mieć czujnik w temp 90 stopni (temp odczytana programem diagnostycznym) - oporność odczytana z rozpiski 150ohm

    podstawiamy do wzoru i wychodzi 1050ohm czyli 1kohm...
    O człowieku... Jak ja bym miał tak dochodzić, i jakieś rezystory nie rezystory kombinować... To bym sobke na drukarce (papier do zdjęć) wydrukował wskaźnik temperatury (tzn. tarczkę zegara temperatury). Parę razy, ustawiając 90 w miejscu, gdzie Fes, Mes lub inny program na to wskazuje i bym hulał dalej ;x

    Temat czytałem już parę ładnych dni temu, ale jeśli wskazania na kompie są inne niż na zegarze, to jest to jakieś wyjście.

    Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez marieczko ; 26-11-2015 o 19:03
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    A ja bym sobie przyczepił rezystor 1,2kohma za 10 groszy z tyłu a nie paprał tarczę wskaźnika z przodu. (ale każdy robi jak lubi)
    Tym bardziej że nie musisz kombinować - masz podane wszystko na tacy. A tak to rozbierz wskaźnik, zeskanuj tarczę, wydrukuj, wytnij, zamontuj - oj do d?py wygląda - wyrzuć, zapytaj na forum czy przedliftowy pasuje (pasuje ale nie działa), poszukaj innego na allegro, kup i zamontuj. Kupa czasu i pieniędzy. A wystarczyło rezystor za 10 groszy.... I wcale nie musisz wymieniać czujnika temperatury za 70 zł - wystarczy żeby ten który masz w ogóle działał (korygujesz tylko jego wskazanie) - i zawsze możesz wrócić do oryginału (wystarczy zdemontować rezystor)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #48
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Czaje czaje, ale margines błedu dla każdego, komu ów czujnik papra robotę nie jest chyba identyczny. Przynajmniej ja się spotkałem w dwoch alfach, że było w każdej inaczej, a termostaty były ok wtedy nie będzie to rezystor 1.2 kohma tylko inny, a każdy musiał by przejść przez to co ty, a trochę się pomęczyłeś. Jasne, że mój sposób nie jest idealny i wiem, że twój jest lepszy choć nie jest tak jak myślisz, że każdy da 1.2 kohma i będzie gitarka

    Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Przyznaję opis jest przydługi (ale tylko po to by działać ze zrozumieniem) - ale to miało być najprostsze i jak najmniej angażujące użytkownika alfy.
    Trzeba na rozgrzanym silniku odczytać temperaturę faktyczną za pomocą jakiegoś programu diagnostycznego i odczytać temperaturę jaką pokazuje wskazówka - dla tych dwóch temperatur odczytać wartości rezystancji z rozpiski. Podstawić do wzoru, wyliczyć i podzielić przez tysiąc. Rezystor kupić i przymocować z tyłu jak na fotce.
    Pokombinowałem i mogę napisać, że jak komuś sie nie chce, to bez liczenia, na pałę może przyjąć rezystor 1 kohm lub 1,2 kohm i będzie gitara - pod warunkiem oczywiście że tylko czujnik szwankuje a nie np termostat.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #50
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Dobrze to rozkminiłeś

    Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 19:19
  2. Ostra jazda!! Pomocy!! Jest moc nie ma jest i nie ma
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 17:33
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2009, 21:34
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory