Witam.Może ktoś wie po co potrzebny jest ten króciec?Nie nachodzi na niego przypadkiem jakiś przewód gumowy i nie łączy sie z czymś?Silnik 1.9 jtdm 120 KM.
Witam.Może ktoś wie po co potrzebny jest ten króciec?Nie nachodzi na niego przypadkiem jakiś przewód gumowy i nie łączy sie z czymś?Silnik 1.9 jtdm 120 KM.
Wg rysunków do obudowy dochodzą dwa węże gumowe z układu chłodzenia .
Z racji tego że to jest "green filter" jest to kruciec upustowy w razie nieszczelności któregoś z układów wycieka tamtędy np.olej
np. olej ucieknie a silnik się zarznie ?? bardziej myslałem że jest to potrzebne kiedy filtr oleju by sie zatkał taki zawór bocznikujący filtr oleju ale gdzieś to musi być wpuszczone w obieg oleju
Nie wiem jaką dokładnie pełni funckję ale Ja podczas wymiany filtra nakładam na ten kruciec wąż gumowy i odkręcam filtr oleju. Wtedy olej zamiast się rozlać do okoła czekam aż jego resztki z filtra wyciekną własnie tym krućcem. Wtedy wyciągam do końca filtr i z nikąd mi nie cieknie i jest sucho.
Wkład filtra ma 2 uszczeli jedna przed i druga za krućcem więc dopiero podczas odkecania olej ma szasne sie do niego dostać.
Ostatnio edytowane przez pampik ; 23-11-2012 o 10:46
Noo, Pampik dobrze mówi, ten kruciec jest do zlania resztek oliwy z filtra przy wymianie.
Pozdrawiam serdecznie
Dzieki panowie.