Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Częste przekładki opon - zimowe i letnie na tych samych stalowych felgach

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    A czemu nikt nie wspomniał o skutkach 20-to krotnego zakładania i zdejmowania opon na felgi. Z tego co mi wiadomo to dość traumatyczne przeżycia dla gumy. Druty w oponie nie są zbyt elastyczne.....
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    A czemu nikt nie wspomniał o skutkach 20-to krotnego zakładania i zdejmowania opon na felgi. Z tego co mi wiadomo to dość traumatyczne przeżycia dla gumy. Druty w oponie nie są zbyt elastyczne.....
    Bo mało kto wierzy, że coś takiego jest realne i opłacalne...

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Kolego po 10 latach to nawet bez jazdy te opony nie będą się nadawał do użytku. Już widziałem 6-7 letnie opony z super bieżnikiem ale guma zrobiła się porowata i niezdatna do jazdy.

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar beligistino
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    Była...Alfa Romeo 147 jtd 8v 115KM 2002r Distinctive
    Postów
    214

    Domyślnie

    Wlaśnie wywalałem kilka dni temu 9 letnie Dunlopy Sport Sp 01 ( czy jakoś tak ) i powiem tylko tyle że pomimo odpowiedniej grubości bieżnika guma nie nadawała się do jazdy choćby ze względu na mikro pęknięcia może nie były widoczne z metra ale po bliższych oględzinach ewidentnie dyskwalifikowały te opony a raczej "bezpieczną jazdę" na nich. Więc powiem szczerze że nie wiem jak ma wyglądać jazda na oponach tak "wiekowych" twoim zdaniem.
    Dodam jeszcze że dwa dni przed planowanym pozbyciem się ww opon pękła mi osnowa w jednej z nich po wjeździe w niezbyt wielką dziurkę i zrobiło się piękne jajo w rozmiarze 205/55/16 jest to raczej rzadko spotykane więc widzisz już sam jak to jest z takimi kilkuletnimi oponkami.

  5. #15
    GeGu
    Gość

    Domyślnie

    Do tego przy tak częstej zmianie niszczy się również felga, przy posiadaniu 2 kompletów opon wskazane jest posiadanie również 2 kompletów felg
    Ostatnio edytowane przez GeGu ; 05-11-2012 o 21:43

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Mam troszkę praktyki w ASO i naobserwowałem się zmiany opon. Niestety opony zdejmowane i zakładane dwa razy do roku niszczą się - rant, przylgnia (miejsce w którym stykają się z felgą) i odkształcają. Podobnie jest z felgami, dwa razy do roku zmiana opon powoduje bardzo delikatne rysy, które podczas całego cyklu eksploatowania "powiększają się", farba łuszczy, uszkodzony materiał utlenia...... Wspomnę też taki szczególik, że posiadając dwa komplety felga jest mniej zniszczona niż taka, która jest cały rok narażona na uszkodzenia mechaniczne i działanie warunków atmosferycznych. Jestem za kupnem obojętnie jakich felg odpowiednio na zimę jak i lato (i w ogóle posiadania dwóch rodzajów opon a nie uniwersalnych, które są do czterech liter).

    Ci, którzy wyważają wyważone opony co roku przed założeniem ich do auta po co to robią? Jestem zaciekawiony tym tematem. Pomijam opony stare, w których jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia purchli.


    Ile lat guma ma swoje właściwości? Przytoczę tu przykład motocyklowy. Opona motocyklowa ma żywotność zakładaną przez producentów średnio 5 lat. Po tym czasie staje się plastikowa przez co niebezpieczna i nie spełnia swojego zadania. Po tym czasie powolutku powostaja mikropęknięcia, guma nie jest elastyczna, hamowanie w pochyleniu powoduje z wiekiem uslizgi, przyczepność spada z każdym sezonem, dodatkowo twardniejąca opona zmniejsza komfort jazdy nie tłumiąc nierówności, zmienia się też geometria opony. Po założeniu identycznej opony, fabrycznie nowej czuć diametralną zmianę w zachowaniu motocykla. Uważam, że podobnie jest z oponami samochodowymi, starzenia opony tak "nie czuć" bo dysponujemy czterema szerokimi gumami, ale co z sytuacji ekstremalnej, kiedy potrzebujemy dobrej przyczepności opon?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    ja ostatnio założyłem z zapasu letnią oponkę z roku 01 teraz już nie produkują nawet takich wygląda jak nówka zachowuje się tak samo jak druga która jest z 08 roku
    kumpel ma oponki z 99 roku i jakoś nie narzeka a jeździ bardzo dużo
    Kolejna alfa kolejne problemy

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieluch111 Zobacz post
    ja ostatnio założyłem z zapasu letnią oponkę z roku 01 teraz już nie produkują nawet takich wygląda jak nówka zachowuje się tak samo jak druga która jest z 08 roku
    kumpel ma oponki z 99 roku i jakoś nie narzeka a jeździ bardzo dużo
    Czytamy, analizujemy i dopiero piszemy. Ewentualnie omijamy trzecią czynność...

    My (przynajmniej ja) piszemy o zimowych oponach. Letnie starsze nie tracą tak bardzo właściwości co zimowe. Poza tym takich, którzy jeżdżą dużo i nie odczuwają różnic w oponach znam wielu i naprawdę nie są dla mnie guru a wręcz przeciwnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Mam troszkę praktyki w ASO i naobserwowałem się zmiany opon. Niestety opony zdejmowane i zakładane dwa razy do roku niszczą się - rant, przylgnia (miejsce w którym stykają się z felgą) i odkształcają. Podobnie jest z felgami, dwa razy do roku zmiana opon powoduje bardzo delikatne rysy, które podczas całego cyklu eksploatowania "powiększają się", farba łuszczy, uszkodzony materiał utlenia...... Wspomnę też taki szczególik, że posiadając dwa komplety felga jest mniej zniszczona niż taka, która jest cały rok narażona na uszkodzenia mechaniczne i działanie warunków atmosferycznych. Jestem za kupnem obojętnie jakich felg odpowiednio na zimę jak i lato (i w ogóle posiadania dwóch rodzajów opon a nie uniwersalnych, które są do czterech liter).

    Ci, którzy wyważają wyważone opony co roku przed założeniem ich do auta po co to robią? Jestem zaciekawiony tym tematem. Pomijam opony stare, w których jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia purchli.


    Ile lat guma ma swoje właściwości? Przytoczę tu przykład motocyklowy. Opona motocyklowa ma żywotność zakładaną przez producentów średnio 5 lat. Po tym czasie staje się plastikowa przez co niebezpieczna i nie spełnia swojego zadania. Po tym czasie powolutku powostaja mikropęknięcia, guma nie jest elastyczna, hamowanie w pochyleniu powoduje z wiekiem uslizgi, przyczepność spada z każdym sezonem, dodatkowo twardniejąca opona zmniejsza komfort jazdy nie tłumiąc nierówności, zmienia się też geometria opony. Po założeniu identycznej opony, fabrycznie nowej czuć diametralną zmianę w zachowaniu motocykla. Uważam, że podobnie jest z oponami samochodowymi, starzenia opony tak "nie czuć" bo dysponujemy czterema szerokimi gumami, ale co z sytuacji ekstremalnej, kiedy potrzebujemy dobrej przyczepności opon?
    Nie krótko ale na temat i mądrze.
    Jedynie w kwestii sprawdzenia/wyważenie to mam inne zdanie. Często podczas hamowania mocnego, po mocnym uderzeniu w dziurę itp opona może się inaczej ułożyć na feldze i sam wiem z doświadczenia, że nieraz w środku sezonu (szczególnie zimą) odczuwam wibrację (a jestem na to wyczylulony) i daję koła do sprawdzenia. Niejednokrotnie bicie rzędu 15g daje duży dyskomfort i, jak ktoś "czuje auto" nie pozwoli sobie na takie zaniedbania. Oczywiście nie zawsze tak musi być ale jednak sprawdzenie kół przed zmianą zazwyczaj kosztuje grosze (ja mam za darmo akurat) i oszczędza nam nerwów a podzespołom auta obciążeń.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel Qoolik Zobacz post
    Czy takie opony zmieniane przez 10 lat dwa razy w roku się nie zniszczą. wiem ze niby opony są obliczone na 5 lat ale ja dużo nie jeżdżę i wiem z doświadczenia ze opony starsze ale z dobrym bierznikiem wcale nie są zauważalnie nawet gorsze chociaż i tak fachowcy powiedzą ze trzeba wymienić po 5. ja zamierzam jeździć dłużej.
    opona nawet jak leży i jest kompletnie nieużywana to się starzeje. Po prostu po 5 latach zaczyna kruszeć. Jak bardzo się uprzesz to trochę ponad te 5 lat pojeździsz, ale nie wiem czy jest to do końca opłacalne. Dobra rada to od czasu do czasu zamieniaj opony na osiach (te które był z przodu daj na tył). Będą się ładnie równo zużywały

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar beligistino
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    Była...Alfa Romeo 147 jtd 8v 115KM 2002r Distinctive
    Postów
    214

    Domyślnie

    "Ci, którzy wyważają wyważone opony co roku przed założeniem ich do auta po co to robią? Jestem zaciekawiony tym tematem. Pomijam opony stare, w których jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia purchli."


    No robią to po to bo koła po całym sezonie na naszych wspaniałych drogach wymagają wyważenia przy większym pechu znam takich którzy wyważają dwa razy w sezonie, czy to po zimie czy po lecie zawsze jakieś delikatne bicie się znajdzie dlatego właśnie też należę do grona osób które przed założeniem drugiego kompletu kół wyważają je

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5077
    Ostatni post / autor: 11-09-2024, 19:54
  2. [159] Co sądzicie o tych felgach?
    Utworzone przez petero w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 19:44
  3. [159] Co Sądzicie o tych Felgach....
    Utworzone przez Maikel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 15:53
  4. [156] czy ktos wie cos o tych felgach?
    Utworzone przez Mieszko w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2008, 19:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory