Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Błąd "Czujnik faz rozrządu" - pomoc AR 147, 1.6 TS, 105km

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar akulu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147, 2005r, 1.6 TS
    Postów
    8

    Question Błąd "Czujnik faz rozrządu" - pomoc AR 147, 1.6 TS, 105km

    Witam serdecznie.
    Moja Ania 1.6 TS 105km stała cały tydzień w garażu. Wróciłem zza granicy, przejechałem +- 70km w stylu spokojnym. Raz tylko przedmuchałem ją 4-5k obrotów, przy wyprzedzaniu. Po jakimś czasie(sam nie wiem dokładnie kiedy) zauważyłem że mam zapalony "check" (pomarańczowy kranik).
    Wróciłem do domu spokojnie jadąc(wyczytałem w książeczce problemy z zapłonem). Rano zapalam, lampka gaśnie, byłem u mechanika, lampka nie świeci. Lecz później jadąc do sklepu, po zakupach, miałem problem z zapaleniem, dłużej musiałem przytrzymać zapłon, i lampka znów zaświeciła. Spokojnie jadąc, max 2500obr/min dojechałem do mechanika. Wyskoczyło "Czujnik faz rozrządu". samochód pracuje w trybie awaryjnym, więcej niż 3000 nie kręci się. Pytanie, czy ktoś może miał podobnie? Czym to może być, samym czujnikiem, czy kable ?

    Wcześniej miałem pare sytuacji, że po silniku hasał sobie jakiś zwierzak, lecz teraz była garażowana.
    Wspomnę też, że w maju miałem wymieniany rozrząd, przy 49 000 przebiegu(poprzedni wlasciciel mało jeździł, 12 lat i 45k przebiegu a rozrządu nie wymienił, ani nawet paska...ehhh no chyba że przebieg przekroczył 999 999 i się przekręcił )

    Proszę o porady.

    pozdrawiam, Dawid

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa 147 1.6 16v
    Postów
    99

    Domyślnie

    Kolego a na pewno masz 105ps, bo z tego co kojarzę to aby mieć zmienne fazy rozrządu to musisz mieć 1.6 120ps bo tam jest montowany warjator a co za tym idzie czujnik.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtal84 Zobacz post
    Kolego a na pewno masz 105ps, bo z tego co kojarzę to aby mieć zmienne fazy rozrządu to musisz mieć 1.6 120ps bo tam jest montowany warjator a co za tym idzie czujnik.
    Czujnik faz rozrządu nie ma nic wspólnego ze zmianą faz rozrządu i "warjatorem". Poprawna potoczna nazwa "wariator" lub fachowa "zmieniacz faz rozrządu". Jest to czujnik Halla i jest on zamontowany za kołem wydechowego wałka rozrządu.
    Jego awaria powoduje zaświecenie się lampki kontrolnej silnika i błąd P0 340. Zdarza się, że ten czujnik jest uszkadzany mechanicznie przez nieobeznanych mechaników, którzy nieudolnie wykonują wymianę rozrządu. W Twoim przypadku, jeśli lampka po uruchomieniu silnika gaśnie, a potem zapala się podczas jazdy, wygląda na zwyczajną awarię czujnika. Wymiana tego czujnika jest dość pracochłonna i kosztowna, bo wymaga demontażu rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 13-06-2017 o 11:08

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar akulu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147, 2005r, 1.6 TS
    Postów
    8

    Domyślnie

    Po wykasowaniu błędu, lampka znów się zaświeciła po kilkunastu kilometrach i świeci cały czas, na zimnym jak i na ciepłym silniku. Dzisiaj paliłem, to bez problemu zapalił, "od ręki", lampka się świeci dalej, a obroty wchodzą powyżej 3000. (może to kwestia tego że silnik jest zimny i nie jeździłem nią wgl.)

    Pytanie tylko:
    -jeżeli czujnik zostałby uszkodzony po wymianie rozrządu, to nie powinien błąd od razu wyskoczyć?
    U mnie to się stało po około 3000km i zapalił się w trasie.
    Ostatnio edytowane przez akulu ; 13-06-2017 o 13:33

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z tego, co piszesz wyglądałoby, że czujnik umarł śmiercią naturalną. Ale na wszelki wypadek dokonałbym jego dokładnych oględzin przed demontażem rozrządu. Może podczas poprzedniej naprawy nastąpiło jego uszkodzenie, czujnik nadpękł, a potem padł. Przy przykręconym kole rozrządu jego praktycznie nie widać, ale jak się dobrze go oświetli i weźmie jakąś lupę to wiele można zobaczyć. Szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne uszkodzenia elementów stałych czujnika znajdujących się po obu stronach szczeliny powietrznej, w której "chodzi" pierścień impulsowy koła rozrządu.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar akulu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147, 2005r, 1.6 TS
    Postów
    8

    Domyślnie

    Wczoraj było "czujnik faz rozrządu" i obecny. Rano paliłem, kontrolka się świeciła, przed momentem odpaliłem i zgasła... Po podpięciu do komputera wyszło "czujnik faz rozrządu " i nieciagły.
    Wczoraj mieliśmy problem z wykasowaniem błędu, odpinalismy kostkę i styki czyscilismy, dzisiaj bez problemu się skasował...

    Zobaczymy, przejadę się, jak się zapali, daje do mechanika który robił z rozrzadem.

Podobne wątki

  1. [159] Czujnik położenia wałka rozrządu "B" (chyba) 1.9 JTS
    Utworzone przez Ma3yp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-01-2016, 12:19
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-05-2015, 07:56
  3. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-04-2015, 12:04
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 13:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory