Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 72

Temat: Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu

  1. #1
    mark147
    Gość

    Domyślnie Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu

    Ostatnio w mojej alfie mam problem z I i II biegiem. mianowicie od czasu do czasu przy właczaniu I biegu pojawia sie dziwny zgrzyt. Tam samo jest przy zmianie biegów z I, III, IV na II.Włączałem II bieg z podwójnym wysprzęgleniem , ale dalej jest tak samo. Mechanicy twierdzą ,ze jest to usterka skrzyni biegów i trzeba wymienić wodziki.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 13:28

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Może synchronizator II biegu jest zużyty
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Mam podobny problem, ale u mnie nie dość, że II wchodzi jakby "do połowy" to niemal za każdym razem z V na IV zgrzyta. tak samo wsteczny. problemu nie mam jak wcisnę sprzęgło za 2razem.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 14:57

  4. #4
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    Również dołączę się do tego tematu.

    Czasami, przy zimnym silniku pojawiają się pewne opory przy włączaniu wstecznego biegu.
    Jestem już wyczulony i wiem, co zrobić, gdy pojawia się opór i nie wbijam na siłę, aż zgrzytnie, tylko ponownie wysprzęglam. Pozostałe biegi wchodzą precyzyjnie i przyjemnie.

    Co w takim razie można zaradzić przy biegu wstecznym?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Tak, jak napisał Majkel macie padnięte synchronizatory poszczególnych biegów. Przez to koła zębate nie są wyhamowywane a ponowne wysprzęglanie właśnie pomaga w takim przypadku.Radzę zmienić bo można sobie więcej biedy narobić.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Tak, jak napisał Majkel macie padnięte synchronizatory poszczególnych biegów. Przez to koła zębate nie są wyhamowywane a ponowne wysprzęglanie właśnie pomaga w takim przypadku.Radzę zmienić bo można sobie więcej biedy narobić.
    niekoniecznie...

    zacząłbym od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni biegów ewentualnie jego wymiana.

    jeśli zgrzytają wszystkie biegi to jest problem ze sprzęgłem,i tu albo jest zapowietrzone albo pompka lub wysprzęglik nie są sprawne w 100%.

    mozliwe też że trzeba wyregulować linki-cięgna mechanizmu zmiany biegów.


    moja druga ulubienica...

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Tam samo jest przy zmianie biegów z I, III, IV na II
    Kolega pisze, że ma problem tylko przy zmianie biegu na II. Wiec elelmenty odpowiadające za wysprzęglenie można wykluczyć.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    A w przypadku tylko wstecznego, który okazjonalnie haczy, głównie przy zimnym silniku (przy ciepłym czasami zdarza się, ale nie intensywnie)?

    Jak wspomniałem wcześniej, reszta biegów wchodzi bez przeszkód.

    W najbliższym czasie i tak myślałem o wymianie oleju w skrzyni, ponieważ mimo, że producent takowej nie przewiduje, to IMO chyba warto dla kondycji przekładni to zrobić. Czy w takim przypadku jest to jakimś rozwiązaniem tego utrudnienia? Ewentualnie cięgno, o którym wspomina andro, ma w tym jakiś udział?

  9. #9
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    TS-y nie mają zsynchronizowanego biegu wstecznego, więc może być, że do wymiana jest któraś z poduszek pod skrzynią. Olej...? Może
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    niekoniecznie...

    zacząłbym od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni biegów ewentualnie jego wymiana.

    jeśli zgrzytają wszystkie biegi to jest problem ze sprzęgłem,i tu albo jest zapowietrzone albo pompka lub wysprzęglik nie są sprawne w 100%.

    mozliwe też że trzeba wyregulować linki-cięgna mechanizmu zmiany biegów.
    Skoro zgrzyta przy wkładaniu z innego biegu na II to ewidentnie jest to synchronizator dwójki. Słabe wysprzęglanie powodowało by zgrzyty podczas wrzucania każdego biegu. Olej sprawdzić nie zaszkodzi ale jego zła konsystencja lub niedobór skutkowały by też wyciem skrzyni i problemami z wszystkimi biegami a o tym nic nam nie wiadomo. Odnośnie wstecznego to już inna bajka.

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.3 jtdm - metaliczne zgrzyty przy ruszaniu
    Utworzone przez wujOT w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 21:44
  2. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  3. [159] Przy niskich temperaturach skrzypi przy zmianie biegu
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 08:54
  4. zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:22
  5. Zgrzyty przy zmianie biegów
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory