Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: 156 - stuk przy ruszaniu i zmoanie biegu z 1 na 2

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie 156 - stuk przy ruszaniu i zmoanie biegu z 1 na 2

    hej,

    Pacjent to:
    156 1.9jtd 115km 170tkm 02r.
    Objawy:
    Pojedyńczy stuk (przypaminający załączenie kompresora klimy, tylko cichszy) podczas ruszania jak i cofania oraz zmianie biegu z 1 na 2 jak i redukcji z 3 na 2.
    Mało tego sprawdzałem na samochodzie z max. wciśniętym pedałem hamulca także auto nawet na 1mm się nie ruszy, czy po próbie ruszenie tj. puszczania sprzegła też stuknie i tak niestety jest ten sam pojedyńczy stuk. Występuje na pierwszym i wstecznym biegu, lecz jak wbijam 1 usłysze stuk, to, aby go usłyszeć raz jeszcze trzeba wbić wsteczny, po czym pojawia się stuk. Dwukrotne wbicie tego samego biegu nie powoduje stuku, więc trzeba zrobić myk jak wyżej. Próbowałem też tak samo na 2 i 3 biegu cały czas trzymając pedał hamulca do oporu i nic nie stuknęło.
    gdzie szukać przyczyny?
    Żadnych innych objawów niema. Próbowałem przeciągnąć na 2 i 3 do końca i zero wibracji, ładnie ciągnie do końca, bez stuków, puków, czy pisków. Przy skręceniu kiery zarówno w jedną jak i drugą strone po czym gaz do dechy, to nic nie puka. Biegi wchodzą ładnie, bez zgrzytów i precyzyjnie jak na fiata. Przy próbie hamowania ze 100km/h do 0 nic nie puka.
    Byłem na stacji, ale tam robiłem myk iż zapinałem 1 bieg, gościu na kanale obmacywal przeguby i niby coś tak pukało w prawym, zarówno na 1 jak i wstecznym. No ale jak robiłem to samo sam juz pod domem z wciśniętym hamulcem to zachowuje się tak samo (stuk). Czyli, co przeguby jednak odpadają? Coś mi jeszcze mówił o lewym dolnym wahaczu, a mianowicie sworzniu, że powoli się kończy i faktycznie jak miałem go wyjęty ostatnio to sworzeń powoli będzie miał dość, no ale to chyba by nie powodowalo takiego stuku?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Sworzeń mógłby powodować stuk przy ruszaniu - ale raczej jego głuchy stuk byłby także słyszalny na nierównościach. Przegoń furę po nierównościach poprzecznych, dość gęsto ułożonych i posłuchaj czy puka.
    Druga rzecz, która przychodzi mi do głowy to zbyt duży luz na łożyskach mechanizmu różnicowego. I to stawiałbym na głównego winowajce pojawiających się stuków - podczas ruszania i zmiany kierunku jazdy.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak wspomniałem wyżej mam lewy dolny wahacz na końcówce życia tzn. sworzeń zaczyna mieć już luz (12 lat - 170tkm). Zamówiłem nowy TRW będziemy wiedzieli po wymianie czy coś to dało. Narazie czekam. Zaczynał się już odzywac na wybojach, nierownościach, na kanale równiez było widać iż to sworzeń ma już powoli dość, o dziwo tulejki jeszcze ok.
    Mechanizm różnicowy? Czy problem występowałby mimo wciśniętego do oporu pedału hamulca?
    Przeguby zewnętrzne raczej odpadają, ale wewnętrzne też by chyba nie pukały przy ruszaniu.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Przy wciśniętym pedale hamulca stuk na mechanizmie będzie występował - zawsze występuje na nim lekki dopuszczalny luz, uwzględnić trzeba również lekki luz na przegubach. Także i te trzeba sprawdzić.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wahacz dolny przedni lewy został wymieniony i faktycznie różnica jest podczas jazdy na nierównościach - cisza, nic nie skrzypi, itp.
    Ale problem pukania pozostał tzn. nic się nie poprawiło, ani nie pogorszyło.

    Robiłem testy na równej, prostej, nowej drodze.
    test. 1
    Ruszam delikatnie z 1 i słysze puk gdzy sprzęgło mam puszczone tak od połowy do 3/4 skoku pedału sprzegła. Tak samo zapinam dwójke i znów "puk", przy włączniu 3 już znacznie ciszej - praktycznie minimalnie slychać. Przy włączaniu 4 i 5 bięgu zadnych puków nie słychać. Tak samo przy redukcji z 5 na 4 cisza.

    test.2. mamy zapięty 2 big i ok 1700obr/min po czym dajemy w palnik do odciecia i zero jakichkolwiek puków, czy drgań - ciągnie ładnie do odcięcia tj. 5000obr/min.
    tak samo w przypadku 3 biegu idzie ładnie bez drgań, wibracji, czy puków do odcinki.

    test.3
    Redukuje z 3 na 2 po czysz słysze "puk".

    test.4
    Na postoju zaciągam na max. hamulec ręczny i próbuje ruszyć z 1 biegu i jak robie to normalnie (wq miare delikatnie) to słychać ten sam puk, a jak już zrobie to gwaltownie tak jakby silnik aż chciał zgasnąć to nic nie zapuka - próbowałem kilka razy...
    Tak samo sprawa wygląda na biegu wstecznym.

    test.5.
    Tak samo jak wyżej z tym, że hamulec ręczny na max + hamulec nożny również na max wcisnięty i efekty takie same jak w tescie 4.

    test.6.
    Na parkingu kiera na maxa w lewo i w prawo po czym gaz i tak jeżdżę w kółko, ale nic nie puka...

    test.7.
    Hamuje ze 120km/h do zera gwaltownie i nie słysze żadnych puków.

    test.8.
    Tak samo 4 bieg prędkość 120km/h i hamuje silnikiem - zero puków, stuków, pisków, normalnie hamuje silnikiem.

    Mnie już ręce opadają.... Obawiam się iż to, albo przeguby wewnętrzne, albo co gorsza zespół sprzęgło - dwumasa, lub któraś z poduszek? Tylko dwa lata temu wymieniałem wszystkie na oryginalne...
    Ostatnio edytowane przez majster ; 02-10-2013 o 14:13

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Podnieś samochód i kręć kołem na luzie, jak przegub to go usłyszysz. Poza tym ręką go możesz sprawdzić. Ja obstawiam, to co wcześniej.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Masz na myśli przeguby wewnętrzne? Czy nie dawałyby również innych oznak końca żywota podczas jazdy?

    Pytanie zasadnicze. mam kanał, ale jaki luz może być na przegubach? Tzn. jak najlepiej je sprawdzić, bo na stacji gość je obmacywał i stwierdził, że wszystko ok.... Normalnie sam musze do tego dojść, tylko jak je sprawdzić samodzielnie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To kwestia skrzyni biegów, albo samego sprzęgła - bez wyciągnięcia i rozbiórki nic nie można powiedzieć
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Nie, chodzi mi o mechanizm różnicowy.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Nie, chodzi mi o mechanizm różnicowy.
    Miejmy nadzieje, iż ta teoria się nie sprawdzi. Jednak co zrobić by się upewnić, że to nie to? Biegi chodzą ładnie, bez zgrzytów, żadnych szumów nie słychać.

Podobne wątki

  1. [159] Stuk przy ruszaniu - pierwszy minus
    Utworzone przez Tomasz159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 21-11-2018, 09:01
  2. [145] 1,9 jtd Szarpanie przy ruszaniu na pierwszym biegu.
    Utworzone przez mar3k w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 08:26
  3. [159] Stuk puk przy zmianie biegu na wyższy
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 13:05
  4. Zapowietrzone hamulce. Ciężko wbic biegu szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez Kamil166JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 11:23
  5. Stuk przy hamowaniu
    Utworzone przez Majkel™ w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory