Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Rura intercooler- turbo cała w oleju problem

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    17

    Domyślnie Rura intercooler- turbo cała w oleju problem

    Witam
    Mam już drugi raz ten sam problem...
    3 miesiące temu wymieniłem rure ic-turbo bo była dziura świszczało i kopciło na czarno
    ostatnio zauważyłem ten sam problem...
    Dzisiaj podjechałem na kanał i patrze a tam znowu dziura na wielkość palca...
    Auto robi zasłonę dymną za sobą przy każdym dodaniu gazu.
    Nie zmartwiło mnie to aż tak bardzo bo nową rurę załatwiłem w 30 min tyle tylko, że poprzednia była cała w oleju ze środka aż poleciało parę kropel.
    nie zauważyłem nigdzie brudu od oleju także nigdzie z silnika nie leciało .
    Chciałem się dowiedzieć czy to normalne czy mam się martwić, ewentualnie co powinienem sprawdzić.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Jeżeli nie masz separatora oleju na odmie to olej dostaje się z węża odmy do dolotu. Są to opary olejowe z pokrywy zaworów. Film olejowy na rurze to normalka i nie masz się czym martwić. Gorzej jak puszczają Ci uszczelnienia turbiny ale miałbyś wtedy spore ubytki oleju i by kopcił nawet na szczelnej rurze. To była nowa rura czy używka?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Tam zawsze jest olej z odmy, a jak jeździłeś z dziurą to turbo kręciło się wyżej i mogło trochę puszczać. Zakładasz nową rurę czy używki, bo to dziwne żeby w 3 m-ce pękła
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    W moim jak kupiłem to ktoś rurę przerobił domowym sposobem i według mnie jest to dobre rozwiązanie. Są zamontowane dwie rurki aluminiowe o średnicy około 55 mm. Połączone są kolankiem gumowym i kończą się prostymi kawałkami węża gumowego odpornego na olej, aby można podłączyć do silnika. Wszystko połączone solidnymi obejmami. Jeżdżę już miesiąc i wszystko wygląda na to, że nie będzie z tym problemów.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    17

    Domyślnie

    Kupiłem używaną może to dlatego tak szybko poszła ale wyglądala na stan bardzo dobry :< jutro na nowo wymienie rurę bo teraz nie miałem kiedy i powiem czy kopci czy nie.
    zadam głupie pytanie...
    Jak sprawdzić poziom oleju w Turbinie czy da się w ogóle?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Poziomu oleju w turbinie nie sprawdza się ,smarowanie odbywa się z magistrali olejowej silnika .Olej pod ciśnieniem doprowadzany jest przewodem do turbiny od góry,a spływa dołem.Po wyłączeniu silnika olej grawitacyjnie spływa z turbiny ,pozostaje go tam tylko niewielka ilość dlatego nie należy po zapaleniu silnika wkręcać go na wysokie obroty.
    Rura używana.... i masz odpowiedź dlaczego pękła.
    Ostatnio edytowane przez tom.pk ; 23-07-2014 o 19:34

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    17

    Domyślnie

    uważacie że zamienniki warto stosować czy lepiej oryginalną nową ?
    nowa oryginalna: 180zł
    nowa zamiennik: 70zł
    używana:20-30 zł max

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Uzywana to juz masz...
    A o stalowej myslales?
    Na forum kolega sprzedaje stalowe pod rozne modele itp








  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    17

    Domyślnie

    nie myślałem... a można jakieś namiary do niego ? w jakiej cenie?

  10. #10
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Zobacz dzial bazar - uslugi
    tam jest ogloszenie misia








Podobne wątki

  1. rura Turbo - intercooler problem!
    Utworzone przez saxon01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 13:48
  2. Rura turbo-intercooler
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 21:15
  3. rura turbo - intercooler
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 07:56
  4. Rura IC ---->Turbo cała w oleju
    Utworzone przez damian89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory