Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: [156] Wibracje auta przy przyspieszaniu

  1. #11
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas_kamienna166
    Witaj tak i u mnie było np.podczas wyprzedzania wystepowała wibracja po osiągnięciu ok.3000-3500 tys.obr.na minute przestawało bo zaczynałem ujmować gazu.na 1 czy 2 nie było to prawie odczuwalme ale na 3,4.5 to juz wibracja była tęga oczywiście podczas przyspieszania.
    ja mialem to samo i wymienilem przegub wewnetrzny i jest ok
    wibracje byly tylko przy dodawaniu gazu czyli wtedy kiedy przegub wykonuje najwieksza prace
    pozdro

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    150

    Domyślnie

    Ja miałem taki sam problem przy gwałtownym dodaniu gazu trzepało mną dość mocno - przyczyna PRZEGUB WEW. Minęło trochę czasu zanim zlokalizowałem usterkę i wymieniłem parę innych rzeczy. Ustało dopiero po wymianie przegubu. Koszt przegubu wew.z półosią i przegubu zew 480zł, w zaprzyjaźnionej hurtowni w sklepie ciężko dostać, a i cena sporo wyższa. Wymieniłem jedną stronę i to co ściągnąłem oddałem do tak zwanej regeneracji. Okazało się że nie regenerują takich przegubów, ale mogą mi założyć na moją półoś nowy przegub - cena chyba jakieś 250 zł. Teraz jest OK - zero wibracji. Jak będziesz potrzebował przegubu daj znać pomogę Ci coś załatwić.
    156 Sportwagon 2,4JTD 2000r - była
    159 Sportwagon 1,9JTDM 2006r - teraz

  3. #13
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    ja regenerowalem calosc bo nie moglem tego dostac nigdzie.
    tzn bylo a na miejscu sie okazywalo ze jest troche inne kilka milimetrow czyli prawdopodobnie sa dwa rodzaje tych przegubow

  4. #14
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    Tak dokładnie koledzy mają racje-przegub wew.Tyle tylko że u mnie trzęsło przy prędkości ok.80km/h podczas przyspieszania nie zwracalem uwagi na obroty tylko prędkość.Przyczyną była pęknięta opaska na gumie ochraniającej przy skrzyni biegów i podczas jazdy wyp......o cały smar i przegub sie lekko przytarł,wystarczyło wyjąc wyczyścić i nasmarować,hula dalej.Jednak jak bym pojeździł dłużej już nie dało by się go uratować a w serwisie zaśpiewali o ile dobrze pamiętam 800zł.

  5. #15
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    Niedawno wymieniałem u siebie, koszt w zależności od tego z której strony, u mnie padł od kierowcy - dałem chyba 85zł za komplet ze smarami itp, wymiana łatwa, bez problemu wyskakuje ze skrzyni, a jeszcze lepiej wchodzi (chodzi mi o 2.0 benzyna)

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Krzyzko90
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDM 150HP
    Postów
    27

    Domyślnie

    Koledzy witam ostatnio miałem taki przypadek że trzęsło w bude przy prędkości od 60-80 i przestawało aż do prędkości 150km/h i w góre (głównie na wolniejszych obrotach). Winowajcą był prawy przegub wewnętrzny (u mnie tzw krzyżakowy) bo mam 6 skrzynie i mam jakby puszki w które one wchodzą, wymieniłem tylko prawy i problem ustał. Lecz nie całkowicie, bo do 150km/h nic nie czuć, ale powyżej wyczuwalne są delikane drgania i sam jestem ciekaw czy to wina tej puszki bo być może z na starym bijącym przegubem się wyrobiła czy okaże się czy to lewy przegub który wyglądał na dobry. Jak rozwiąże temat dam znać.
    Istnieje wiele tez co to może być, mówiono że opony, poduszki, półosie.
    Na logike jak opony mogą bić albo być niewyważone jak po wciśnięciu sprzęgła auto nie trzęcie?
    Poduszki? dziwne i małoprawdopobne
    Półosie? biły by cały czas gdyby były krzywe.
    Przegub zewnętrzny też odpada,słychać trzaski przy skręconych kołach.
    Jedyne logiczne wytłumaczenie to przegub wewnętrzny, to on sprawia że pod obciążeniem sprawia że auto się trzęsie a przy wciśnięciu sprzęgła jak ręką odjął.
    Myślę że pomogłem i rozwiałem niektórym błędne założenia

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar migot221
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 140 HP sportwagon
    Postów
    44

    Domyślnie

    U mnie jest podobnie ale trzęsie tylko przy przyspieszaniu takim gwałtownym, natomiast na 1 i 2 koła przy wcisnietym gazie do oporu poprostu skaczą, na innych biegach juz jest lepiej, wachacze wymienione. alfa 156 1,9 140 km sportwagon, co to może byc że auto nie zbiera sie płynnnie na 1 i 2 biegu???

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyzko90 Zobacz post
    Koledzy witam ostatnio miałem taki przypadek że trzęsło w bude przy prędkości od 60-80 i przestawało aż do prędkości 150km/h i w góre (głównie na wolniejszych obrotach). Winowajcą był prawy przegub wewnętrzny (u mnie tzw krzyżakowy) bo mam 6 skrzynie i mam jakby puszki w które one wchodzą, wymieniłem tylko prawy i problem ustał. Lecz nie całkowicie, bo do 150km/h nic nie czuć, ale powyżej wyczuwalne są delikane drgania i sam jestem ciekaw czy to wina tej puszki bo być może z na starym bijącym przegubem się wyrobiła czy okaże się czy to lewy przegub który wyglądał na dobry. Jak rozwiąże temat dam znać.
    Istnieje wiele tez co to może być, mówiono że opony, poduszki, półosie.
    Na logike jak opony mogą bić albo być niewyważone jak po wciśnięciu sprzęgła auto nie trzęcie?
    Poduszki? dziwne i małoprawdopobne
    Półosie? biły by cały czas gdyby były krzywe.
    Przegub zewnętrzny też odpada,słychać trzaski przy skręconych kołach.
    Jedyne logiczne wytłumaczenie to przegub wewnętrzny, to on sprawia że pod obciążeniem sprawia że auto się trzęsie a przy wciśnięciu sprzęgła jak ręką odjął.
    Myślę że pomogłem i rozwiałem niektórym błędne założenia
    Zdziwiłbyś się kolego jak opony mogą bić i to tylko podczas przyspieszania i to tylko w określonych prędkościach.
    Kiedyś miałem drgania na kierownicy nie za duże ale denerwowały i pojawiały się od 120 wzwyż tylko podczas przyspieszania, pojechałem na wulkanizację wyważyli mi opony naklejając obciążników jak baniek na choince, wyjechałem na obwodnicę doszedłem do 140 i myślałem że odlecę tak bardzo biły opony przy przyspieszaniu a jak wcisnąłem sprzęgło jak ręką odją...cisza. Pojechałem do znajomego i na feldze zostało może z 7 odważników, dalej na obwodnicę, 220 na liczniku a kierownica jak zamarznięta.
    Uważajcie gdzie wyważacie koła bo coraz więcej się zatrudnia ludzi w wulkanizacjach którzy nie mają pojęcia co robią i będą kleić odważniki aż felgi im braknie.

    Inna sprawa że przegub wewnętrzny też może bić przy przyspieszaniu ale jak nie podniesiesz auta i nie złapiesz za niego i nie sprawdzisz czy ma luzy to nie będziesz wiedział czy to na pewno przegub.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Krzyzko90
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDM 150HP
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał kastasqad89 Zobacz post
    Zdziwiłbyś się kolego jak opony mogą bić i to tylko podczas przyspieszania i to tylko w określonych prędkościach.
    Kiedyś miałem drgania na kierownicy nie za duże ale denerwowały i pojawiały się od 120 wzwyż tylko podczas przyspieszania, pojechałem na wulkanizację wyważyli mi opony naklejając obciążników jak baniek na choince, wyjechałem na obwodnicę doszedłem do 140 i myślałem że odlecę tak bardzo biły opony przy przyspieszaniu a jak wcisnąłem sprzęgło jak ręką odją...cisza. Pojechałem do znajomego i na feldze zostało może z 7 odważników, dalej na obwodnicę, 220 na liczniku a kierownica jak zamarznięta.
    Uważajcie gdzie wyważacie koła bo coraz więcej się zatrudnia ludzi w wulkanizacjach którzy nie mają pojęcia co robią i będą kleić odważniki aż felgi im braknie.

    Inna sprawa że przegub wewnętrzny też może bić przy przyspieszaniu ale jak nie podniesiesz auta i nie złapiesz za niego i nie sprawdzisz czy ma luzy to nie będziesz wiedział czy to na pewno przegub.
    Bardzo kuriozalny przypadek i masz rację trzeba sięgnąć za półoś i sprawdzić, choć nie wiem czy delikatny luz nie jest wskazany.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał migot221 Zobacz post
    U mnie jest podobnie ale trzęsie tylko przy przyspieszaniu takim gwałtownym, natomiast na 1 i 2 koła przy wcisnietym gazie do oporu poprostu skaczą, na innych biegach juz jest lepiej, wachacze wymienione. alfa 156 1,9 140 km sportwagon, co to może byc że auto nie zbiera sie płynnnie na 1 i 2 biegu???
    U Ciebie kolego mogą być poduchy silnika bądź skrzyni biegów. Nie szarpie Ci gwałtownie w momencie odpalania Alfy?

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar migot221
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 140 HP sportwagon
    Postów
    44

    Domyślnie

    Nie przy odpalaniu jest elegancko dlatego wyeliminowałem dwumase.

Podobne wątki

  1. niesamowite drgania auta przy przyspieszaniu - POMOCY !
    Utworzone przez kogut25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-05-2017, 19:34
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2015, 17:50
  3. Wibracje przy przyspieszaniu - przegub wew/półoś
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 15:42
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 12:41
  5. [145] Wibracje przy przyspieszaniu od 70-80km/h
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 00:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory