Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: mozliwy zimny dolot w twin sparku ?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kremien
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    147 2.0 TS+LPG
    Postów
    132

    Domyślnie mozliwy zimny dolot w twin sparku ?

    Tak jak w tytule,robił ktos,jest to wogole mozliwe aby zamontowac zimny dolot ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Ja mam ale poza dźwiękiem niczym z ryczącej V8 nie licz na nic więcej bo bez remapu silnika nie daje żadnych efektów.. byłem na hamowni..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Ja mam ale poza dźwiękiem niczym z ryczącej V8 nie licz na nic więcej bo bez remapu silnika nie daje żadnych efektów.. byłem na hamowni..
    Możesz podać jakieś info jak to zrobiłeś (może jakąś fotkę wrzucisz )?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Od zawsze marzył mi się typowy CAI od K&N czyli Typhoon Kit ale cena z taki zestaw rzędu 1600zł to dużo za dużo.. i można zrobić samemu taki albo lepszy mając rury kwasówkę lub alu i pospawać je po prostu..

    Zrobiłem flanszy wycinaną laserowo CNC na przepływkę, kupiłem parę kolanek 90stopni, trochę prostej rury.. wszystko w wymiarze minimalnie (mm) większym niż seria plastikowa ale tak żeby z przepustnicą schodziło się na równo.. Do tego pare gumowych łączników, opasek metalowych.. na koniec stożek w obudowie Simota i wlot powietrza trafiony na allegro za grosze od 147 GTA.. i powstał Nam typowy CAI biorący powietrze z nadkola z lewego wlotu obok kierunkowskazu najbardziej..

    Brzmi to naprawdę mega (zwłaszcza z moim podwójnym wydechem).. zwłaszcza jak się wkręca.. i może jakieś minimalne odczucia mocy są na + to hamownia wyraźnie powiedziała wynik seryjny, bez zmian

    Fotki z budowy:






    Efekt końcowy, malowany proszkowo na czarny połysk:




    PS. Jakby ktoś przepływki nie widział dałem ją w tym samym miejscu co seria ale od dołu rury.. dla lepszej estetyki..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Trzeba przyznać, że całkiem fajnie Ci to wyszło. Zastanawiam się tylko, czy te rury nie łapią ciepłoty od silnika i nie jest to czasem to samo co seria? Ale nawet jeśli tak jest, to chyba warto było wprowadzić tą modyfikację, skoro twierdzisz, że dźwięk jest jak najbardziej na +, co dla mnie osobiście byłoby ważne. Co do przepływki to miałem małą zagwozdkę gdzie ona się znajduje .

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Może i łapią ciepłotę od silnika ale tak samo jak seryjny plastik więc sądzę że nie ma co płakać nad tym..

    Zresztą raczej nikt się tym nie przejmuje.. zobacz tu:
    K&N
    Novitec
    Autodelta robi tylko dokładkę za puszkę filtra a rury plastikowe zostawia jak są..

    Dźwięk mojej na hamowni więc jakby w ruchu:
    http://www.youtube.com/watch?v=iY_hxdZadXE
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Pytanie czy przed modyfikacja trzymal serie? Mierzyles?

    Ja mysle o kwasowce/alu w Gtv.
    W tej chwili na ori rurkaxh jest stozek pipercross... i walory akustyczne sa pierwsza klasa
    Pozdrawiam

    Tapatalk
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    W kwasówce walory akustyczne pójdą x2-x4 bo dźwięk wpada w rezonans.. chyba że wolisz mieć nieco komfortu.. choć na wyższych biegach w prędkościach autostradowych już jest ciszej

    A co do trzymania serii.. nie robiłem pomiaru przed modem bo już wtedy i tak miałem wydech cały zmieniony więc seria by to nie była.. ale silnik był po dogłębnym remoncie i wszystko miał/ma nowe.. więc nie miał najmniejszego powodu żeby serii nie trzymać..

    Zresztą ten film mówi całą prawdę o dolotach zimnego powietrza
    http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI

    Żaden patent pod maską sam z siebie mocy nie doda.. a nawet może być spadek.. jedynie dodaje mocy patent zastosowany na końcu że rura wyciągnięta została na zewnątrz auta
    Ostatnio edytowane przez wheelerwasp02 ; 08-07-2013 o 16:35
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-10-2020, 16:55
  2. Zimny silnik
    Utworzone przez Bolsik w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 13:46
  3. Zimny JTD nie ma mocy!
    Utworzone przez Belfer w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2009, 15:53
  4. zimny silnik - coś nie tak [156]
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-10-2007, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory