Strona 16 z 54 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 538

Temat: Alfa Romeo Milano

  1. #151
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Milano/Junior (zwał jak zwał) w hybrydzie od. ~130tys. może być bardzo ciekawą konkurencją np. dla Lexusa LBX. niecałe 9s do setki + całkiem szybki automat to jest bardzo żwawe auto do miasta i zupełnie wystarczające w trasę (bez limitu zasięgu) a pod 200km/h pewnie też da radę się rozpędzić. EV z żałosnym zasięgiem i Vmax będzie bardzo uciążliwy w trasie - zwłaszcza w Polsce. Utrata wartości to inna sprawa, jak ktoś kupuje na 3 lata, to czy straci 40 czy 60% ma znaczenie. jak ktoś kupuje na 6 i więcej lat jest to drugorzędne. W normalnym aucie. w EV to czas w którym zacznie być widoczna degradacja akumulatora. Pytanie jak wielka i jaki będzie miała wpływ na wartość przy ewentualnej sprzedaży takiego 6-8-10 latka.
    Patrzyłem na BMW i3 bo zbliżona klasa i już mają po 8-10 lat to salonowe sztuki chodzą po 60-70 tys. ( nowe startowaly od ok. 170 tys. ). Mówimy o samochodzie o realnym zasięgu w mieście do 150 km. Jeden się chwalił sprawnością baterii 94%.
    Przy normalnym użytkowaniu bateria z nowoczesnym układem chłodzenia powinna tracić maks 1-1.5 % rocznie sprawności.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #152
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,626

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Podajesz specyficzne przykłady chińskiej Dacii i Tesli, która swego czasu obniżała ceny. Ja Ci podaję przykład, że nawet obniżka cen nowej elektrycznej Alfy do poziomu bazowego Puretecha nie ma znaczenia. Chcesz powiedzieć, że elektryczna wersja będzie za 5 lat tańsza niż bazowy 5 letni, sypiący się Puretech ? Do tego po 5 latach musiała by być znacząco tańsza bo pamiętaj, że koszty eksploatacji są cały czas po stronie elektryka.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Dacia i Tesla jest chińska? Od kiedy?
    Nie, nie podaję, Ci specyficznych przykładów. Możesz spojrzeć na VW - ta sama sytuacja.

    Ale nie musi być tańsza niż PT. Wystarczy, że cena będzie szybciej spadać niż PT i okres zwrotu inwestycji w EV się wydłuża.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 16-04-2024 o 19:34

  3. #153
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    W moim przypadku podałem Ci przykład, że po 3 latach cała dopłata do EV się zwraca a ciagle jeździsz droższym samochodem, czyli pomimo wyższego spadku wartości jesteś do przodu finansowo przy odsprzedaży. Dodatkowo masz mniej awaryjny, przyjemniejszy w miejskim użytkowaniu samochód , korzystając ze wszystkich przywilejów elektrycznego wozu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #154
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159SW 2.0JTDm, DPF out, EGR off + mod by Cinek (205 HP, 411 Nm), Stelvio 2.0. GME Veloce
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    No idąc za tą kretyńską argumentacją, to Brennero też by mogło nie przejść bo we Włoszech... Natomiast, kto z obecnych zainteresowanych modnym B-Suvem będzie wiedział, że to analogia do sportowego auta z lat 60-ych XX wieku... Dla mnie strzał w kolano. Może urząd od "dziedzictwa" włoskiego będzie happy, ale beknie za to sprzedaż.
    Brennero można by obronić, bo jako przełącz na granicy AUT-ITA nie może być nazwą w 100% zawłaszczona przez Włochów. dodatkowo po Stelvio i Tonale, które są nazwami przełęczy, nazwa Brennero wpisywałaby się w jakąś logiczną całość. A tak - Junior brzmi trochę jak auto dla małolata na prawo jazdy kategorii B1. Najciekawsze jest to, że ta ustawa głównie miała służyć do walki z nieuczciwymi podróbkami głównie włoskiej spożywki np. mozarelli czy parmiggiano, a została przez zawistnych związkowców użyta do walki z nazwą modelu, bo się obrazili, że AR nie jest produkowano we Włoszech. Ale chyba coś jest na rzeczy, że Stellantis ma lekko "na pieńku" z włoskim rządem.

  5. #155
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W moim przypadku podałem Ci przykład, że po 3 latach cała dopłata do EV się zwraca a ciagle jeździsz droższym samochodem, czyli pomimo wyższego spadku wartości jesteś do przodu finansowo przy odsprzedaży. Dodatkowo masz mniej awaryjny, przyjemniejszy w miejskim użytkowaniu samochód , korzystając ze wszystkich przywilejów elektrycznego wozu.
    Żuczku, z całym szacunkiem, ale piszesz tak, jakby wybór nowego auta dla każdego sprowadzał się tylko do ceny zakupu i kosztów eksploatacji. Daj ludziom kupić auto, które im pasuje i stać ich na jego zakup. Ich pieniądze - ich wybór - ich przyjemność z jazdy
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  6. #156
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,626

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W moim przypadku podałem Ci przykład, że po 3 latach cała dopłata do EV się zwraca a ciagle jeździsz droższym samochodem, czyli pomimo wyższego spadku wartości jesteś do przodu finansowo przy odsprzedaży. Dodatkowo masz mniej awaryjny, przyjemniejszy w miejskim użytkowaniu samochód , korzystając ze wszystkich przywilejów elektrycznego wozu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Zwraca się po 3 latach w obecnej sytuacji na rynku. Spadku wartości po wycofaniu dopłat nie jesteś na chwilę obecną w stanie przewidzieć.

    PS. Co z tą chińską Dacią i Teslą? Kiedy ich Chińczycy przejęli, bo coś mi chyba umknęło?

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  7. #157
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Źle sformułowałem zdanie i opacznie je zrozumiałeś. Tesla to inny przypadek obniżania cen a Dacia też inny. Tesla obniżała ceny globalnie a Dacia lokalnie. Spring produkowany jest w Chinach, zresztą Tesla tez ma fabrykę w tym kraju.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #158
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Żuczku, z całym szacunkiem, ale piszesz tak, jakby wybór nowego auta dla każdego sprowadzał się tylko do ceny zakupu i kosztów eksploatacji. Daj ludziom kupić auto, które im pasuje i stać ich na jego zakup. Ich pieniądze - ich wybór - ich przyjemność z jazdy
    Oczywiście masz rację ale wpływ kosztów ma większe znaczenie przy klasie B niż w droższych wozach. Sam jestem ciekawy, która wersja będzie fajniej jeździć - hybryda czy elektryk. Rozpisując się o kosztach chciałem tylko udowodnić, że elektryk nie wychodzi w praktyce drożej niż hybryda.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #159
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,401

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Oczywiście masz rację ale wpływ kosztów ma większe znaczenie przy klasie B niż w droższych wozach. Sam jestem ciekawy, która wersja będzie fajniej jeździć - hybryda czy elektryk. Rozpisując się o kosztach chciałem tylko udowodnić, że elektryk nie wychodzi w praktyce drożej niż hybryda.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Tego nie wiemy. Zobaczymy za 5 , 10 lat gdy opiszesz koszty elektryka swojego AR Junior i porównamy z cenami używek w tej klasie spalinówek. Ja jestem pewien że postęp i ekspansja Chińczyków będzie taki że na obecne pojazdy na baterie nie będzie nikt chciał spojrzeć.
    Już teraz można porównać ot MG duzo mocniejsze szybsze rwd i użytkowe (miejsce bagażnik itd) z Juniorem.

    A co do tego nazewnictwa niezłe jaja jak można było porządne auto jakiego Włosi nie potrafili sami zrobić nazwać fiatem (mx5-124, fiat co bardziej włoskiego fabryka Italiana kurde ) to luzik.
    Jak jakieś z gamy jakości podobnej jak włoskiej to już nie , dobre

  10. #160
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Tego nie wiemy. Zobaczymy za 5 , 10 lat gdy opiszesz koszty elektryka swojego AR Junior i porównamy z cenami używek w tej klasie spalinówek. Ja jestem pewien że postęp i ekspansja Chińczyków będzie taki że na obecne pojazdy na baterie nie będzie nikt chciał spojrzeć.
    Już teraz można porównać ot MG duzo mocniejsze szybsze rwd i użytkowe (miejsce bagażnik itd) z Juniorem.
    Za 5-10 lat to nawet Ty będziesz się zastanawiał czy jednego ze swoich samochodów nie zamienić na elektryka Popyt na elektryki drastycznie wzrośnie, bo ludzie przestaną się ich bać a na rynku wtórnym będzie skromny wybór... Kolejne ograniczenia w strefach transportu i podatki od samochodów spalinowych będą zachęcały do przesiadki na elektryka - oczywiście nowe stanieją, poprawią się parametry ale na rynek wtórny nie będzie miało to dużego wpływu, bo tam używanych i tanich samochodów elektrycznych będzie mało.

Podobne wątki

  1. alfa romeo milano
    Utworzone przez emac156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory