Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 77

Temat: [156] Falujące obroty

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ma iść powietrze do kolektora, ale nie do silnika.

    lekkie falowanie (800-1200) jest khm, normalne, związane z dość dziwnym wspomaganiem hamowania i ABS(dlatego poniżej 15-20 kmh przestaje falować), ale to jest luzik, podobno po upgrade softu ECU ustępuje, a tak czy inaczej nie jest irytujące bo silnik się nie dławi, tyle że wskazówka skacze. 500-1500 to będzie zabawa z zaworem odmy, jeśli wszystkie czujniki są ok, czysta przepustnica, a krokówka nie nawala.

  2. #62
    majkelalfa1
    Gość

    Domyślnie

    [147 1.6 T.S. 2002r.]
    U mnie wskazówka obrotmierza stoi równiutko (ani drgnie) na 830obr/min bodajże.
    "Zabawa" zaczyna się gdy włącze ogrzewanie tylniej szyby i lusterek. W momencie włączenia następuje wahnięcie obr. do około 750 przygasa delikatnie oświetlenie na zewnątrz (postojowe) i w środku (na podsufitce) i tak występują małe wahnięcia z nominalnej wartości (chyba 830obr/min) do wartości w zakresie 800-750 obr/min.
    Podobny efekt występuje gdy załóżmy podciągnę obroty do około 2250 obr/min i włączę ogrzewanie tylniej szyby. Wówczas obroty spadają od razu do około 2000 obr/min i są małe wahniecia w dół. Gdy wyłącze ogrzewanie tyl.szyby obroty momentalnie rosną do wartości około 2250 obr/min. W czasie tego sprawdzania pedał gazu starałem się utrzymać w jedej pozycji. Czy winę za to ponosi słaby akumulator?
    Dodam że na dużym mrozie odpala gorzej.

  3. #63
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    majkelalfa1, podlacz do gniazda zapalniczki wtyk z kablem a do niego podepnij zwykly miernik napiecia za 10 zl. I tak pojezdzij właczając i wylaczając rozne urzadzenia w aucie (szczegolnie ogrzewanie szyby i klima pobierają sporo energii ) Jesli zobaczysz duze wahania prądu na mierniku tzn ze masz cos ze stabilizacją napiecia.

    W tym wątku rozmowa tyczy sie alf z lat 1998-2000 z Motronikiem 1.5.5 a Ty takiego nie masz .. i sie ciesz

  4. #64
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelalfa1
    [147 1.6 T.S. 2002r.]
    U mnie wskazówka obrotmierza stoi równiutko (ani drgnie) na 830obr/min bodajże.
    "Zabawa" zaczyna się gdy włącze ogrzewanie tylniej szyby i lusterek. W momencie włączenia następuje wahnięcie obr. do około 750 przygasa delikatnie oświetlenie na zewnątrz (postojowe) i w środku (na podsufitce) i tak występują małe wahnięcia z nominalnej wartości (chyba 830obr/min) do wartości w zakresie 800-750 obr/min.
    Podobny efekt występuje gdy załóżmy podciągnę obroty do około 2250 obr/min i włączę ogrzewanie tylniej szyby. Wówczas obroty spadają od razu do około 2000 obr/min i są małe wahniecia w dół. Gdy wyłącze ogrzewanie tyl.szyby obroty momentalnie rosną do wartości około 2250 obr/min. W czasie tego sprawdzania pedał gazu starałem się utrzymać w jedej pozycji. Czy winę za to ponosi słaby akumulator?
    Dodam że na dużym mrozie odpala gorzej.
    Zdecydowanie słaby akumulator ma bardzo duzy wpływ na prace silnika . Mój wujo wymienił juz cztery akumulatory w ciagu szeiściu lat a auto ma od nowosci . Przyczyną ciągłe rozładowywania akumulatora był piepszony czuwajacy alarm

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #65
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    Zaworek zamówiony i czekam na niego. Nie wiem jak się do tego auta zabrać. Czasami jest tak że jak jest ciepły i go odpale to chwilę stoi na 500 obrotów i dopiero po chwili wchodzą normalnie i wtedy obroty bardzo falują. A zdarza się że chwyci ładnie od razu na 850 obrotów i wtedy falowanie nie występuje prawie wogóle. Dodam że przewód z serwa mam na razie zaślepiony z jednej stronyi tak jeżdże. Ale czy to ma jakieś znaczenie?

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    Dzisiaj założyłem nowy zaworek. Zrobiłem 50 km i było idealnie. Obroty ładnie schodziły i nie było żadnego falowania. A później to już nie wiem co się z nim stało. Po staremu. Faluje jak głupi. I co zauważyłem że jak go ustabilizuje w miarę i wjadę w dziurę to zaczyna mocniej falować. Dolot sprawdzony w 100%.

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar zibi72
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Malbork
    Auto
    156 1.9 JTD 1999r.
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Zdecydowanie słaby akumulator ma bardzo duzy wpływ na prace silnika . Mój wujo wymienił juz cztery akumulatory w ciagu szeiściu lat a auto ma od nowosci . Przyczyną ciągłe rozładowywania akumulatora był piepszony czuwajacy alarm
    Fktycznie jak jest słaby aku to bardziej falowały mi obroty.Ale jak wymieniłem to w miejszym stopni znikneły.
    ALFA 156 JTD

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    No więc wymieniłem zawór odpowietrzania skrzyni korbowej i wszystko było ok przez jakieś 1 tys km. Nic się nie działo. obroty ładnie schodziły i nie było żadnej mowy o falowaniu. Od wczoraj znowu zaczął wariować na benzynie faluje a na gazie ma za wysokie obroty. I mam wrażenie że problem tkwi właśnie w tym zaworze. Jest to możliwe? Bo zagięciu tego węża odpowietrzania obroty spadają na tyle ile powinny wynosić. Czyżby zawór znowu dał znać o sobie?

  9. #69
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ten zawór to wyjatkowo wredna sprawa. Spróbuj na próbę odłączyć całkowicie wąż od pokrywy zaworów i zaślep jego koniec tak, żeby do kolektora ssącego nie przedostawało się lewe powietrze. Króciec od pokrywy zaworów zostaw wolny, ewentualnie nałóż na niego jakiś wąż, ale nic więcej nie rób - niech dmucha do atmosfery. Napisz, co się będzie działo - powinno być lepiej - szczególnie na LPG.

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar Siekier
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 1,8TS
    Postów
    522

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fred Zobacz post
    Na pewno nie przeplywka.
    Znow uwazam ze to wina ECU i jego durnego softu ale jesli mozesz od kogos pożyczyc krokowca to podmien i zobacz czy cos sie zmieni. Szkoda kupowac nowy bo to droga sprawa a ja uwazam ze to nie krokowiec jest winny.

    Co do przepustnicy to mam swoje spostrzezenia . Po zalozeniu do silnika 2.0 TS przepustnicy z 1.6 czyli z węższym dolotem falowania ustaly ...ale poniewaz nie mialem zbyt wiele czasu na testy nie wiem jaki wplyw mialaby taka przepustnica na pozostale parametry auta.
    Bylem w warsztacie - zrobili reset par adapt - i generalnie nic! Nadal to samo, no moze na samym poczatku bylo ciutke lepiej ale teraz to samo. Dodam ze na kompie wywalilo blad "czujnika masowego przeplywu powietrza" - wiec co - jdnak przeplywka?

    POprzeczytaniu podobnych postow zauwazam tez ze moje objawy sa nieco inne niz u pozostalych kolegow (im obroty skacza w dol grubo ponad 1200 RPM podczas gdy u mnie jest zawsze przydlawienie w dol, po czym komp daje kopa wiec jest lekko wiecej powiedzmy ok 1000 i pozniej nominal do momentu nastepnego zdlawienia)...

Podobne wątki

  1. [164] Falujące obroty
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 13:53
  2. Falujące obroty V6
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 16:28
  3. [146] falujące obroty
    Utworzone przez Sylweksko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 21:54
  4. [145] Falujące obroty
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 14:23
  5. [156] 2.0TS Falujące obroty
    Utworzone przez Mattti80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2008, 01:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory