Co potrzebuję, żeby zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i jaka powinna być jego wartość?
Co potrzebuję, żeby zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i jaka powinna być jego wartość?
W kolektorze jest ciśnienie. Wystarczy manometr ciśnienia i trzeba się wkręcić w kolektor za czujnik itp.
Wyklepało S3 mini!
Nie ciśnienie, a podciśnienie - czyli ciśnienie mniejsze niż ciśnienie atmosferyczne.
Zwykłym manometrem nic nie zmierzysz, tu potrzebny będzie wakuometr.
http://www.pneumat.com.pl/wakuometry_i_manowakuometry
Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym będzie największa podczas biegu jałowego przy zamkniętej przepustnicy.
Niestety, wątpię aby udało Ci się znaleźć wartości fabryczne dla Twojego silnika - zwykle przy zamkniętej przepustnicy wynosi ono ok. 75-85 kPa.
http://www.skrzelinski.com/untitled/...ml/oszcz3.html
Do podłączenia wakuometru najlepiej wykorzystać naturalne otwory kolektora - w TS najłatwiej by chyba było wpiąć się do króćca przewodu zasilania serwa. Jeśli chciałabyś obserwować zmiany podciśnienia w czasie jazdy samochodem, to trzeba by zastosować trójnik, żeby móc podłaczyć serwo, a przewód z wakuometrem wyprowadzić do kabiny kierowcy.
Oczywiście są też wakuometry elektroniczne, ale są dość drogie.
Majka ma silnik JTS, Ty masz JTD. U niego jest PODciśnienie.
Słuszna uwaga - oczywiście rozmawiamy o silnikach wolnossących, a nie doładowanych.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 04-10-2013 o 11:29
A no takmój błąd.
Wyklepało S3 mini!
- a czemu nie oscyloskopem ?
- jeśli tylko na biegu jałowym to na odmę założyć wężyk, podłączyć Dx, resztę osprzętu i mamy wyniki.
- jednak najprościej jest podłączyć wakuometr, problem może być tylko w tym, gdzie go podłączyć.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Na odmie mierzyć raczej bym nie zalecał, bo może być zafałszowanie pomiaru z powodu ciśnienia gazów pochodzących z odpowietrzenia skrzyni korbowe silnika - lepiej mierzyć w samym kolektorze, więc króciec dla serwa lub króciec dla przewodu par paliwa byłby zdecydowanie lepszy.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-10-2013 o 11:23
jak mierzysz oscyloskopem na odmie, to kanał odmy od strony skrzyni korbowej jest puszczony w eter..... także ten pomiar jest dokładny, poniewaz przy tym sposobie pomiaru (oscyloskop samochodowy) nie stosujemy trójnika..... co nie znaczy że wakuometr jest najtanszy.... oscyloskop podaje dane do pózniejszej analizy porównawczej (względem czego ?).
Generalnie przy takich pomiarach trzeba zachować naturalne warunki pracy silnika, a więc również przy podłączonej odmie, czyli gazach które dochodzą do układu pod pewnym ciśnieniem i niewątpliwie mają wpływ na wyniki.
Natomiast w silnikach TS (JTS) odma różni się zasadniczo od odmy w "normalnych" silnikach.
Pamiętać należy, że oprócz odprowadzenia gazów ze skrzyni korbowej z powrotem do układu dolotowego silnika, odma w TS służy również do doprowadzenia tzw. powietrza dodatkowego, które jest zasysane z rury przed przepustnicą i przepływając pod pokrywą zaworów trafia, poprzez zaworek zwrotny (z pominięciem przepustnicy), bezpośrednio do kolektora ssącego.
Aby mierzyć podciśnienie w odmie Twoją metodą, trzeba by jeszcze zaślepić króciec w rurze przed przepustnicą, żeby silnik nie ciągnął lewego powietrza.
Wtedy całe powietrze zasysane przez silnik musiałoby "przecisnąć" się przez przepustnicę, a gazy z odpowietrzenia skrzyni korbowej ulatywałyby do atmosfery.
To byłyby zupełnie odmienne warunki pracy całego układu dolotowego, niż w rzeczywistości, podczas normalnej pracy silnika.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-10-2013 o 12:19