Dobra pany, zmusiliście mnie i w końcu wyjąłem wkładkę. Na szczęście mam magnetycznego torxa 20. Ale magnes się nie przydał, bo śruba nie wpadnie. Da się ja wykręcić tylko do pewnego stopnia, potem się blokuje. Spryskałem sylikonem w środku ile mogłem, ale wątpię, żeby to pomogło (jak wcześniej pisałem - wkładka chodzi luźno).
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Kupiłem używany zamek, bo smarowanie, podgrzewanie starego nie pomaga. Jak jest noc, kiedy na aucie osadza się szron, to nadal nie działa.
Ma może ktoś opis pinów? Chcę przed rozebraniem drzwi sprawdzić działanie zamka poza autem.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
przecież w tych schematach z wątku który podlinkowałem w poście 16 masz wszystko. ok, piny są oznaczone literami i nie ma rozpiski pinów, ale wydedukować możesz który jest który po kolorach kabli dochodzących bo te masz opisane 2 literowymi symbolami (z włoskiego typu V - Verde, B - Bianco itp) na schemacie a dekodowanie też było wrzucane na forum, ale Ci wrzucę tu dodatkowo:Colorcode.pdf
Dziękuję za schematy. Ale bez rozebrania drzwi nie rozkoduję układu kabli. Nie widzę ich. A chodzi mi o to, żeby przed rozebraniem sprawdzić zamek.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
najlepiej byłoby mieć dostęp do tego KeyLearn-a czy jak to się nazywa - niestety po sieci krąży tylko kolekcja PDFów z elektryką ale rozpiski złączek były zawsze osobno.
trochę jednak możemy podedukować, po to mamy mózgi. otworzyłem eLearna do 159 i tam w miare podobnie, też literowe oznaczenia akruat w zamkach i też silnik(i) na pinach J,K,E. w mojej GIulietcie z tego co odkryłem nie ma tego silnika DeadLock skoro w ogóle kabla nie miałem przy body kompie lecącego do pinu E, więc go olewamy. Tak więc trzeba wyczaić gdzie są te piny J i K i pewnie odwracając polaryzację zamykasz lub otwierasz (nie zwieraj na stałe napięcia, tylko np 1sek, bo nie wiem czy nie spalisz silnika)
w eLearnie ze 159 pin A jest w prawym górnym rogu i leci w lewo B,C,D,E i dolny rząd F,G,H,I,J -tyle że myślę że zrobili błąd na rysunku bo poniżej rysunku lista pinów nie zawiera już "I" a zawiera K, również wiemy że istnieje pin K ze schematu (jakość dokumentacji jest taka sobie i już nie raz znajdowałem błędy, z resztą tak jest wszędzie, pisze/przepisuje to ktoś inny kto nie ma pojecia o sprawach jakie opisuje, stąd błędy przy przepisywaniu)
Ja obstawiam że ten rysunek w ePerze u mnie jest odbity lustrzanie (wtyk od frontu), czyli a to jest na Twoim zdjęciu ten lewy górny, a piny sterujące J i K to te w dolnym rzędzie prawe.
sprawdź najpierw miernikiem - pewnie jakiś mały opór powinieneś widzieć (cewka), jeśli masz w multimetrze pomiar indukcyjności, to też looknij co pokazuje - jakaś wartość typu mikro lub mili Henry (bardzo zgaduję, nie wiem jakie indukcyjności mają takie silniki), a potem sprawdź na jakimś zasilaczu 12V (tylko nie za słabym bo nie ruszy, pewnie ze 2A to tak minimum żeby było uderzenie i ruszył silnik) i jakby co wisisz mi piwo
tylko zgaduję żę jest pewien spory problem. gdzie jest pin F na zdjęciu? mam podejrzenie że kupiłeś zamek od anglika i w nim nie ma funkcji sterowania zamknięciem/otwarciem, a jeśli tak jest to nie masz go po co zakładać. przez sygnał z pinu F leci właśnie komunikat do Body COmpa zeby zamknąć/otworzyć wszystkie inne zamki - jeśli założysz ten co masz, to pewnie nei będzie działać odwieranie/zamykanie z wkładki, jak i rozryglowanie wszystkich drzwi po otwarciu klamką wewnętrzną kierowcy.
w eLearnie są inne numery części właśnie na lewą prawą stronę i w zależności po której stronie jest kierownica, jak i różnią się wersje dla wariantu z oryginalnym alarmem. musisz szukać od wersji dla której VINu ePer pokazuje tą samą część co dla CIebie (tak najbezpieczniej). w ASO oczywiście by CI dobrali właściwy, ale niestety części ePer pokazuje w cenach chorych (ponad 200EUR, u nas pewnie z 1000zł)
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 23-02-2018 o 01:38
No właśnie wczoraj się zorientowałem, że zamek z anglika
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
musisz mieć tzw master - a to zawsze jest po stronie kierowcy
Teraz już wiem
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Przyszły znowu chłody i zamek częściowo dokonał żywota. Częściowo, bo z pilota mogę tylko zamknąć drzwi, otworzyć muszę kluczykiem. Przy zamykaniu wydaje dziwne dźwięki - powinien być trzask, a jest odgłos "zmęczonego silniczka". Z tego powodu szukam zamka na wymianę, tylko nie wiem jaki kupić, bo widzę, że są 6 i 7-pinowe. Jak sprawdzić przed rozebraniem drzwi co mam kupić? W eper nic nie widać. A kody, które znajduję nie mają nic wspólnego, tymi na zamkach.