Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Jak wymienić pompę wspomagania?

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie Jak wymienić pompę wspomagania?

    Dotyczy AR 147, 1,9 JTDM 140Km 2003

    Najprawdopodobniej padła mi pompa wspomagania. Kupiłem używkę, wjechałem do garażu i ... utknąłem. Nie wiem jak się do niej dobrać. Od góry? Od dołu? Ściągać alternator? Najpierw odkręcić koło pasowe od niej?
    Jesli ktoś wymieniał - proszę o info od czego zacząć.
    Z góry dzieki i pozdrawiam
    Przemek

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Wymieniałem w benzynce, tam jest trochę inaczej, ale poniżej zapis z instrukcji jak to się powinno robić w JTD:


    1. Zdjąć osłonę pokrywy głowicy
    2. Odłączyć zacisk bieguna ujemnego akumulatora
    3. Zdjąć koło przednie prawe plus nadkola i osłonę silnika
    4. Poluzować śruby mocujące koło pasowe pompy przekładni układu wspomagania kierownicy
    5. Zmniejszyć napięcie paska napędu urządzeń pomocniczych silnika przez obrót ruchomym napinaczem paska.
    6. Zdjąć i wyjąć jeden pasek napędu urządzeń pomocniczych silnika.
    7. Odkręcić całkowicie wcześniej poluzowane śruby mocujące koło pasowe pompy przekładni układu wspomagania kierownicy i wyjąć koło pasowe zębate napędu pompy układu wspomagania przekładni kierowniczej
    8. Odłączyć szybko-złączki przewodów doprowadzającego i odprowadzającego od przewodu wymiennika ciepła i spuścić płyn z układu kierowniczego
    9. Odkręcić dolną śrubę mocującą przewód wskaźnika poziomu oleju silnikowego
    10. Odkręcić śruby i wyjąć drążek reakcyjny zespołu napędowego
    11. Odłączyć złącze elektryczne od centralki układu wtrysku elektronicznego diesel oraz rozłączyć przednie złącze wiązki przewodów silnika
    12. Odkręcić górną śrubę mocującą przewód wskaźnika poziomu oleju silnikowego do wspornika pompy ciśnienia.
    13. Wyjąć przewód wskaźnika bagnetowego poziomu oleju silnikowego
    14. Poluzować opaskę i odłączyć przewód zasilania łączący zbiornik płynu z pompą układu wspomagania przekładni kierownicy, od strony pompy układu wspomagania przekładni kierownicy
    15. Odkręcić złączkę i odłączyć przewód zasilający z pompy do przekładni układu wspomagania kierownicy, od strony pompy przekładni układu wspomagania kierownicy
    16. Odkręcić śruby i wymontować osłonę pompy układu wspomagania przekładni kierowniczej
    17. Odkręcić górną śrubę mocującą alternator
    18. Odkręcić śruby i wyjąć tylny wspornik alternatora
    19. Odkręcić śruby i wymontować pompę przekładni układu wspomagania kierownicy
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Matko Boska Częstochowska.... Wymieniałem właśnie termostat i myślałem że jest dużo rozkręcania... Przeczytałem tą listę... i chyba dam mechanikowi.
    A tak a"propo gdzie można znaleść takie instrukcje j/w?
    Dziękuję.
    Chyba że ktoś inaczej to wymieniał? Pewno się nie da....

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał medork Zobacz post
    A tak a"propo gdzie można znaleść takie instrukcje j/w?
    eLearn - szukaj i znajdziesz. A inaczej pompy nie wymienisz, bo jej fizycznie nie wyciągniesz. Wbrew pozorom, nie jest to aż tak wiele roboty.
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Berlin / Gliwice
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V 140 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    U mnie znajomy wymienial pompe wspomagania miesiac temu i w sumie zeszlo mu okolo godziny.. Sciagal tylko oslone plastikowa na silniku, odkrecal mocowanie silnika i wszystko robil od gory. Wiadomo - pasek rowniez popuszczal itd..Siedzial coprawda na silniku (doslownie), ale sie z tym uporal. Jak juz bedziesz tak daleko to zwroc uwage na sposob mocowania przewodow wspomagania.. Jedne byly wciskane a inne montowane na tych obejmach metalowych (nie moge wpasc teraz na fachowa nazwe). Tak czy inaczej nawet jak bedziesz mial inny sposob montazu to z mala "rzezba" da rade to podlaczyc.

    Gesendet von meinem LT18i mit Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez Jackieee ; 18-09-2013 o 16:03

Podobne wątki

  1. kto wyciągał pompę wspomagania w jtd?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 16:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory