Nie wiem już sam co z tym wymyślić
Nie wiem już sam co z tym wymyślić
147 powodów do zadowolenia
Postaram sie jutro znaleźć miejsce łączenia przewodów u mnie i zrobię Wam zdjęcia jak to wygląda
Ja wczoraj właśnie montowałem taki sterownik tylko że do 146. Proponuje na razie podłączyć sam centralny (4 przewody) żeby otwierał i zamykał z pilota i ominąć na razie miganie kierunków. Na początek podłącz masę , później plusa , i trzeba znaleźć dwa kable sterujące centralnym należy skorzystać z kontrolki podłączonej do masy z taką żaróweczką i stykać do przewodów:
-kolor błękitno niebieski-otwieranie
-kolor biało niebieski lub biało czerwony – zamykanie
Umiejscowienie: 40 przewodowe złącze zlokalizowane poniżej skrzynki z
bezpiecznikami. O ile ten schemat jest prawidłowy.
Jeżeli w którymś momencie zamknie się auto lub otworzy to są te przewody. Tylko Pamiętaj że trzeba wcisnąć zamek w drzwiach kierowcy śrubokrętem bo jak będą otwarte drzwi kierowcy to odbije zaraz zamek takie zabezpieczenie jest.
A podłączenie czujników omijasz bo tego nie ma w ogóle w sterowniku.
A odnośnie kierunkowskazów to z tego co widać to każda żarówka ma swój kabel (6 kabli) i trzeba mieć 6 diod separujących i rozdzielić na dwa kable (brązowe) wychodzące ze sterownika po 3 kable. czyli np lewa strona auta pod jeden przewód i prawa pod drugi.
Tylko zaznaczam że nie jestem elektrykiem i Robisz wszystko na własne ryzyko.
Tak analizuję sprawę... diody separacyjne w sumie mają sens, nic nie szkodzi zamontowanie na każdym kablu. Instrukcja jest totalnie do de - o ile podłączenie kierunkowskazów jest wytłumaczone dobrze to już czujników otwarcia nie. Według niej czujnik drzwi kierowcy jest wpinany w ten sam kabel co klapa bagażnikaale czy czujniki nie są tylko od alarmu ? no chyba, że ta centralka ma taką opcję jak fabryczny centralny - jeśli nie otworzy się w ciągu jakiegoś czasu drzwi to się samo rygluje, ale wątpię. Co do sterowania + lub - , w opisie aukcji jest :
"sterowanie masą, plusem lub pneumatyką z możliwością podłączenia bezpośrednio siłowników"
jak to się w tej centralce wybiera ? jakieś pokrętło czy jak ?
W sterowniku nie ma podłączenia czujników drzwi to dotyczy alarmu więc omijamy to. A sterowanie masą lub + konfigurujesz w ten sposób że np jak chcesz sterowanie minusem to żółty i żółto czarny podłączasz na stałe do masy. i na białym i biało czarnym Masz wtedy sygnał minusa. A pomarańczowe kable całkiem usuwa się.
czupi - z tą żaróweczką to spoko pomysł, to rozwieje wątpliwości z tym który to kabel. Pozostaje temat sterowanie (czy + czy -) i który kabel jest odpowiedzialny za bagażnik
Prawdopodobnie sterowanie masą jest ale jak sprawdzi się kontrolką to nic się nie stanie bo jak trafisz na plusa to zaświeci się żaróweczka a jak na masę to też nic. Tutaj jest jakiś temat z alarmem
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...tml#post905852
I tam Ktoś pisze że: "za otwieranie centralnego to wychodzi mi według schematów pin 34 w złączu B a zamykanie pin 24 też złącze B według rysunku w poście powyżej". Czyli ja bym tam spróbował podpiąć kontrolkę prądową.
no trzyma się to kupy, dwa piny obok siebieco do sterowania plusem czy minusem... czytam tak sobie na necie i to będzie minus, plus zdarza się baaaardzo rzadko i jest wręcz ciekawostka przyrodnicza. Alfa 156 ma minus, więc pewnie i 147 go ma
BTW - skoro już wiemy gdzie mniej więcej znajdują się kable od drzwi, wiemy jak podłączyć kierunki (w sumie nie wiem czy się na to zdecyduję), wiemy też że RACZEJ to masa steruje siłownikami... pozostaje kabel klapy bagażnika.
u mnie jest to kwestia czasu, po prostu dopiero za tydzien bede miał czas zeby to ruszyć![]()
147 powodów do zadowolenia
tylko czekaj Czupi, bo tak się teraz zaczynam zastanawiać - przecież z tą próbówką-żarówką to nie może wypalićz jednej strony podłączamy ją do minusa a z drugiej do... minusa ?
po prostu trzeba spróbować wpiąć się kablem od nowej centralki najpierw do jednego, później do drugiego kabla (skoro mamy dwa do wyboru) a najlepiej od razu do pinów 24 i 34 wtyczki B (bo pewnie to one są odpowiedzialne) i wsio
Mattom - działaj i pochwal się wynikami
Sebek - jak powiesz który kabel jest odpowiedzialny za otwieranie klapy bagażnika to pokłony dla Ciebie![]()
Ostatnio edytowane przez Smith ; 08-02-2014 o 16:11