Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: 1.6 TS ----- jaka benzyna? 95 - 98 - shell v-pover - shell v-pover racing

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Co do stacji... to nie ma reguły, że taka firma ma lepsze paliwo, a inna - gorsze. Sam znam w Krakowie stacje shell, gdzie jak zatankujesz, to samochód ledwo jedzie... A na innej, jest bardzo OK. Więc zależy od konkretnej stacji.
    Ot całą konkluzja....w moich okolicach jest taka sama "lipna BP" , także kolego Fucel też Ci się nie dziwię, bo i Ty masz rację...z resztą w Polsce Paliwa prawie do wszystkich stacji dostarcza Orlen i Lotos (mowa o tych nie brandowanych)
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Bo to też zależy czy stacja to zwykła franczyza czy może należy bezpośrednio do koncernu. Kiedyś jak jeszcze istniał ARAL, zatankowałem na franczyzowej stacji paliwko do mojego Fiata Uno, który średnio spalał 9-10 na setkę. Nagle spalanie wzrosło do 15 litrów, więc sami sobie wyobraźcie co to musiał być za syf.

    Dlatego warto dowiedzieć się czy dana stacja działa jedynie pod szyldem i jej właściciel być może kręci z paliwem, czy może to pełnoprawna stacja należąca do koncernu.

    Ja obecnie tankuję głównie na BP i na Shellu, rzadziej na Statoilu i Orlenie. Zdarza mi się też zatankować na LOTOSIE.
    Tankuję tylko 98. Zdarzało mi się tankować VPOwer Racing, ale tak jak ktoś tu juz napisał, różnica w cenie nie przekłada się na plusy, więc szkoda dopłacać kilkadziesiąt groszy na litrze.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja tankuję, gdzie mi akurat bliżej i taniej zazwyczaj jednak jest to orlen albo jakaś samoobsługowa. Ale tankowałem na większości stacji z jakąkolwiek "marką"(bliska, lukoil, itp.,itd.), no name jednak omijam.

    Różnicy między 95/98/V-power/Verva/etc. nie czuję w najmniejszym stopniu, ani jeśli chodzi o osiągi, spalanie/zasięg.

    2-3 razy do roku wlewam z nudów jakiś preparat to paliwka, też różnic brak.

    Wnioski? Róbta co chceta

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Tankuj gdzie tanio, np między Statoil 1-2-3 a Shellem/Orlenem nie ma żadnej różnicy w spalaniu, pracy silnika itd. A VPR(V-Power Racing) nie ma sensu lać, poza tym to paliwo ma jeden problem - często gęsto jest stare i nie trzyma obiecywanych parametrów...

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post

    1. Verva etc mają dodatki myjące działające podobnie jak np preparaty STP do wtrysków
    A cóż to za cudny dodatek możesz coś przybliżyć czy tylko broszurkę czytałeś
    Jak ktoś chce wyczyścić wtryski itd, to się jedzie na maszynkę do tego skonstruowana np. Lique Moly coś takiego lub w warsztatach które się tym zajmują i lepiej poskutkuje raz na rok taka operacja niż wlewanie Paliw Premium, poza tym te Paliwa Premium to lipa jak mało co, kto umie czytać i widział orzeczenia Orlenu i Lotosu wie co trzeba tankować do swojego samochodu

    Cytat Napisał Fucel Zobacz post
    Zdziwiłbyś się ile syfu w filtrach posiada właśnie "wielka" stacja Orlen. Znam temat stacji paliw, i gdybyśmy znali się bliżej opowiedziałbym Ci jak wyglądają czujniki, zbiorniki oraz filtry główne oraz wyjściowe na stacjach. Właśnie skrytykowana stacja przez Ciebie posiadała czyste filtry, które są zamontowane fabrycznie. Stacja Orlen, która odnawiała koncesję po upływie 20 lat, gdzie wcześniej bankowo wymieniano filtry, były częściowo pozapychane - a same zbiorniki były oblepione glonami (mowa o zbiornikach ON), stacja Lukoil - okres otwarcia stacji około 8 lat temu, podczas legalizacji stacji filtry wyglądały jak nowe. Masz odpowiedź!
    Święte słowa, można jeszcze dodać że czasem nie ma w ogóle filtrów przy dystrybutorach w przypadku PB i najgorszy syf tankuje się w momencie gdy cysterka spuszcza paliwo
    No i najważniejsze
    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    z resztą w Polsce Paliwa prawie do wszystkich stacji dostarcza Orlen i Lotos (mowa o tych nie brandowanych)
    Nie prawie tylko w 100%, ten cały V Power Racing to Verva ze zmodyfikowanym dodatkiem
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 03-11-2012 o 17:11

  6. #16
    michal0401090
    Gość

    Domyślnie

    Ja mogę wypowiedzieć się po ostatnich testach. Tankowałem na Lukoilu, Shellu(tu tankuje najczęściej) i BP zero różnicy. Wlałem V-powera też nic nie zauważyłem. Co dziwne w Focusie brata czuć różnice na V-power szczególnie w spalaniu(wzrasta o 2-3l/100km). Nieraz tankując na Shellu miał kłopoty z odpaleniem. Kiedy już odpalił śmierdziało denaturatem. Tankowałem w ten sam dzień, co on i nie miałem problemów. Moja Alfa pali jak smok-wszystko i w dużych ilościach. Co do BP to właściciel stacji we Franczyzie nie ma dostępu do zbiorników z paliwem(tak jest w umowie). Koncern ma swoje mierniki i dostarcza paliwo wtedy, gdy zbliża się koniec zapasów.(Często cysternami z Orlenu)

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    A i jeszcze jedno, każdy morze poprosić na stacji o orzeczenie z dostawy paliwa i je sobie obejrzeć (bo trzeba wiedzieć gdzie patrzeć, bo tam jest dużo cyferek tylko że większość nic nie znaczących), ale można obejrzeć i fote strzelić, wrzucić na forum i ktoś powie co jest w baku

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Fucel
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    Giulietta
    Postów
    411

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    A i jeszcze jedno, każdy morze poprosić na stacji o orzeczenie z dostawy paliwa i je sobie obejrzeć (bo trzeba wiedzieć gdzie patrzeć, bo tam jest dużo cyferek tylko że większość nic nie znaczących), ale można obejrzeć i fote strzelić, wrzucić na forum i ktoś powie co jest w baku
    Ja bym się tym również nie sugerował. Świadectwa dostawy paliw z reguły są kserowane, a dystrybutor wydaje jedno świadectwo podbite i popieczętowane przez rafinerię na cysternę. Aby ominąć proces biurokracji kseruje się świadectwo ponieważ wiadomo, w ciągu dnia kierowcy ładują się kilkukrotnie w bazie i jadą na różne stacje. Nie mówię tu o fakturach, kwitach WZ (dostawy) - bo te są wypisywane na bieżącą. Także prawda jest taka, że ani kierowca - ani pracownik stacji nie mają żadnej pewności jakie paliwo i czy takie samo jest w cysternie co na świadectwie.
    I sprostuje jeszcze tylko Twoje zdanie - świadectwo otrzymamy tylko w godzinach pracy kierownika stacji - czyli standardowo 7-15
    Ostatnio edytowane przez Fucel ; 03-11-2012 o 19:51

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    My jeszcze badamy bo mamy labolatorium, czyli jakbym zobaczył kwit to wiem co było wtedy serwowane (mamy dwie na dzień dostawy pełne, niby zawsze ma być lepsze ale raz na jakieś 30 dostaw Orlen chce nas zrobić w .... tak wiec i testy gorszych też mam, pozatym Orlen zawsze ma to co pisze, zimą bezbarwna jest nawet mocniejsza niż na orzeczeniach), co prawda nasza firma nie robi pełnych badań, bo to nie ta branża, ale mętnienie zamarzanie sprawdzamy z dokładnością do 0,5 stopnia a to najważniejsze zimą.
    No widzę że w końcu jeden co wie o cho chodzi ze świadectwami, bo raz mi tu jeden cwania udawał, a na koniec wyszło że pracował na stacji a w życiu świadectwa nie widział. Co do ksera to Lotos jest lepszy Orlen robi badanko raz na dwa tygodnie i potem kseruje do usranej, a z tym kierownikiem to nie przesadzaj, to chyba leży na wyjściu pokserowane i podpisane na zaś, bo cysterka załaduje się o 19 i świadectwo zawsze jest. Zresztą nam Orlen zawsze dowiezie dali nam złotą wrone w tym roku to dbają
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 03-11-2012 o 20:06

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Fucel
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    Giulietta
    Postów
    411

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    My jeszcze badamy bo mamy labolatorium, czyli jakbym zobaczył kwit to wiem co było wtedy serwowane (mamy dwie na dzień dostawy pełne, niby zawsze ma być lepsze ale raz na jakieś 30 dostaw Orlen chce nas zrobić w .... tak wiec i testy gorszych też mam, pozatym Orlen zawsze ma to co pisze, zimą bezbarwna jest nawet mocniejsza niż na orzeczeniach), co prawda nasza firma nie robi pełnych badań, bo to nie ta branża, ale mętnienie zamarzanie sprawdzamy z dokładnością do 0,5 stopnia a to najważniejsze zimą.
    No widzę że w końcu jeden co wie o cho chodzi ze świadectwami, bo raz mi tu jeden cwania udawał, a na koniec wyszło że pracował na stacji a w życiu świadectwa nie widział. Co do ksera to Lotos jest lepszy Orlen robi badanko raz na dwa tygodnie i potem kseruje do usranej, a z tym kierownikiem to nie przesadzaj, to chyba leży na wyjściu pokserowane i podpisane na zaś, bo cysterka załaduje się o 19 i świadectwo zawsze jest. Zresztą nam Orlen zawsze dowiezie dali nam złotą wrone w tym roku to dbają
    No to powiem, że jeszcze gdzieś uczciwość istnieje. Ja mówię na podstawie rafinerii Orlenu w Nowej Wsi Wielkiej - co niestety pokrywa się z Twoim zdaniem, a paliwa które trafiają na rynek Grudziądzki (woj. kuj-pom) są badane jak im czapka leży. Więcej badań i świadectw teraz krąży bo jak słusznie mówisz idzie zima, okres zmiany oleju na przejściowy, a w listopadzie zimowy.
    A co do dostępności do świadectw - ostatnio prosiłem na 3 stacjach, i na każdej otrzymałem taką odpowiedź. Chciałem się dowiedzieć co mają w zbiornikach przy "ulepszanych" ON. Zawsze leję Lotosu Dynamic - jedyny polecany przeze mnie produkt. Ale niestety w zbiorniku zalega połowa letniego paliwa. Inne stacje unikają udostępnienia papierów, jedynie Lukoil gdzie dostawy są co 2 dni (około 20 tyś litrów, przy zbiorniku podziemnym 35 tyś litrów) posiadał już w pełni przejściową ropę.

Podobne wątki

  1. Shell V-Power Nitro+ czy bezpieczne ?
    Utworzone przez Tommy_BC w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 18:52
  2. Kosmetyki samochodowe: Shell kontra Sonax
    Utworzone przez TKfoto w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 17:56
  3. Shell Full Save w JTD ?
    Utworzone przez N...SALTO w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-06-2012, 19:37
  4. Shell V-Power Diesel w technologii GTL
    Utworzone przez danloo23 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 28-09-2009, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory