Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Przyczyna cieknięcia z okolic wału korbowego

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie Przyczyna cieknięcia z okolic wału korbowego

    Chciałbym się dowiedzieć jaka jest przyczyna cięknięcia spod uszczelki wału korbowego od strony rozrządu?, co prócz normalnego zużycia może powodować taką przypadłość ?. Dzięki za odp i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Zatkana odma.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    A sprawdz z ciekawości rury idące do separatora (ten przy EGR) czy nie masz tam lodu. Chwila moment - obcęgi i śrubokręt.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Odma nie jest zatkana, widzę że z tygodnia na tydzień coraz bardziej cieknie...

    - - - Updated - - -

    Co jeszcze może być tego przyczyną ?.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Zużyty uszczelniacz, wadliwy uszczelniacz (jeśli był założony nowy), rysa/uszkodzenie powierzchni z którą uszczelniacz współpracuje, nadmierna ilość gazów w skrzyni korbowej.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Zużyty uszczelniacz, wadliwy uszczelniacz (jeśli był założony nowy), rysa/uszkodzenie powierzchni z którą uszczelniacz współpracuje, nadmierna ilość gazów w skrzyni korbowej.
    Podobno mechanik przy wymianie rozrządu dał nowy, jednak był to człowiek, który oszukał mnie na potęgę praktycznie na wszystkim - zresztą do poczytania w temacie o mojej belli, więc pewnie go nie wymienił. Lukass powiedz mi a skąd bierze się nadmierna ilość gazów w skrzyni korbowej ?.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Tam normalnie występują gazy, jednak są one odprowadzane za pomocą odmy i idą spowrotem do dolotu i do przepalenia.
    Jeżeli odma jest zatkana, gazy nie mają ujścia i robi się tam ciśnienie (nadmierna ilość gazów) i albo wywala bagnetem olej, albo wypycha uszczelniacze.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Jeżeli odma jest zatkana, gazy nie mają ujścia i robi się tam ciśnienie (nadmierna ilość gazów) i albo wywala bagnetem olej, albo wypycha uszczelniacze.
    Mówimy o tej puszce przy EGR ? - czy gdzieś indziej może się też zatkać ?, a czy uszczelniacze od starości też mogą siąść ?.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Nie wiem jak w dieslu jest odma, więc ci nie powiem. To oczywiste jest że od starości uszczelniacz będzie cieknął.
    Nawet nie tak od starości, jak od zużycia. Im starszy, tym bardziej zużyty (chyba że auto stało).

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Mozliwe ze nie wymienil uszczelniacza.Sprawdzi sie tylko organoleptycznie. Jak wali dosc mocno powietrze po wyjeciu bagnetu to odma mozliwe ze przymarzla. Sa dwa separatory - mozna tak okreslic.Jeden to ten okragly kolo EGR a drugi z tylu silnika - ida do niego rury odmy -spoko poznasz Pod aku tez masz rure od odmy do dolotu. Rozkrecaj i nie boj zaby, jedna rzecz wyeliminujesz.Opalarka czy suszarka potrzebna by zmiekczyc przewody i ogrzac rece. Jak to bedzie OK to trza uszczelniac dac nowy.Ja stosuje oringi i simmeringi firmy Eriks.Jak bedziesz potrzebowal to moge zapytac o dostepnosc i cene (wymiar podaj).

Podobne wątki

  1. Wyciek z wału korbowego
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 21:34
  2. [155] Nakrętka wału korbowego ts 8v
    Utworzone przez rafal_155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 21:42
  3. Uszczelniacz wału korbowego
    Utworzone przez kallimaster w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-11-2009, 10:09
  4. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08
  5. uszczelniacze wału korbowego
    Utworzone przez lukasz4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-05-2007, 15:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory