Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Alarm MetaSystem, nie rozbraja, pomocy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Question Alarm MetaSystem, nie rozbraja, pomocy

    Witam szanownych Kolegów.

    Na wstępie napiszę, że szukałem jakichkolwiek informacji na ten temat, ale bezskutecznie niestety. Opiszę problem po kolei.

    Jakiś czas temu chciałem odpalić auto, był to mglisty, deszczowy dzień (może ma to jakieś znaczenie). Otwieram auto z pilota, wsiadam, przekręcam kluczyk i... kontrolki gasną, auto nie kręci, normalnie trup, zero reakcji. Nie wiedziałem o co chodzi, ale poruszałem kablami od aku, coś "pyknęło", auto odpaliłem.

    Kolejnym razem, podczas jazdy w korku, auto samo zgasło po czym również nie dało się go odpalić (zero reakcji po przekręceniu kluczyka). Podobnie jak poprzednio pomogło poruszanie kablem plusowym.

    Domyśliłem się że to musi coś być nie tak z alarmem, najwidoczniej, nie wiem czemu, odcinał rozrusznik. Od tej pory za każdym razem jak chciałem odpalić auto, najpierw dezaktywowałem alarm tym niby pendrajwem i nie było problemu, auto nie gasło, odpalało normalnie, aż do wczoraj.

    Otwieram auto i zaczyna wyć alarm. Kontrolka na szybie cały czas mruga, alarm się nie rozbraja. Zamykałem auto i z kluczyka i z pilota i nic. Otwieram drzwi, załącza się syrena. Dodam, że wczoraj też była taka bardzo "wilgotna pogoda", nie wiem czy ma to jakiś związek, czy to akurat zbieg okoliczności...

    I pytanie, czy ktoś z Kolegów się z czymś takim spotkał? Co robić? Czy np. słaby aku może powodować takie "wariacje" alarmu (napięć jeszcze nie mierzyłem)?

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestię czy poradę.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    I pytanie, czy ktoś z Kolegów się z czymś takim spotkał? Co robić? Czy np. słaby aku może powodować takie "wariacje" alarmu (napięć jeszcze nie mierzyłem)?

    Jak najbardziej tak, sam tak miałem jak kupowałem auto które trochę stało. Pomierz aku, sprawdź masy. Stawiam, że to trup. Akumulator ;]

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Domyślnie

    Cytat Napisał compel Zobacz post
    Jak najbardziej tak, sam tak miałem jak kupowałem auto które trochę stało. Pomierz aku, sprawdź masy. Stawiam, że to trup. Akumulator ;]
    Dzięki za szybką odpowiedź Tylko dziwi mnie, bo auto odpalało w miarę normalnie. Nie dawało żadnych oznak podczas odpalania jakoby akumulator miał być uwalony.

    Pomiary zrobię na pewno, tylko jak wyłączyć teraz ten alarm żeby nie wył za każdym otwarciem auta?

    EDIT: Chodzi o to, że jak się teraz ten alarm włącza to w ogóle nie reaguje na tego pendrajwa.
    Ostatnio edytowane przez level89 ; 19-10-2015 o 13:19

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Domyślnie

    A więc tak... Udało mi się zdezaktywować alarm tym pendrajwem, i pomierzyć napięcia:

    11,75 na zgaszonym silniku
    12,9 - 13,2 na odpalonym w zależności czy odbiorniki, światła włączone czy nie

    Napięcia ok? Tak jak pisałem wyżej, auto nie ma jakichś problemów z odpalaniem, ale dzisiaj jak udało mi się je odpalić to wyzerowało mi ten mały licznik kilometrów. Co to może oznaczać?

    Kolego compel, gdzie szukać tych mas?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Jak Ci wyzerowalo to znaczy że masz jakoś problem z prądem. Przeczysc klemy i dobrze przykrec, skoro ruszania nimi poprawia sprawę to może.tam tkwi przyczyną Twoich problemów. Jak swoją brałem to w ciągu 3 dni tylko, ja odpalalem z 8 razy i nie miała problemów. A jak doszło do kupna to na zapalonym silniku na postoju alarm się załączyl i póki się akurl nie podciągnąl to wył jak opętany.
    Masy masz w kilku pkt. Poszukaj na forum dokładnie bo nie pamiętam na te chwile. Gdzieś przy błotniki jest na pewno. Idź po kablach od aku. To co.leci do budy to.masa.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Domyślnie

    Na pewno to zrobię, klemy plus masy. A napięcia myślisz że są ok? Ten akumulator to też jakiś krzak... Sakura czy coś takiego...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    11,75V na wyłączonym zapłonie to za mało. Powinno być coś koło 12,5V. Sprawdź jescze ładowania akumulatora. Jak dajesz gazu powinno być 14V.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    11,75V na wyłączonym zapłonie to za mało. Powinno być coś koło 12,5V. Sprawdź jescze ładowania akumulatora. Jak dajesz gazu powinno być 14V.
    Ładowanie sprawdzałem bez dodawania gazu i tak jak pisałem wychodzi między 12,9 a 13,2 V. Spróbuję dzisiaj z dodaniem gazu i dam znać.

    Wiedzmaak, piszesz że 11,75V mało, czyli akumulator do wymiany? Trochę dziwne bo odpala normalnie, chyba że dlatego że jeszcze mrozów nie mamy? Dodam że akumulator "marki" Sakuro czy jakoś tak. Też chyba jakaś lipa?

    Póki co dziękuję za zainteresowanie

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Wg mnie to mało i w tym przypadku ja bym jednak zaczął myśleć o wymianie. Jak ktoś wyżej napisał pewnie stąd biorą się problemy z alarmem.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD 2.4 20v 2004r
    Postów
    49

    Domyślnie

    W każdym bądź razie najpierw pomierzę to ładowanie z dodaniem gazu tak jak radziłeś. Jeżeli tu będzie ok, to raczej aku do wymiany bez względu czy on jest bezpośrednią przyczyną problemu czy nie. Lepiej wymienić teraz, niż się zdziwić przy pierwszych mrozach

Podobne wątki

  1. [159] alarm meta m782 problem pomocy
    Utworzone przez maciek161 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-09-2014, 19:26
  2. Pomocy!!! Jak wyłączyć alarm
    Utworzone przez Vincento0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-10-2013, 12:43
  3. Alarm
    Utworzone przez alfaromeo93 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 20:51
  4. Alarm Pomocy
    Utworzone przez mateo020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-03-2010, 14:46
  5. Alarm czy tez nie?
    Utworzone przez ursusc360 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-07-2009, 08:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory