Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana przerywacza- przekaźnika kierunkowskazów w 156 FL

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie Wymiana przerywacza- przekaźnika kierunkowskazów w 156 FL

    Postanowiłem zrobić krótki poradnik jak wymienić przerywacz w 156 FL. Sam poszukiwałem jakiegoś tutoriala, jednak nie znalazłem nic obrazkowego więc postanowiłem zrobić taki malutki manual Mam nadzieję, że się przyda. Ja już jestem po wymianie przerywacza i kierunki śmigają że aż miło :-)

    Potrzebne nam będą: klucz imbusowy 5mm , klucz nasadowy 24 mm (najwygodniejszy), mały wkrętak krzyżak (taki jak do telefonu, laptopa) i większy krzyżak (w zupełności wystarczy ten z seryjnego wyposażenia).
    Ja dla własnego bezpieczeństwa odłączyłem klemę ujemną i odczekałem 15 minut.

    1. Ściągamy dolną pokrywę obudowy kierownicy- 3 wkręty


    2. Odkręcamy poduszkę powietrzną- klucz imbusowy 5mm (moim zdaniem to był najgorszy moment). Delikatnie z wyczuciem unosimy poduszkę (żeby nie urwać taśmy airbag)

    3. Odpinamy kostkę od poduszki powietrznej (oznaczone na czerwono), wystarczy delikatnie podważyć ten zielony plastik

    .

    4. Odpinamy wtyczki wielofunkcji kierownicy (oznaczone czerwoną elipsą) oraz ściągamy plastikowe zabezpieczenie śruby kierownicy (oznaczone na żółto)



    5. Odkręcamy śrubę kierownicy (oznaczone czerwonym sześciokątem), dodatkowo warto sobie zrobić znacznik jak kierownica jest ułożona bo potem możemy przestawić o jeden ząbek i będzie krzywa (żółta linia)


    6. Ściągamy to co jest oznaczone na czerwono ten cały moduł, od dołu trzeba delikatnie podważyć, nie jest on niczym przykręcony.


    7. Energicznymi ruchami prawo lewo ruszamy kierownicą aż puści.

    8. Odkręcamy pierścień znajdujący się za kierownicą- jest na 3 śrubkach- niestety nie zrobiłem zdjęcia ale postaram się to zobrazować. Na zdjęciu na czerwono oznaczyłem 3 punkty w których on siedzi. Kolorem żółtym oznaczyłem śrubki górnej osłony kolumny kierownicy, a kolorem białym taśmę airbag którą musimy wypiąć.

    9. Następnie odkręcamy czujnik skrętu kierownicy- tu jedna ważna uwaga, jeśli go zdejmiemy bez ruszenia nim, kręcenia go to nie będziemy mieli błędu- bynajmniej mi się udało tak że błędu nie miałem (kalibracja VDC)


    10. Mamy nasz przerywacz. Wyciągamy go


    11. Przerywacz siedzi w miejscach oznaczonych na czerwono. Może się zdarzyć że dolna podstawka lekko się wygnie przy wyciąganiu- wystarczy delikatnie ją zagiąć a nawet trzeba bo później nie włożymy do końca przerywacza i nie będziemy mogli zamontować całej reszty. Nowy przerywacz musi siedzieć idealnie tak jak ten stary. Nie zrażajcie się ale mój naprawdę tak był zakotwiczony że nie szło go wyjąć.


    Ja dodatkowo psiknąłem profilaktycznie Contact sprayem oraz odtłuściłem powierzchnię bo ewidentnie widać, że była zabrudzona prawdopodobnie smarem z manetek.


    Składamy wszystko w jedną całość i cieszymy się kierunkowskazami

    Poniżej jeszcze foto przerywacza z jego numerem gdyby ktoś potrzebował.



    Z góry przepraszam że w tym dziale jednak ponad tydzień temu chciałem dodać temat w dziale "zrób to sam" ale nie wiem czy się pojawił u moderatora czy nie zdążył jeszcze zaakceptować.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0178.jpg
Wyświetleń:	1413
Rozmiar:	45.3 KB
ID:	165153   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0179.jpg
Wyświetleń:	1608
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	165154   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0180.jpg
Wyświetleń:	1427
Rozmiar:	100.5 KB
ID:	165155   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0182.jpg
Wyświetleń:	1527
Rozmiar:	98.3 KB
ID:	165156   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0183.jpg
Wyświetleń:	1561
Rozmiar:	83.7 KB
ID:	165157  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	czujnik skrętu.jpg
Wyświetleń:	1404
Rozmiar:	81.4 KB
ID:	165158   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0185.jpg
Wyświetleń:	1784
Rozmiar:	79.4 KB
ID:	165159   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0186.jpg
Wyświetleń:	1423
Rozmiar:	65.3 KB
ID:	165160   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0189.jpg
Wyświetleń:	1565
Rozmiar:	60.5 KB
ID:	165161  

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Tu temat zniknie, załóż nowy w dziale zrób to sam
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    ale po co ściągałeś kierownicę ? u mnie w 156 Fl z 2005 roku wymieniłem przekaźnik bez tych wszystkich zabiegów , po prostu ściągnąłem dolną osłonę podważyłem przekaźnik , wyciągnąłem go i wsadziłem nowy ....

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michał 12 Zobacz post
    ale po co ściągałeś kierownicę ? u mnie w 156 Fl z 2005 roku wymieniłem przekaźnik bez tych wszystkich zabiegów , po prostu ściągnąłem dolną osłonę podważyłem przekaźnik , wyciągnąłem go i wsadziłem nowy ....
    Nie przeczę temu, ale nie wiem jak to zrobiłeś jak przed samym przekaźnikiem jest czujnik skrętu kierownicy który ów zasłania cały przerywacz i u mnie bynajmniej było to fizycznie nie możliwe. Chyba że masz przekaźnik montowany pinami do góry( tak jak w pre fl) to się zgodzę. Też chciałem uniknąć ściągania kiery, niestety było to nie możliwe.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    nie mam Kontroli trakcji VDC i nie mam czujnika skrętu kierownicy domniewam ze go nie ma , wymiałem go bo mi się straciły kierunki raz wiec od razu pojechałem po przekaźnik wyciągnąłem , wsadziłem i Git

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Nie masz czujnika skrętu kierownicy to zmienia postać rzeczy. To masz dostęp idealny bo to "dziadostwo" Ci nic nie zasłania. Wiem że w pre fl był koloru niebieskiego i był naprawdę łatwy w wymianie.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    jak nie masz czujnika skrętu kierownicy to wymiana typu wyciąg i włóż kolega parę tematów niżej tez pisał ze w Fl wymienił bez sciagania kiery

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No jak nie ma tego czujnika to jest kupa placu do popisu. Żeby dało się ten czujnik odkręcić bez ściągania kiery, to było by super, niestety Ci którzy go posiadają muszą wyciągać kierownicę.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    [MENTION=11668]Competizione[/MENTION] - dzięki serdeczne za ten poradnik krok po kroku i śrubka po śrubce !
    Wymieniłem właśnie, całkiem sprawnie jak na mnie dzięki w/w.
    Jakby ktoś potrzebował zamiennik ok 25zł :
    JP Group Classicline , numery na etykietce : 8199200400, 191953227A, 953260008
    Dźwięk trochę nie tak miękki jak oryginału, ale nie trzeba będzie już pięścią kolumny kierownicy traktować na każdym skrzyżowaniu (chwilowo pomaga )

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    [MENTION=11668]Competizione[/MENTION] - dzięki serdeczne za ten poradnik krok po kroku i śrubka po śrubce !
    Wymieniłem właśnie, całkiem sprawnie jak na mnie dzięki w/w.
    Jakby ktoś potrzebował zamiennik ok 25zł :
    JP Group Classicline , numery na etykietce : 8199200400, 191953227A, 953260008
    Dźwięk trochę nie tak miękki jak oryginału, ale nie trzeba będzie już pięścią kolumny kierownicy traktować na każdym skrzyżowaniu (chwilowo pomaga )
    Nie ma problemu. Niech służy wszystkim. :-) W końcu od tego mamy forum :-)

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

Podobne wątki

  1. Wymiana kierunkowskazów bocznych
    Utworzone przez miki1464 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 09:40
  2. [146] Wymiana kierunkowskazów.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 16:28
  3. [156] włącznik świateł, kierunkowskazów - wymiana
    Utworzone przez andrzew w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2008, 09:56
  4. [155] Wymiana przednich kierunkowskazów.
    Utworzone przez grzelutek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-03-2008, 20:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory