Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Powracające błędy P0130 P0150 P0136 P0141

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie Powracające błędy P0130 P0150 P0136 P0141

    Witajcie,

    Piszę z zapytaniem dotyczącym powracających błędów z tematu i dotyczących sond lambda – w moim wypadku trzech (silnik 1.6 TS 120 KM). Początkowo pojawiały się tylko błędy P0130 i P0150, które nie powodowały zapalenia się kontrolki MSCF. Ostatnio doszły do nich błędy P0136 i P0141, które zapalają MSCF. Silnik nadal pracuje równo, nie zwiększyło się również spalanie.

    Przebieg 215 000 km. ECU: Bosch Motronic Me7.3.1. Od nowości, czyli od 2003 roku nie wymieniałem sond ani przepływomierza. Połączenia sond sprawdzone i zakonserwowane preparatem do styków. W załączniku przesyłam logi z MES-a: napięć i stanów sond.

    BOSCH określa trwałość sond na 160 000 km. Pytanie, czy problem dotyczy tylko sondy za katalizatorem, czy wszystkich trzech?

    FESExp_1401312130_Alfa Romeo 147 1_6 TS 16V 120CV_File1.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2014-01-31 21-19-36.jpg
Wyświetleń:	148
Rozmiar:	109.7 KB
ID:	122673   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2014-01-31 21-20-15.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	90.4 KB
ID:	122674   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-06-08 19-58-44.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	74.9 KB
ID:	122678   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-06-08 19-58-06.jpg
Wyświetleń:	142
Rozmiar:	104.4 KB
ID:	122679  
    Ostatnio edytowane przez Gregi ; 26-02-2014 o 20:43

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - żadna sonda nie działa poprawnie, dlatego ECu sygnalizuje te błędy.
    - dwie sondy przed katalizatorem są cały czas w trybie Open, nie ma przebiegu sinusoidy na sondach.
    - sonda za katalizatorem ma spaloną grzałkę, jeśli to prawda że były sprawdzane połączenia.

    - w diagnostyce silnika robi się testy wszystkich parametrów na zimnym silniku oraz na nagrzanym , na obrotach biegu jałowego.
    - w MES wybieramy zakladkę Parametry, klawisz A, czekamy minutę i klawisz N, na forum załączamy plik tekstowy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-sonfdy.jpg
Wyświetleń:	148
Rozmiar:	119.1 KB
ID:	122703  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-02-2014 o 07:15
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie

    W załączniku poniżej przesyłam dwa logi:
    1) na zimnym, wyłączonym silniku
    2) na nagrzanym, pracującym na biegu jałowym silniku

    Wczoraj po skasowaniu błędów i przejechaniu ok. 180 km oprócz wspomnianych wcześniej błędów pojawił się jeszcze błąd P0139.

    Czy przy okazji wymiany sond lambda warto z uwagi na przebieg zmienić przepływomierz powietrza?

    FESLog_1403011057_Alfa Romeo 147 1.6 TS 16V 120CV_Logi.zip
    Ostatnio edytowane przez Gregi ; 03-03-2014 o 17:51

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Sprawdź najpierw przepływkę bo najczęściej to ona pada i uszkadza sondy jeśli przepływa jest ok to nie widzę potrzeby jej wymieniać.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie

    Z uwagi na palącą się kontrolkę MSCF wymienione zostały wszystkie 3 sondy lambda oraz przepływomierz (oryginalne części Bosch). Po wymianie wszystkie błędy skasowałem przez Multiecuscan oraz wyzerowałem parametry samoadaptacyjne. Przejechałem ok. 200 km i pozytywnym skutkiem wymiany sond był spadek spalania o ponad 1L/100 km na tej samej trasie.

    Jednak ponowne połączenie z ECU wykazało zapisane dwa błędy P0130 i P0150. Błędy nie spowodowały zapalenia się kontrolki MSCF. Połączenia sond sprawdzone, wtyczki zakonserwowane odpowiednim preparatem, łącznik elastyczny (naleśnik) jest w idealnym stanie, silnik pracuje normalnie. Szczerze mówiąc wyczerpują mi się pomysły gdzie ewentualnie szukać przyczyny występowania i powracania tych dwóch błędów.

    Może macie jakieś sugestie?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Robiłeś reset parametrów adaptacyjnych ?? Sprawdź jak działają sondy bo może kupiłeś chińczyki i już kaput, sprawdź wtyczki.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Po wymianie wszystkie błędy skasowałem przez Multiecuscan oraz wyzerowałem parametry samoadaptacyjne
    - wykresy i logi z pracy silnika by sie przydały, z zimnego silnika oraz po nagrzaniu.
    - tylko nie dawaj jak poprzednio logi z symulacji ECU.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie

    Poniżej zamieściłem spakowane logi na zimnym, wyłączonym silniku i na nagrzanym, pracującym na biegu jałowym.

    FESLog_1406210922_Alfa Romeo 147 1.6 TS 16V 120CV.zip

Podobne wątki

  1. Powracające błędy zapłonu
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 29-05-2017, 13:55
  2. [MiTo] Powracające błędy komputera
    Utworzone przez MarcinBB w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-04-2015, 10:24
  3. Powracające błędy P1191 P1194
    Utworzone przez shift w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 20:29
  4. Błędy P0130 P0150 - czego dotyczą?
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 21:59
  5. Powracające błędy w komputerze
    Utworzone przez cziter w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-03-2009, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory