Na żużlu/czymś podobnym puść buta. Obejrzyj czy opony równo się zdzierają. Jak zbiera równo z obu stron, jak opony są równo zdarte, to będzie to któryś przegub.
Na żużlu/czymś podobnym puść buta. Obejrzyj czy opony równo się zdzierają. Jak zbiera równo z obu stron, jak opony są równo zdarte, to będzie to któryś przegub.
Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.
Z opisu wynika, że coś się przesuwa i tam zostaje, aż do następnego poruszenia w kierunku przeciwnym.
jeśli był by to mechanizm różnicowy, lub coś w skrzyni, to przy każdym ujęciu i dodaniu gazu powinno stukać, ponieważ mieli byśmy efekt ruszania do tyłu i do przodu poprzez zmianę obciążenia z napędu na pchanie. Efekt podobny do ruszania na 1 i R.
Moim zdaniem coś się przemieszcza przy szarpnięciu w podwoziu auta.
Jeśli stuknięcie jest głuche, nie metaliczne, to poluzował bym wszystkie śruby belki i dokręcił ponownie. Ewentualnie któryś wahacz ma luz i się przesuwa wzdłużnie w tulejach, ale myśle, ze to sprawdziłeś.
Można jeszcze dokładnie sprawdzić mocowanie magla do belki. ogólnie, jeśli wizualnie wszystko jest ok, spróbował bym poluzować mocowania i ponownie po dokręcać.
Spotkałem się już z takimi objawami, ale nie mam złotej metody na zdiagnozowanie.
Może stabilizator się również przestawić.
Zobacz jeszcze ewentualnie górny drążek reakcyjny silnika, czy się nie przesuwa.
Jeszcze jedno. U siebie miałem podobnie przy zużytym przegubie zewnętrznym, ale to było bardziej strzelanie niż stuk.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Wiem, że to może głupie ale śruby wahaczy potrafią się popuścić o dosłownie milimetry, a tłucze się jak by młotem walił. I to w dodatku nie regularnie. Spotkałem trzy samochody z taką samą przypadłością. Weź klucz i zobacz jak trzymają śruby dolnych wahaczy. Szczególnie te z przodu samochodu.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Tylko pytanie zasadnicze, czy mimo zaciągniętego hamulca ręcznego + z całej siły wciśniętego hamulca nożnego taki stuk może występować? Spróbuje jeszcze wjechać na kanał i poodokręcać wszystko, ale podczas jazdy z zawieszenie nic się nie wydobywa (dźwięki).
Bardziej skłaniałbym się ku przegubom wewnętrznym lub poducha skrzyni - bo dzwiek słysze nawet jak na dwójce przyspiesze gwałtownie z niskich obrotów (robione w celach doświadczalnych).
Spróbuje jeszcze nagrać dzwięk jaki się wydobywa.
- - - Updated - - -
Więc wjechałem na kanał i obamacywałem wszystko co się może ruszać w podwoziu. Druga osoba pomagała mi próbując ruszyć z 1 biegu jak i ze wstecznego (tak na zmiane co by usłyszeć stuk). Hamulec ręczny zaciągnięty + hamulec nożny na max.
Charakterystyczny stuk najbardziej czuje przykładając ręke na prawy przegub (strona pasażera). Na początku chwytałem półośke i przegub wewnętrzny i faktycznie było czuć na dłoni stuk, ale później chwyciłem przegub zewnętrzny i tutaj już było wyraźnie i mocno czuć na dłoni "stuk" z tego przegubu.
Podejrzewam, iż czułem go na półosi i przegubach wewnętrznych, bo stuk ten pewnie się "nosi" po metalu. Inaczej tego wytłumaczyć się nie da.
Wszystkie śruby poodociągałem (w zawieszeniu), ale nic to nie dało. Samo zawieszenie sztywne, bez luzów.
Teraz pytanie zasadnicze. Spotkał się już ktoś ze strzelającym przegubem zewnętrznym przy ruszaniu do przodu jak i do tyłu (do tyłu nawet słychać to mocniej)? Zawsze wmawiano mi, że przeguby zewnętrzne to strzelają przy skręconych kołach....
Mało tego miesiąc temu wymieniałem osłony + smar w przegubach zewnętrznych (popękane osłony). Niestety nie wiem długo to było, ale omawiany strzelający przegub utracił część samaru, bo felga była mocno zanieczyszczona smarem. W momencie zdejmowania przegubu nie zauważyłem w nim piasku, myślałem iż da się go uratować....Lecz przy próbie jego ruszania (próbowałem czystym śrubokrętem jak chodzi), to już czułem takjakby w jednym miejscu zgrzyt....
Coś mi się wydaje, iż trzeba zamawiać nowy przegub zewnętrzny....
Zamieszczam poglądowy film s tym charakterystycznym "strzałem". Trzeba się dobrze wsłuchać, ale słychać owy stuk.
Ostatnio edytowane przez majster ; 03-10-2013 o 18:46
Witam:
miałem bardzo podobny problem i życzę żeby Twój finał usterki był inny niż u mnie.
Mały opis: od 2-3 lat pojawił się problem z luzem podczas ruszania i redukcji biegu (podobnie jak u Ciebie). Pierwsza "diagnoza" brzmiała - luz na półosiach (lub jednej). Wymieniłem półosie (dwa komplety używane ale z małym przebiegiem) z wieloklinem o prawie niezauważalnym zużyciu. Tak sobie jeździłem przez 2 lata do soboty tydzień demu. Podczas jazdy z prędkością 50-60km/h doszło do chwilowej blokady napędu i mocnego uderzenia. Okazało się, że skrzynia straciła część oleju przekładniowego (stan był sprawdzany w sierpniu a w kwietniu olej wymieniony na nowy) a patrząc od góry w miejscu mechanizmu różnicowego powstała dziura o wymiarach 5/10cm a dookoła rozsypane kawałki metalu (jak większe opiłki).
Tak więc nie wiem jeszcze co spowodowało tą awarię bo nowa skrzynia z zespołem sprzęgłowym czeka na wymianę (kolejka do mojego mechanika).
Po wymianie całości zobaczymy czy luz jest dalej zauważalny, czy już go nie ma......
Nikomu nie życzę takich doznań :/
Pozdrawiam
Tomek
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Najlepsze jest to, że jak sam nie wleziesz pod auto i wszystkiego nie obmacasz to lipa, bo ci spece diagności to by mi pół auta powymieniali.... No nic, będe raczej kupowal orginał, lub najlepszy zamiennik. Co polecacie na przegub zewnętrzny oprócz oryginału, ale taki z górnej półki, nie żadna chińszczyzna.
Tylko oryginał. Bawiłem się zamiennikami, ale jest to gra nie warta świeczki. Mam dostęp do oryginałów w tańszej cenie (sklep, paragon itp. np. krzyżak półosi, 2.4 jtd 20v serwis: ok. 340 zł, mój sklep: 199 zł.), więc jak co mogę zapytać.
Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.
Witam ja mam podobnie przy ruszaniu przód tył stukanie , ale to poduszka skrzyni przy zmianie biegów nie słyszałem . Tyle co mi do głowy przychodzi może się przyda
- - - Updated - - -
Witam ja mam podobnie przy ruszaniu przód tył stukanie , ale to poduszka skrzyni przy zmianie biegów nie słyszałem . Tyle co mi do głowy przychodzi może się przyda![]()