Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Problem z ABS-em; 147 1.6TS

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie Problem z ABS-em; 147 1.6TS

    Witam,

    sprawa wygląda tak: w tygodniu była wymiana zawiasa z przodu na nowy(wachacze góra i dół, łączniki i gumy stabilizatora, drążki kierownicze). Po wymianie wreszcie cichutko, 1.5 roku jeździłem z bijącym zawieszeniem, czuć różnicę

    Ale żeby nie było za dobrze... pojawił się dziwny problem. Podczas jazdy wszystko jest ok, nic nie ściąga itd.
    Problem pojawia się podczas hamowania. Gdy spada prędkość, przy praktycznie równo 30km/h podczas hamowania pedał zaczyna wibrować, włącza się ABS i nie pozwala wytracać normalnie prędkości. Blokuje wszystkie 4 koła. Przy wyższych prędkościach wszystko jest ok. Jest to niebezpiecznie szczególnie w ruchu miejskim, nie mówiąc już, że niezwykle denerwujące.

    2 znajomych mechaników nie ma już pojęcia o co może chodzić, w końcu byłem w ASO żeby zrobić zbieżność(było podejrzenie, że może to ogłupiało ABS), jednak po ustawieniu(niewielka korekta) dalej to samo. Podłączenie pod kompa i również nic, zero błędów. Żadne kontrolki się oczywiście nie świecą.

    Powiedzieli mi w ASO, że potrzebują więcej czasu, ale na pewno da się to zrobić, oczywiście nie chcieli zdradzić co może powodować tę sytuację. Znając życie, jak zobacze rachunek to się przewrócę W sumie mechanik też był raczej zdziwiony objawami.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może powodować takie cuda? Komputer milczy, wszystkie czujniki teoretycznie sprawne, przy wymianie zawieszenia też tam przecież nic nie było ruszane, nie ma potrzeby. Wszystko wydaje się być w porządku, ale jednak nie jest. Takie rzeczy to chyba tylko w Alfie

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    rawdz dokladnie bieznie abs i czujniki czy nie sa zawalone syfem

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Było sprawdzane i czyszczone przez mechanika, który robił zawieszenie, nic nie dało. Chyba że w ASO, czyszczą/robią to jakoś inaczej(?).

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie było robione dokładniej diagnostyki, pompy ABS, czujników.
    - weż FES-a i zrób diagnostykę na czujniki ABS podczas jazdy prosto i na zakretach.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Doraźnie pomogło wyciągnięcie bezpiecznika od ABS-u może i nie najmądrzejsze, ale na parę dni musi wystarczyć.


    edit: zanim pojechałem do ASO byłem u elektryka, nie dał rady podpiąć się pod kompa, wtyczkę miał za dużą, tzn. nie mógł jej wsadzić w gniazdo, zachaczała o inne kabelki dookoła. Sam sprzętu nie mam, także raczej jestem zdany na ksoztowną niełaskę ASO...
    Ostatnio edytowane przez mrt57 ; 18-03-2012 o 19:18

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ok, kupiłem kabelek, FES załączony.

    Nie bardzo wiem co mam więcej zrobić, błędów brak, monitorowana prędkość poszczególnych kół podczas jazdy jest prawie identyczna(różnice rzędu 0.3km/h), jednak mój problem jest dalej obecny: podłączenie pod kompa jednocześnie dezaktywuje działanie ABS-u, hamuje wtedy normalnie. Często jednak program mi się wykracza, wraca do menu głównego i znowu ABS głupieje. Podczas normalnej jazdy ABS również głupieje.

    Jak powinienem przetestować ABS przy pomocy FES 2.6? Testowanie zaworów dolotowych/wylotowych czasem działa, czasem nie(nie wiem czemu), pompy ABS działa zawsze(słychać pracę, takie jej buczenie).



    Aha, druga sprawa, które parametry pracy silnika podczas jazdy wrzucić na wykres, które pozwolą coś zdiagnozować? Jak już się bawię komputerem, to mogę i to zrobić

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ponawiam pytanie, jak diagnozować ABS przy pomocy FES??

    Zauważyłem dziś coś jeszcze, gdy dojeżdzałem pod dom wcisnąłem lekko hamulec i puściłem, ABS zaczął działać i działał jeszcze przez ~2s po puszczeniu pedału(tzn. pedał ciągle wibrował i słychać było pompę ABS). O co tu chodzi
    Ostatnio edytowane przez mrt57 ; 26-03-2012 o 18:25

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik pedału hamulca jest do wymiany.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Dzięki, rozumiem że uszkodzony czujnik mógł powodować to, że ABS działał jeszcze po puszczeniu hamulca, ale czy ma on coś wspólnego z wadliwym działaniem całego systemu ABS? Czy reszta objawów wygląda na coś takiego?

    W eper znalazłem jedynie część SGR 55501, która może wyglądać jak jakiś czujnik, ale nic więcej przydatnego w necie nie znalazłem. Same czujniki dostępne są używane na alledrogo ~25zł+przesyłka.


    Proszę jeszcze raz o radę, czy coś w tym temacie zdiagnozuje FES-em?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nowy czujnik pedału hamulca to 30 zł, nie pchaj się z zakupami na alegro.
    - ja swój zakupionuy na alegro (używany) czyściłem i naprawiałem 3 razy az prawie zablokował mi cały ABS/ VDO.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory