Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: 156 - stuk przy ruszaniu i zmoanie biegu z 1 na 2

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Na żużlu/czymś podobnym puść buta. Obejrzyj czy opony równo się zdzierają. Jak zbiera równo z obu stron, jak opony są równo zdarte, to będzie to któryś przegub.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Z opisu wynika, że coś się przesuwa i tam zostaje, aż do następnego poruszenia w kierunku przeciwnym.
    jeśli był by to mechanizm różnicowy, lub coś w skrzyni, to przy każdym ujęciu i dodaniu gazu powinno stukać, ponieważ mieli byśmy efekt ruszania do tyłu i do przodu poprzez zmianę obciążenia z napędu na pchanie. Efekt podobny do ruszania na 1 i R.
    Moim zdaniem coś się przemieszcza przy szarpnięciu w podwoziu auta.
    Jeśli stuknięcie jest głuche, nie metaliczne, to poluzował bym wszystkie śruby belki i dokręcił ponownie. Ewentualnie któryś wahacz ma luz i się przesuwa wzdłużnie w tulejach, ale myśle, ze to sprawdziłeś.
    Można jeszcze dokładnie sprawdzić mocowanie magla do belki. ogólnie, jeśli wizualnie wszystko jest ok, spróbował bym poluzować mocowania i ponownie po dokręcać.
    Spotkałem się już z takimi objawami, ale nie mam złotej metody na zdiagnozowanie.
    Może stabilizator się również przestawić.
    Zobacz jeszcze ewentualnie górny drążek reakcyjny silnika, czy się nie przesuwa.

    Jeszcze jedno. U siebie miałem podobnie przy zużytym przegubie zewnętrznym, ale to było bardziej strzelanie niż stuk.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    hej,

    Pacjent to:
    156 1.9jtd 115km 170tkm 02r.
    Objawy:
    Pojedyńczy stuk (przypaminający załączenie kompresora klimy, tylko cichszy) podczas ruszania jak i cofania oraz zmianie biegu z 1 na 2 jak i redukcji z 3 na 2.
    Mało tego sprawdzałem na samochodzie z max. wciśniętym pedałem hamulca także auto nawet na 1mm się nie ruszy, czy po próbie ruszenie tj. puszczania sprzegła też stuknie i tak niestety jest ten sam pojedyńczy stuk. Występuje na pierwszym i wstecznym biegu, lecz jak wbijam 1 usłysze stuk, to, aby go usłyszeć raz jeszcze trzeba wbić wsteczny, po czym pojawia się stuk. Dwukrotne wbicie tego samego biegu nie powoduje stuku, więc trzeba zrobić myk jak wyżej. Próbowałem też tak samo na 2 i 3 biegu cały czas trzymając pedał hamulca do oporu i nic nie stuknęło.
    gdzie szukać przyczyny?
    Żadnych innych objawów niema. Próbowałem przeciągnąć na 2 i 3 do końca i zero wibracji, ładnie ciągnie do końca, bez stuków, puków, czy pisków. Przy skręceniu kiery zarówno w jedną jak i drugą strone po czym gaz do dechy, to nic nie puka. Biegi wchodzą ładnie, bez zgrzytów i precyzyjnie jak na fiata. Przy próbie hamowania ze 100km/h do 0 nic nie puka.
    Byłem na stacji, ale tam robiłem myk iż zapinałem 1 bieg, gościu na kanale obmacywal przeguby i niby coś tak pukało w prawym, zarówno na 1 jak i wstecznym. No ale jak robiłem to samo sam juz pod domem z wciśniętym hamulcem to zachowuje się tak samo (stuk). Czyli, co przeguby jednak odpadają? Coś mi jeszcze mówił o lewym dolnym wahaczu, a mianowicie sworzniu, że powoli się kończy i faktycznie jak miałem go wyjęty ostatnio to sworzeń powoli będzie miał dość, no ale to chyba by nie powodowalo takiego stuku?

    Wiem, że to może głupie ale śruby wahaczy potrafią się popuścić o dosłownie milimetry, a tłucze się jak by młotem walił. I to w dodatku nie regularnie. Spotkałem trzy samochody z taką samą przypadłością. Weź klucz i zobacz jak trzymają śruby dolnych wahaczy. Szczególnie te z przodu samochodu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tylko pytanie zasadnicze, czy mimo zaciągniętego hamulca ręcznego + z całej siły wciśniętego hamulca nożnego taki stuk może występować? Spróbuje jeszcze wjechać na kanał i poodokręcać wszystko, ale podczas jazdy z zawieszenie nic się nie wydobywa (dźwięki).
    Bardziej skłaniałbym się ku przegubom wewnętrznym lub poducha skrzyni - bo dzwiek słysze nawet jak na dwójce przyspiesze gwałtownie z niskich obrotów (robione w celach doświadczalnych).
    Spróbuje jeszcze nagrać dzwięk jaki się wydobywa.

    - - - Updated - - -

    Więc wjechałem na kanał i obamacywałem wszystko co się może ruszać w podwoziu. Druga osoba pomagała mi próbując ruszyć z 1 biegu jak i ze wstecznego (tak na zmiane co by usłyszeć stuk). Hamulec ręczny zaciągnięty + hamulec nożny na max.
    Charakterystyczny stuk najbardziej czuje przykładając ręke na prawy przegub (strona pasażera). Na początku chwytałem półośke i przegub wewnętrzny i faktycznie było czuć na dłoni stuk, ale później chwyciłem przegub zewnętrzny i tutaj już było wyraźnie i mocno czuć na dłoni "stuk" z tego przegubu.
    Podejrzewam, iż czułem go na półosi i przegubach wewnętrznych, bo stuk ten pewnie się "nosi" po metalu. Inaczej tego wytłumaczyć się nie da.
    Wszystkie śruby poodociągałem (w zawieszeniu), ale nic to nie dało. Samo zawieszenie sztywne, bez luzów.

    Teraz pytanie zasadnicze. Spotkał się już ktoś ze strzelającym przegubem zewnętrznym przy ruszaniu do przodu jak i do tyłu (do tyłu nawet słychać to mocniej)? Zawsze wmawiano mi, że przeguby zewnętrzne to strzelają przy skręconych kołach....
    Mało tego miesiąc temu wymieniałem osłony + smar w przegubach zewnętrznych (popękane osłony). Niestety nie wiem długo to było, ale omawiany strzelający przegub utracił część samaru, bo felga była mocno zanieczyszczona smarem. W momencie zdejmowania przegubu nie zauważyłem w nim piasku, myślałem iż da się go uratować....Lecz przy próbie jego ruszania (próbowałem czystym śrubokrętem jak chodzi), to już czułem takjakby w jednym miejscu zgrzyt....
    Coś mi się wydaje, iż trzeba zamawiać nowy przegub zewnętrzny....

    Zamieszczam poglądowy film s tym charakterystycznym "strzałem". Trzeba się dobrze wsłuchać, ale słychać owy stuk.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 03-10-2013 o 18:46

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar neoww
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław/Siechnice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V 1999r ecu: M1.5.5.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Witam:

    miałem bardzo podobny problem i życzę żeby Twój finał usterki był inny niż u mnie.
    Mały opis: od 2-3 lat pojawił się problem z luzem podczas ruszania i redukcji biegu (podobnie jak u Ciebie). Pierwsza "diagnoza" brzmiała - luz na półosiach (lub jednej). Wymieniłem półosie (dwa komplety używane ale z małym przebiegiem) z wieloklinem o prawie niezauważalnym zużyciu. Tak sobie jeździłem przez 2 lata do soboty tydzień demu. Podczas jazdy z prędkością 50-60km/h doszło do chwilowej blokady napędu i mocnego uderzenia. Okazało się, że skrzynia straciła część oleju przekładniowego (stan był sprawdzany w sierpniu a w kwietniu olej wymieniony na nowy) a patrząc od góry w miejscu mechanizmu różnicowego powstała dziura o wymiarach 5/10cm a dookoła rozsypane kawałki metalu (jak większe opiłki).

    Tak więc nie wiem jeszcze co spowodowało tą awarię bo nowa skrzynia z zespołem sprzęgłowym czeka na wymianę (kolejka do mojego mechanika).
    Po wymianie całości zobaczymy czy luz jest dalej zauważalny, czy już go nie ma......

    Nikomu nie życzę takich doznań :/



    Pozdrawiam
    Tomek

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post

    Jeszcze jedno. U siebie miałem podobnie przy zużytym przegubie zewnętrznym, ale to było bardziej strzelanie niż stuk.
    Już o tym pisałem, miałem tak w swojej 2.4, tyle, ze u mnie eksploatacja była mocno agresywna.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał majster Zobacz post

    Zamieszczam poglądowy film s tym charakterystycznym "strzałem". Trzeba się dobrze wsłuchać, ale słychać owy stuk.
    Identyczny objaw.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Coś mi się wydaje, iż trzeba zamawiać nowy przegub zewnętrzny....
    Wszystko możliwe ale musiałby być solidnie roz@#$y...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #18
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Najlepsze jest to, że jak sam nie wleziesz pod auto i wszystkiego nie obmacasz to lipa, bo ci spece diagności to by mi pół auta powymieniali.... No nic, będe raczej kupowal orginał, lub najlepszy zamiennik. Co polecacie na przegub zewnętrzny oprócz oryginału, ale taki z górnej półki, nie żadna chińszczyzna.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Tylko oryginał. Bawiłem się zamiennikami, ale jest to gra nie warta świeczki. Mam dostęp do oryginałów w tańszej cenie (sklep, paragon itp. np. krzyżak półosi, 2.4 jtd 20v serwis: ok. 340 zł, mój sklep: 199 zł.), więc jak co mogę zapytać.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wador
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD CF2
    Postów
    252

    Domyślnie

    Witam ja mam podobnie przy ruszaniu przód tył stukanie , ale to poduszka skrzyni przy zmianie biegów nie słyszałem . Tyle co mi do głowy przychodzi może się przyda

    - - - Updated - - -

    Witam ja mam podobnie przy ruszaniu przód tył stukanie , ale to poduszka skrzyni przy zmianie biegów nie słyszałem . Tyle co mi do głowy przychodzi może się przyda

Podobne wątki

  1. [159] Stuk przy ruszaniu - pierwszy minus
    Utworzone przez Tomasz159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 21-11-2018, 09:01
  2. [145] 1,9 jtd Szarpanie przy ruszaniu na pierwszym biegu.
    Utworzone przez mar3k w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 08:26
  3. [159] Stuk puk przy zmianie biegu na wyższy
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 13:05
  4. Zapowietrzone hamulce. Ciężko wbic biegu szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez Kamil166JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 11:23
  5. Stuk przy hamowaniu
    Utworzone przez Majkel™ w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory