Witam wszystkich serdecznie
Ostatnio w mojej alfie 159 2.4 pojawił się oczywiście problem. Silnik na wolnych obrotach po kilku minutach pracy wskakuje na 1100 rpm a ładowanie aku według wskazań komputera to zaledwie okolice 11 V. Nie tak dawno sprawdzałem również z tymi obawami ale była to wartość ok 13.7 V w zależności jak był obciążony. Obstawiam z góry alternator. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o wypowiedź czy to faktycznie jest to czy ewentualnie coś innego może być dodatkowo. Dodam że auto ogólnie ciężko pali po dłuższym postoju i puszcza dymek na krótko zaraz po uruchomieniu po czym później nie dymi wcale. Komputer raz pokazuje wtrysk na cylindrze 2 a raz na 3. Sam nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości. Czy jedno może mieć coś wspólnego z drugim czy też alternator jest do wymiany a wtrysk do regeneracji?
P.S. Jak obstawiacie koszty napraw i czy bardzo problematyczne jest wyciągnięcie alternatora.
Pozdrawiam