Powiem ci tak ja jak miałem 145 QV to jak poszła mi skrzynia to kupiłem za 300zł używaną na allegro. jakie było moje zdziwienie jak ją założyłem i wszystko było ok biegi wchodziły lepiej jak w starej tylko razem z olejem wlałem środek do uszczelniania przed wyciekami zapobiegawczo i wszystko grało
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 15:19
Cóż... Gratuluje szczęściaWiesz jak to Michał na allegro-chybił trafił. Ja się muszę zastanowić co będę z tym robił. Fiat też swoje dla siebie odtrąci w cenie skrzyni. Jedyny plus to pewne pochodzenie i gwarancja na nią. Sam nie wiem... Kupa kasy, przynajmniej dla mnie.
Było: Fiat Uno 1.1 60S, Fiat Punto II 1.2 8v, AR 145 Edizione Sportiva, AR 147 Q2 Ducati Corse, Fiat Stilo Abarth, Alfa Romeo 145 2.0 16v 155KM Quadrifoglio
Jest: Maserati GranTurismo 4.7 S, Seat Leon 5F Cupra, Toyota Yaris IV
Ja mam starą skrzynię z 2.0 TS w częściach, bo chciałem wiedzieć co się posypało, że mi jedynka nie wchodziła, a dwójka ciężko. jakby ktoś coś potrzebował to może się coś przyda![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 15:19
michal87tg, po rozebraniu tej skrzyni wiesz już co było nie tak ? Mógłbyś podzielić się tą wiedzą ? bo nigdy nie wiadomo, może kogoś z nas to spotka i będziemy mieli dzięki Tobie rozwiązanie
powiem tak miałem i mam tą skrzynię rozebraną, ale po rozebraniu ja nie zauważyłem, że coś się zepsuło. oglądał to znajomy mechanik i powiedział, że dziwne ale nic nie widać mogę zrobić zdjęcia tej skrzyni, ale tak jak mówię objawy wskazywały jednoznacznie 1 bieg nie wchodził nawet na postoju czyli jakieś zęby musiały się posypać. Drugi bieg wchodził, ale ciężko nawet na postoju. synchronizator nie działał no i musiało też odbić się na zębach to, ale tak jak mówię na pierwszy rzut oka nic nie widać nawet po rozebraniu. nic ze skrzyni nie wyleciało wszystko było na swoim miejscu....
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 15:20
rozmawiałem dziś z mechanikiem o tych dolegliwościach, tzn o zgrzytaniu i potwierdził, ze to synchronizator. Jednak na pytanie o cene zrobienia z tym powiedział rozbiórka skrzyni + cena synchronizatora, jakies 150 - 400 zł, zależnie od firmy. Więc nie jest aż tak źle
Today we are living our future memories..
Ja ma troszkę inny problem, piszę tutaj aby nie zakładać nowego tematu, mianowicie ciężko wchodzi mi 4bieg, a aby zredukować czy wyrzucić na luz potrzeba użyć dużej siły. Wie ktoś możne czym to jest spowodowane?? Mechanizm na skrzyni do którego są podłączone linki przeczyściłem i przesmarowałem, ale niewiele to pomogłoLinki są OK, lewarek też na "oko" nie wygląda najgorzej, wielkich luzów nie ma...
Może poduszka pod skrzynią jest uszkodzona, myślicie że mogło by mieć to wpływ na "ciężką" pracę 4ki ??
SKrzynia w TS jest mega prosta, ale jej konstrukcja nie jest najlepsza.
Podejrzewam, że może to być coś na mechaniźmie wybieraków. Może fasolki które blokuja wodziki... Zerknąłbym czy oleju masz dość.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer