witam.
mam prośbę: może ktoś mi łopatologicznie, krok po kroku wytłumaczyć jak wymienić samodzielnie wahacz koła przedniego w 146??![]()
witam.
mam prośbę: może ktoś mi łopatologicznie, krok po kroku wytłumaczyć jak wymienić samodzielnie wahacz koła przedniego w 146??![]()
Ja wymieniałem u siebie,ale nie wiem czy się nie różnią.
Luzujesz koło (4 śruby), następnie podnosisz auto podkładając sobie jakiegoś kozła w razie "w". Później ściągasz to koło i wykręcasz 4 śruby trzymające wachacz ze strony silnika (nakrętki są przyspawane do wahacza i tworzą jedną całość). Wtedy wahacz trzyma się już tylko na sworzniu. Najlepiej mocowanie sworznia pryśnij jakimś WD-40 czy czymś podobnym i rozchyl troche mocowanie jego jakimś przecinakiem małym lub mocnym śrubokrętem. Prawdopodobnie będziesz musiał wybić go jakimś młotkiem bo skurczybyk mocno siedzi. Teraz juz masz wahacz wolny. Wyciągasz go i zakładasz nowy, pamiętając o przesmarowaniu śrub i innych elementów. Na przyszłość będą się lepiej wykręcać. Ja zawsze przykręcałem go w odwrotnej kolejności niż odkręcanie. Tzn najpierw 4 śruby, a później jakąś brechą naciągałem wahacz w dół i próbowałem trafić sworzniem w mocowanie. Przydała by się pomoc drugiej osoby. Po dokręceniu wszystkich śrub wahacza, mocujesz koło, wyciągasz kozła i podnośnik. Jak już będzie stał na glebie dokręcasz koło i jazda![]()
Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.
zobacze, może uda mi się to samemu zrobić. a trzeba potem robić geometrię??
Nie jestem pewien,ale chyba nie jest to konieczne. Jednak z autopsji wiem,że lepiej zrobić.
Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.
Po wymianie wahacza trzeba jechać na zbieżność, wymieniałem u siebie i później trzeba było zrobić. Radziłbym także sprawdzić drugi wahacz w jakim jest stanie i ewentualnie tez go wymienić bo jeżeli będzie powoli nadchodził jego koniec to czeka cię znów ustawianie zbieżności po jego wymianie.
159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
147 1.9 JTD 8V 2004r.
Zapomniałeś o odkręceniu łącznika stabilizatora
Dodam że przed wybiciem sworznia wahacza nalezy wyjąć śrubę z mocowania (problem równie duży jak z wybiciem samego sworznia) bo inaczej wybić wahacza nie da sie w zaden sposob ;p I jeszcze niektorzy zalecają dokręcanie śrub na opuszczonym na koła aucie.
Racja saroo![]()
Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.
Ja tez po wyjęciu wachacza i włożeniu nowej końcówki musiałem zbieżnośćustawiać.